• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Allt om NHL

Sjuk comeback av Rangers. Gjort det hela säsongen men trodde inte man skulle klara av det en gång till. Nu får vi se hur det går för nya rangers mot gamla rangers 😂. DeAngelo får säkert ett varmt mottagande i MSG…
Florida derbyt kommer nog bli den mest underhållande serien tror jag dock.
Jag ser fram emot Battle Of Alberta, med Flames som segrare men hoppas på Oilers.

• Like
Reactions: Nic
Jaha då var säsongen över för mitt Pittsburgh. Många intryck har det blivit och känslorna har varierat. Det är klart att med en tredjemålis blir det alltid svårt. Att sedan ha Crosby borta 1.5match hjälpte ju inte heller. Kanske är jag enögd men nog var Troubas tackling och position på armbågen en aning underlig. Nu tacklar ju han gärna med armarna uppe ofta så det var ju som vanligt iofs. Sett över sju matcher är det oftast rättvist så lyfter ändå på hatten för Rangers även om det svider. De behöver nog få ordning på mer I försvarsspelet än målvakten för att rubba Canes tror jag. Men riktigt trevliga matchserier i andra rundan att kika på nu och det utan att behöva vara nervös.
Spår av viss bitterhet kan förekomma i inlägget

Mitt tips om Florida mot Blues i finalen ser tufft ut. Med tanke på Floridas prestation i första slutspelsrundan tror jag att Tampa kommer kunna köra över dem fullständigt.

Blues kommer överaska och ta Colorado över sju matcher.

Calgary tar Oilers med 4-2

Carolina tar Rangers med 4-2

Officiellt tips
Col-Stl: 4-2 i matcher
Flo-Tampa: 4-3 i matcher
CGY-Oliers: 4-2 i matcher
NYR- Car: 4-3 i matcher.

Det är bara att konstatera att Florida är magiska i fem mot fem men deras special teams håller inte måttet just nu.

Har ni kört bracket challenge? Några bommar i första rundan men lever ändå! Tror på en 3-peat av Tampa!

1652859417508.png

Senast ändrad:
Att Smith & Koskinen skulle släppa nio puckar kan jag se hända, men att Markström släpper in sex och har .786% (och vinner) var lite mer otippat.

Vilken jävla maskin TB är…
De är så galet trygga i sig själva. De har inte har några problem med att spela uselt och ligga under i en hel match för de vet att de ändå sätter dit den väl de bestämt sig för det.

Sedan fattar jag inte att Florida inte ger Bengan mer tid nu. Deras PP är ju under all kritik och och om någon kan vara inne och störa framför mål är det ju Hörnqvist. Han är ju en typisk slutspelskraft som de behöver.

Någon annan som störde sig lite på att det va två mål som blev bortdömda för att domaren va lite het på pipan i matchen mellan Oilers-Flames, eller missade jag något?

Men Fyfan va McDavid är bra

Någon annan som störde sig lite på att det va två mål som blev bortdömda för att domaren va lite het på pipan i matchen mellan Oilers-Flames, eller missade jag något?

Men Fyfan va McDavid är bra

Första målet som dömdes bort för Oilers känns tveksamt, Markström får inte tag i pucken ser det ut som!

Det andra bortdömda känns väl inte helt fel med tanke på hur reglera ser ut! Mackan åker ju in i Markström helt klart, utan att han blir inknuffad! Inte mycket till kontakt kan tyckas, men visst blir Markström störd!

Däremot det tredje målet som dömdes bort för Flames, är åter igen helt fel beslut! Smith har ingen som helst koll på vad pucken är någonstans, Tofoli blir inknuffad. Borde helt klart döms till mål…

PS…Håller med dig om SUPER MAC, vilken lirare grabben är 🤙🏼! Han känns lite på än annan nivå en alla andra spelare…

Senast ändrad:
29-8 i skott till Florida efter halva matchen.
2-0 till Tampa efter halva matchen…

Nu hoppas jag innerligt att hela Floridas organisation sätter sig ner och skäms över att de förstörde mitt tips.

Men å andra sidan hängde ju tipset löst eftersom Blues har liiiiiite svårt att hänga med i matcherna mot Avs.

29-8 i skott till Florida efter halva matchen.
2-0 till Tampa efter halva matchen…

Nu hoppas jag innerligt att hela Floridas organisation sätter sig ner och skäms över att de förstörde mitt tips.

Men å andra sidan hängde ju tipset löst eftersom Blues har liiiiiite svårt att hänga med i matcherna mot Avs.
Sjukt oväntat! Visst, Bolts är Bolts men 4-0?

Är det inte ett bevis på att grundserien inte betyder allt?

Bolts visar att dem är storleken större i slutspel, riktigt imponerande
Så är det. Grundserien är frikopplad slutspelet.
Var övertygad att Blues byggt ett lag som skulle funka bättre i Stanley cup än i serien. Gamla Kings är ju klockrena exempel på det.

