• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Allmer Typ 2

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Hej, någon som kopplat bort värmeplattan på allmer typ 2? Min har börjat utlösa jordfelsbrytaren under värmesteget. Så jag tänkte koppla ur den.
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Kommer göra så att jag klipper bort värmesystemet och sätter sladdarna i ny sockerbit. Kör utan värme framöver och hoppas det löser problemet.

IMG_8318.jpeg
 

tictac62

Cartier
Hej!
Värmen har slutat fungera, på min, inte använt värme på flera år, man kan ju köra värme med en hårtork om man vill , när maskin är klar, jag använder Regulin, tvätt och Regulin skölj och 2 sista banden med isopropanol, funkar hur bra som helst, utan värmen
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Hej!
Värmen har slutat fungera, på min, inte använt värme på flera år, man kan ju köra värme med en hårtork om man vill , när maskin är klar, jag använder Regulin, tvätt och Regulin skölj och 2 sista banden med isopropanol, funkar hur bra som helst, utan värmen
Jag har idag klippt av värmekabeln och satt kabeln i kopplingsklämmor bara. Nu körde maskinen klart som den skulle när jag slog på den. Jag upplever också att den torkar bra utan värme eller hårtork. Värmen har nog inte varit speciellt aktivt i maskinen innan den helt slutade fungera nu heller. 👍
 

cath65

Breitling
Nu har jag fått en servicemanual, efter rengöring samt oljat enl. manual är den igång. Dock kvarstår ett fel, ändrar inte rotationsriktning i badet. Inte helt enkel konstruktion men skam den som ger sig.
Hei - jeg har fått en Allmer Typ2 som har stått i flere år etter et dødsfall - Den beveger seg ikke .....Kan du kopiere / sende pdf av servicemanual og bruksanvisning ? Eller gi råd om hvor jeg kan finne / kjøpe disse ? Takker for all hjelp
 
Senast ändrad:

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Hei - jeg har fått en Allmer Typ2 som har stått i flere år etter et dødsfall - Den beveger seg ikke .....Kan du kopiere / sende pdf av servicemanual og bruksanvisning ? Eller gi råd om hvor jeg kan finne / kjøpe disse ? Takker for all hjelp
Hej, skicka din e-postadress i ett PM till mig så Mailar jag över manualen till dig som foton.
 

cath65

Breitling
Nu har jag skaffat två maskiner. En fullt fungerande bortsett från värmeplattan. En som inte funkar så bra, dock funkar värmen på den, så kan ju flytta över den. Båda motorerna går men men korgmotorn behöver lite hjälp att komma igång. Dessutom roterar karusellen inte korrekt lägen. Så får skruva lite i den. Har två instruktionsböcker också. Hoppas kunna få igång den andra med 😅
6ED2390F-677F-4FC6-8C28-EF8E0DC91D6F.jpeg

C6CB9292-9548-4F8C-80FC-C406DF86BEF8.jpeg

179F9B7F-F5C7-4993-8A0C-8DB515075932.jpeg

Hej, skicka din e-postadress i ett PM till mig så Mailar jag över manualen till dig som foton.
Så flott !! Hvordan gjør jeg det ? Jeg er ny på siden - Min Mail er : [email protected] og tusen takk både for raskt svar og hjelp !
 

Mathew

Breitling
Hej Har köpt en Allmer typ 2, söker nu instruktion- och servicemanual. Någon som har, finns det digitalt? Tacksam för tips!
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Hej Har köpt en Allmer typ 2, söker nu instruktion- och servicemanual. Någon som har, finns det digitalt? Tacksam för tips!
Grattis! Fungerar den som den ska? Jag har manualen. Är det ok att posta här i tråden eller bryter man mot nån upphovsrätt då? Skicka du ett PM så kan jag nog dela med dig via e-post.
 
Topp