• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Alternativ till Steinhart Ocean 39 Vintage GMT

Chuck

Patek
2-Faktor
Finns en MKII på K&S :D
189E907C-3E17-4F2D-9825-FC025C1055A9.jpeg
 
Jag är sjukt nöjd med min. Denna vintagelook med denna kvalitet hittade jag ingen motståndare till. Gillade inte färgerna på alternativ som tex squale, aldelea för starka. Dessa lite mer dova färgerna är helt fantastiska imo. Visst stör det mig litegrann att det inte är en gammal bakelitrolex,. Men det är en annan liga helt och hållet. Poängen är att jag är supernöjd!
20190829_183308.jpg
20190829_183423.jpg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Stämmer. Heter ETA C07.111 i den variant som Tissot o Certina använder. I den är delar av balanspaketet i något slags plast/high tech material vilket en del anser vara ett nedköp. Den variant som heter ETA V07.611 har dessa delar i mer traditionella metaller. Den varianten används av Hamilton o Rado bla.
Att inte förglömma att det är ett True GMT verk vilket är ytterst ovanligt i denna prisklassen :) hoppas verket hittar till fler modeller snart där strl är mer vettig.
 

H Json

Omega
Inte något personligt påhopp, men jag tycker uttrycket "mycket klocka för pengarna" dyker upp ganska ofta, och inte säger så mycket... Gärna när det gäller Oris, Tag Heuer eller andra märken som brukar ligga mellan 10-30K. Vad menar man egentligen då? Denna kostar väl under 10K och är ändå en automat med GMT, så här finns det ju att jämföra med. Tycker bara generellt att uttrycket börjar kännas lite ihåligt. Helt off T :p

Ja då är ju Rolex (t.ex) väldigt lite klocka för pengarna egentligen o_O
Men ändå vill man ha en.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Ja då är ju Rolex (t.ex) väldigt lite klocka för pengarna egentligen o_O
Men ändå vill man ha en.
Haha, ja, fast där är det ju enklare förklarat. "Mycket pengar för en klocka" liksom ;) Nu är inte Rolex något som lockar mig (även om jag har en :bag:). Jag tänker mer på alla stålklockor med ETA 2824 eller Sellita SW200 som har exakt samma komplikationer och kostar allt mellan 4 och 20k, men helt plötsligt är en för 17k "mycket klocka för pengarna"?
 

H Json

Omega
Haha, ja, fast där är det ju enklare förklarat. "Mycket pengar för en klocka" liksom ;) Nu är inte Rolex något som lockar mig (även om jag har en :bag:). Jag tänker mer på alla stålklockor med ETA 2824 eller Sellita SW200 som har exakt samma komplikationer och kostar allt mellan 4 och 20k, men helt plötsligt är en för 17k "mycket klocka för pengarna"?
Ja jag förstod vad du menade, och höll med :)
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Antagligen för sent ute, men har ingen föreslagit en Vostok Neptune? Går ju mycket snabbare att spara ihop till Tudorn om man bara 1500kr lägger på klockan man skall ha under tiden. För 1500kr får man en Europeeisk klocka med inhouseverk, datum, gmt, 200m WR i en boett på lagoma 40mm :D ... fast jag tycker ju att man skall köra på Steinharten, en av mina absoluta favoritklockor :)

(snodd bild)
s-l16002.jpg
 
Topp