Jag riktigt hör den ringa!Ba-bump med dagens! Nyinkommet sen i går!
Snart smäller det!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag riktigt hör den ringa!Ba-bump med dagens! Nyinkommet sen i går!
Snart smäller det!
Haha, den skrämde livet ur mig när den surrade igång!Jag riktigt hör den ringa!
Antingen får du gå med alarmknappen intryckt och kronan i utpluppat läge eller så får du låta bli att dra upp alarmfjädern. Fast det är meningen att en cricket ska avfyra larmet lite när som helst till allas förvåning! Grattis till en klassiker!Köpte precis den här! Skrämde livet ur mig och mina kollegor när larmet gick kl 8, fattar inte hur jag stänger av ställt alarm?!
Fin den där! En cricket står också på min lista.Köpte precis den här! Skrämde livet ur mig och mina kollegor när larmet gick kl 8, fattar inte hur jag stänger av ställt alarm?!
Köpte precis den här! Skrämde livet ur mig och mina kollegor när larmet gick kl 8, fattar inte hur jag stänger av ställt alarm?!
Tack! Yes mäter 35mm, men känns lite större pga pushern kl 2, 18mm band är korrektGrattis! Riktigt stilren den där! Hur stor är den och är det 18 mm mellan luggarna?
Oj vilka fina pjäser! Vilket fint skick de ser ut att vara i. Omega memomatic är helt ny för mig.
Trevliga klockor, man får börja jaga fatt i en alarmklocka, ser att de har fin design.
Fläskig värre!Technos från 70-talet med rejäl stålboett (42x42mm och 22mm mellan luggarna) och AS 5008 som ljuder över nejden.
Lite för fläskig för min handled tycker jag, en stadig länk till hade kanske fungerat bättre.Fläskig värre!
Jag har lite länkar som kanske kan passa. Hör av dig om jag ska skicka över någon.Lite för fläskig för min handled tycker jag, en stadig länk till hade kanske fungerat bättre.
Technos från 70-talet med rejäl stålboett (42x42mm och 22mm mellan luggarna) och AS 5008 som ljuder över nejden.
Snällt av dig, jag tror mig ha ett sharkmesh på 22mm som jag kan testa först. Är skeptisk till att jag någonsin kommer att gilla denna men vill ge den en chans.Jag har lite länkar som kanske kan passa. Hör av dig om jag ska skicka över någon.
Gillar skicket och med tanke på storleken så ser den ut att ha använts lite/försiktigt. Köpte den på Tratten för något år sedan så vet inte historiken, men i min ägo har den mest legat i låda.Grattis! Ser ut att vara i väldigt fint skick. Har den tillbringat en stor del av de senaste 40-åren i en byrålåda?
Är den hela 22mm? Då kan jag nog inte hjälpa.
Jupp, det är en gigant.Är den hela 22mm? Då kan jag nog inte hjälpa.
Stort!Jupp, det är en gigant.
Om inte någon forumprofil känner sig manad borde vilken oberoende urmakare som helst kunna fixa den. Kanske inte riktigt vem som helst! ABCur eller Farfars klocka på söder i Stockholm är ju bra. Känns ju onödigt att skicka en fult fungerande klocka till Schweiz, betala överpris och ev. få en fina vintagedelar utbytta.En liten kapning i tråden!
En fråga. Jag har en JLC Memovox med bumperverket cal. 825 som bara blivit liggandes. Efter att ha kollat runt lite vad service ligger på hos AD så var beskedet att den skickas ner till Schweiz. Det skulle dock kosta hiskligt mycket pengar samt att jag oroar mig lite för vad de gör med klockan beträffande byte av visare, tavla, polering etc etc.
Nu till min fråga: är det någon som vet vem som kan ta sig an en service? Någon forumprofil som känner sig manad? Klockan går hur fint som helst i nuläget och alarmet väcker fortfarande grannskapet utan problem.
//D
Om inte någon forumprofil känner sig manad borde vilken oberoende urmakare som helst kunna fixa den. Kanske inte riktigt vem som helst! ABCur eller Farfars klocka på söder i Stockholm t ex. Känns ju onödigt att skicka en fult fungerande klocka till Schweiz, betala överpris och ev. få en fina vintagedelar utbytta.
Visst kan det vara begränsta med delar, men det är nog inte omöjligt att hitta om det skulle behövas. Jag har vid några tillfällen gjort upp med urmakare att jag står för letandet av delar, så slipper urmakaren lägga tid på det.Ja, det var precis min tanke. Men när jag kollade runt lite sporadiskt (visserligen för ca ett år sedan) var det mycket prat om begränsad tillgång till delar varpå inte vem som helst ville ge sig i kast med den. Jag tror dock att jag aldrig kollade med farfars klocka.
//D