Sjukt oväntat! Visst, Bolts är Bolts men 4-0?
I slutspel blir Powerplay så avgörande. Så när Florida bara gör 1 mål så var det inte så konstigt. Det pratas ju mycket där borta om att lära sig vinna, Bolts var i final 15 och har behållt den "riktiga" kärnan. Te.x Vasi behöver bara 5 vinster till innan han har fler slutspelsvinster än Lundqvist, och Vasi är bara 27.

Tuffa tider för Markström. Jag blev uppriktigt förvånad att han fick stå i natt. Detta var ju matchen när han kunde fått vila utan att det var kniven på strupen. Att låta honom stå över nästa match är ju ett betydligt tuffare beslut.
Han må ha varit den bidragande faktorn till Calgarys starka serielunk men är också den främsta orsaken till att de inte rår på Edmonton.

Han är verkligen fantastisk som målis men det är också tydligt att det hårda matchandet under serien resulterar i en målvakt utan energi. Vancouver gick ju på samma mina vid ett par tillfällen där de inte vilade honom tillräckligt.

Nåväl, Smith är nog den som är mest glad just nu.

Tuffa tider för Markström. Jag blev uppriktigt förvånad att han fick stå i natt. Detta var ju matchen när han kunde fått vila utan att det var kniven på strupen. Att låta honom stå över nästa match är ju ett betydligt tuffare beslut.
Han må ha varit den bidragande faktorn till Calgarys starka serielunk men är också den främsta orsaken till att de inte rår på Edmonton.

Han är verkligen fantastisk som målis men det är också tydligt att det hårda matchandet under serien resulterar i en målvakt utan energi. Vancouver gick ju på samma mina vid ett par tillfällen där de inte vilade honom tillräckligt.

Nåväl, Smith är nog den som är mest glad just nu.
Även om det var en galen match så tyckte jag Flames såg ut som det klart starkare laget i Gm1. Sen dess har man ju vikt ner sig totalt. Förvånad att Tkachuk och Gaudreau inte får mer uträttat mot Oilers relativt svaga D och G

Fick fasen gåshus när Mackinnon åkte igenom och gjorde sitt tredje mål inatt.

Ändå löser Blues en seger i OT, starkt

• Like
Reactions: Nic
Ja, vad säger man?
Extremt dumt coachat att inte bänka/vila Markström förra matchen.
Fantastisk offensiv från båda lagen i hela serien men varken Oilers eller Flames har ju disciplinen att möta ett lag som kan stänga ner.

Ja, vad säger man?
Extremt dumt coachat att inte bänka/vila Markström förra matchen.
Fantastisk offensiv från båda lagen i hela serien men varken Oilers eller Flames har ju disciplinen att möta ett lag som kan stänga ner.
I seriens sista tre matcher har Oliers toppkedja 25 pinnar. Flames toppkedja har 2. Men jag håller med, man borde prövat en annan målvakt.

I seriens sista tre matcher har Oliers toppkedja 25 pinnar. Flames toppkedja har 2. Men jag håller med, man borde prövat en annan målvakt.
De har verkligen varit helt sanslösa.
Ett team som är så framtungt, med en skral defensiv och ett bristande målvaktsspel där den övergripande spelidén är - ”så länge vi gör fler mål än motståndarna klarar vi oss” kräver rätt stora kulor.

Dagens ros: The Battle of Alberta. Säga vad man vill om målvakterna men fyfan vad underhållande! 4 mål på strax över en minut haha...

Dagens ris: Adam Fox. Gå och lägg dig, ser ju dödstrött ut. Ska du vara back får du fan anstränga dig i backchecken. Speciellt när du själv dräller med pucken och ger motståndarna friläge.

Special shoutout till Panarin: Ska du tjäna $11m+ får du prestera bättre än såhär i ett slutspel.

Haha
Jag är den första att erkänna att jag inte tyckte att Rangers hade i slutspelet att göra från första början.
Katastrofala underliggande siffror men en mur i målet som konstant räddade dem.
Jag tar på mig dumstruten och knyter näven i fickan.

Jag hade ALDRIG satt Rangers och Oilers som finallag i respektive Conference.

Avs-Oilers 4-1
Tampa-Rangers 4-1

Men nu blir det ju lite av en drömfinal om fem matcher där Avs tar hem det över 7 matcher.

Edit: Om jag slutar posta i denna tråd är det för att resultaten inte går min väg och att jag då bytt intresse till simhopp.

Hade 50% korrekta gissningar (Avs 4-2) och NYR (4-3). Så till konferensfinalerna blir tipset följande.
Avs - Oilers 4-2
Tampa - NYR 4-3 ( Båda lagen kommer bli golied delux minst 1 gång).

COL - EDM 4-0
NYR - TBL 4-0
Kan ärligt talat inte se Edmonton ta en enda match mot Colorado. Tror de blir totalt överkörda.
Att Rangers tar det på fyra säger jag bara för att reta min granne som är från Tampa ursprungligen. Sen att NYR vann alla matcher i grundserien mot Tampa stärker bara min hypotes 😉

Tillbaka
Topp