Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Elda när du är klar. Garanterat plast.Jag skall skarva en elkabel till en lampa. Kabeln har ett yttre textilhölje, typ som på bilden. Finns det några bra knep för att minska risken att det avklippta textilhöljet fransar sig?
![]()
Jag skall skarva en elkabel till en lampa. Kabeln har ett yttre textilhölje, typ som på bilden. Finns det några bra knep för att minska risken att det avklippta textilhöljet fransar sig?
![]()
Härligt, elda är ju alltid kul!Elda när du är klar. Garanterat plast.
Bra ide, jag hade fundering på att tejpa. Kabeln skall in i en sån där kontakt som man sätter i en strömskena (a'la spotlights).Krympslang!
Skicka klockor utomlands, finns något företag med bra försäkring? Sverige till Frankrike
Perfekt! Lyckades ej hitta den där, tack!Skicka dyra klockor
Nej precis. Inget alternativ som privatperson. Någon som vet hur värderingen ser ut från Postnords synvinkel? T.ex. om man skickar Head only så är ju marknadsvärdet betydligt lägre även om det i sig inte är en dyr länk. Alltså låt säga att man skickar en subc Head only så skulle den ha ett...klocksnack.se
Där finns en hel del bra information på ämnet.
Jag skall på långhelg tillsammans med min fru till Paris. Vad finns det för små guldkorn att se/göra, sådana där som kommer lite i skymundan av de stora "topp-10"-attraktionerna?
Jag har använt mailboxes för mina sådana behov de senaste gångerna, snabbt och smidigt. Inte billigt och inte svindyrt, snabba men framförallt centralt. https://mailboxesetc.se/butiker/stockholm/Någon som vet något ställe innanför tullarna där jag kan skriva ut runt 10 sidor på finare papper?
Grymt, ska kolla in, tack!Jag har använt mailboxes för mina sådana behov de senaste gångerna, snabbt och smidigt. Inte billigt och inte svindyrt, snabba men framförallt centralt. https://mailboxesetc.se/butiker/stockholm/
Jag har kört med DHL till Tyskland, Frankrike och Italien utan problem! Värdet har varit 9-14’ på dessa tre klockorHur skickar man en klocka säkert till Tyskland? Vilket fraktbolag rekommenderas, och varför?! Värdet på klockan ca 12k om det är relevant.
Är ingen expert, men ser inte D-pad lite slarvig ut också?Någon som råkar vara insatt i retrospel? Köpte den här Gameboyen på Tradera men funderar på om den är äkta vara? Gummiplupparna ovanför skärmen är mörkare än på andra jag ser, gångjärnet klickar inte lika mycket som på videor jag sett och ingen klisterlapp på baksidan…
Är det bara olika eller har jag råkat köpa en kopia?
![]()
![]()
![]()
Mycket möjligt… Ska nog köpa en annan att jämföra medÄr ingen expert, men ser inte D-pad lite slarvig ut också?
Segt svar, sorry missade notisen! Minns inte riktigt, tror det var runt 370:- till FrankrikeNajs. Vad har frakten gått lös på sådär mellan tummen och pekfingret?
Glömde citera, @TerryTee
UPS? Har fått skickat från CH24 och även returnerat via dem. Det var inga problem.Skicka klockor utomlands, finns något företag med bra försäkring? Sverige till Frankrike
Ledsen men iaf utsidan ser fake ut i mina ögon.Någon som råkar vara insatt i retrospel? Köpte den här Gameboyen på Tradera men funderar på om den är äkta vara? Gummiplupparna ovanför skärmen är mörkare än på andra jag ser, gångjärnet klickar inte lika mycket som på videor jag sett och ingen klisterlapp på baksidan…
Är det bara olika eller har jag råkat köpa en kopia?
![]()
![]()
![]()
Kanske att det är ett utbytesskal, spelet fungerar felfritt precis som de ska göra.Ledsen men iaf utsidan ser fake ut i mina ögon.
Blir inte varmt på undersidan, lite värme får den såklart men man kan hålla i systemet medan den eldar på utan problemTrangiakök. Blir systemet varmt på undersidan?
Eller får man använda den på stenhäll?
Blir inte varmt på undersidan, lite värme får den såklart men man kan hålla i systemet medan den eldar på utan problem
Sprit är långsamt, men funkar bäst i köldgrader. Och Trangia är bra på det sättet, det går att ha båda till samma kök. Brännarna kan köpas separat. (Och som sagt, ingen av dem blir så varma att det är ett problem för underlaget.)Tack! Då får det bli på stenhäll.
(t-sprit tyvärr)
Jag använder Trangia med t-sprit på alla underlag. Så länge det är plant och stabiltTack! Då får det bli på stenhäll.
(t-sprit tyvärr)
Hittade dennaNågon som vet om det går att få bra rabatt på TV4 Play + Sport Total? Ingen i hushållet vill dela på kostnaderna och 549 kr i månaden känns bra saftigt för att få se SHL.
Tack! Det var vad jag också lyckades hitta, verkar inte som att man kan få ned priset med mer än max 50 kr. TV4 Play hade för övrigt världens otrevligaste kundtjänst. De skickade ut ett mail när TV4 tog över Cmore där det uttryckligen stod ”Du behåller ditt nuvarande pris och ditt paket byter namn från C More Premium Plus till TV4 Play+ Sport Total.”, trots att de därefter höjde priset. Dumförklarade mig med att mailet bara avsåg sådana som betalade ordinarie pris och att det inte gällde om man hade rabatterat.Hittade denna
![]()