• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Allmänna Frågetråden; här kan man ställa en fråga och hoppas att någon sitter på svaret!

Igår hände något sjukt med min google. När jag söker på ett vanligt ord eller företag så får jag upp cirka 10 träffar men längst ner på sidan kan jag inte längre trycka på nästa sida. Eller de där Ona i Gooooooooooogle som alltid finns. Samma sak har hänt både på datorn och i mobilen. Jag har försökt googla och kolla runt i inställningarna men kan inte förstå varför det blivit såhär. Ingen av mina kollegor verkar ha samma problem heller.

Igår hände något sjukt med min google. När jag söker på ett vanligt ord eller företag så får jag upp cirka 10 träffar men längst ner på sidan kan jag inte längre trycka på nästa sida. Eller de där Ona i Gooooooooooogle som alltid finns. Samma sak har hänt både på datorn och i mobilen. Jag har försökt googla och kolla runt i inställningarna men kan inte förstå varför det blivit såhär. Ingen av mina kollegor verkar ha samma problem heller.
Är du inloggad på ditt Google-konto? Testa att logga ut och kolla om det funkar, det kan vara nån konstig inställning.

Japp. jag var inloggad. Loggade ut och vips så löste det sig. Men när jag loggar in igen så kvarstår samma problem. Får köra utloggat läge tills vidare. Stort tack för snabbt svar!
Skrev ett svar som inte var bra då jag läst slarvigt...

Man får söka kreativt på problemet. Vad man än drabbas av så har någon annan gjort det innan och sitter på svaret. Sökning på engelska förstås bäst. Sökte lite men hittade inget som stämde in.

Senast ändrad:
Visst är denna kokar-kit från Försvarsmakten? Hittade den på 2nd hand. Se ut att vara rätt gammal.

Bra grejer ändå. Trangia ger mig lite sot-ångest 😁

PXL_20250329_115940220.jpg
PXL_20250329_115957019.jpg
PXL_20250329_120038718.jpg

Snuskburken är ett av de föremål som har blivit synonymt med värnplikten. Alla som gjort lumpen känner igen matkärlet. Den klassiska snuskburken heter egentligen Kokkärl m/40. Ur kärlet åt de värnpliktiga sina måltider när de låg ute i fält. Hatkärleken till snuskburken var stor och många minns hur tråkigt det var att rengöra den. Det fanns en mängd knep på hur man skulle komma undan och slippa rengöra kokkärlet. Vanligast var att helt enkelt fodra kokkärlet med en plastpåse för att slippa diska. Det är ett knep som har använts av generationer av värnpliktiga.

Snuskburken är ett av de föremål som har blivit synonymt med värnplikten. Alla som gjort lumpen känner igen matkärlet. Den klassiska snuskburken heter egentligen Kokkärl m/40. Ur kärlet åt de värnpliktiga sina måltider när de låg ute i fält. Hatkärleken till snuskburken var stor och många minns hur tråkigt det var att rengöra den. Det fanns en mängd knep på hur man skulle komma undan och slippa rengöra kokkärlet. Vanligast var att helt enkelt fodra kokkärlet med en plastpåse för att slippa diska. Det är ett knep som har använts av generationer av värnpliktiga.

Det knepet gillades inte av en av våra officerare..... som tur var hade han hand om en annan pluton och detta var en engångshändelse för oss under en övning 😅

Tillbaka
Topp