Bra respons i tråden med kloka inspel det tackar jag för.
Legitim fråga angående betalningen ändå. Jag och frun har valt att bo en en bra bit utanför stan för att slippa buset och det har inte grabben valt så därför sponsrar vi detta.
Angående modellerna så vill han nog helst ha Audi/BMW men inte helt strikt. Han är mer preppy än raggare. Jag är mer inne på typ Volvo/Toyota eller liknande och det rimmar väl bra med tillgängliga och lite mer billigare reservdelar.
Säkerheten är först som ni nämner därför är ändå en epatraktor bättre än en moped enligt mig. En klass-2 moped gick bort tydligen.
Så kriterierna är nere på 50tkr, Audi/BMW/Volvo/Toyota/VW, årsmodell från 2010, runt Mälardalen. Borde begränsa utbudet en hel del. Bara ut på blocket och leta. Köpa säljaren också då förstås.
Säkerhet såsom vid krock/avåkningar?
Där kommer det vara DU som förälder som bär hela ansvaret att Trallan inte går att manipulera såfort grabben inte ser dig längre.
Nya H-regg är i stort sett en knapptryckning från att vara en personbil vad gäller prestanda.
Och tro inte en sekund på att just ditt ättelägg är så skötsam och följer alla lagar och regler.
Kan inte han lösa elektroniken så kan en kompis.
På min tid tog det kanske en timme att byta cylinder kolv och förgasare på moppen så den gjorde 75km/t.
Idag tar det två sekunder att gå från 30 till 230 om man så vill.
Du har redan fattat att vill man vara ball är det tysk lyxtralla som gäller.
Gärna en Porschesuv så det blir äckligt dyrt när något ska,servas eller lagas.
Spelar ju ingen roll för kidsen då pappa inte är fattig.
Med mer bondförnuft blir det V70 eller någon rambyggd japansk pickis typ Navaro.
Bensin eller diesel kvittar nog idag om det ska tankas på mack.
Drabbar ingen fattig om det kostar tre kronor milen mer hit eller dit.
Ska man vara lite mer originell går det ju kika på en Ford F-serie eller Cheva C.
Rätt kul ändå lagligen kunna köra sådant som kräver C-CE kort som 15åring.
Men där räcker inte din budget. Du får jobba lite mer övertid och slaska upp en hundring till