Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
@Omen e avisBara tanken....usch!
Det var snyggt gjort. Bandet är det heller inget fel på. Bara invänta rätt klocka.Får €50 tillgodo på nästa köp hos CF, bättre än inget!
Minns inte, det kanske finns en förklaring till det.Vad var det egentligen för whiskey du drog till med innan egentligen?
Vore väl inte så konstigt om man använder klockan varje dag...Snyggt! Måste skaffa nytt till min då orginalbandet är skräp, enligt JLC så är det tydligen rimligt att man ska köpa ett nytt band var 20:e månad...
Hade man gjort hällorna av samma kalvskinn som bandet hade det funkat bättre, nu är det bara taskig kvalité och dåligt materialval överlag. Borde ha varit gummi eller Nato från första början eller varför inte ett sådant du precis köpt Ska tilläggas att jag inte duschar med klockan.Vore väl inte så konstigt om man använder klockan varje dag...
Inte ens nästan men det blir nog snart. Originalbandet och detta är stenhårt när de är nya. Misstänkerattt detta mjuknar upp lagom mycket om någon vecka eller efter en dusch. Det blev ruggigt bra med spännet så tack för det!Ser riktigt bra ut! Hoppas det är lika skönt på som det är snyggt.
Så du specialbeställde ett till band men missade vilken mm spännet hade?Ni kanske trodde detta var över, nej nej nej, långt ifrån. Jag började maila med kontakten på Camille Fournet som meddelade att det finns ballistiskt nylon att tillgå trots att det inte finns på hemsidan.
Självklart högg jag som en kobra. Tanken blev nu att få till ett band som var likt det jag beställde fast i rätt material.
Camille Forunet gör ju som sagt banden till JLC så detta borde vara samma material som de använder till JLC Deep Sea Chronograph tillverkad i keramik (Cermet).
Jag ändrade följande:
1: 0,5mm tjockare.
2: Längsgående sömmar.
3: Nytt material
Idag kom det!
Eftersom originalbandet är 21/20mm och detta 21/18mm passar inte originalspännet. Som tur är fick jag köpa ett Tropikspänne av @theargonaut (tack!), hade jagat ett bra tag och de är inte direkt lätta att hutta, speciellt inte lösa.
Ikväll åker bandet på, slänger upp lite bilder imorgon när det är monterat. Nu verkar bandet i alla fall ha blivit exakt som jag önskade. 1 månad och totalt 2750kr senare. ÄNTLIGEN!
Vad yrar du om? Passar ju perfekt!Så du specialbeställde ett till band men missade vilken mm spännet hade?
HAHAHAHAHAHAHAHA.
Ska maila CF och fråga om de kan hjälpa mig på nåt sätt.
Ni kanske trodde detta var över, nej nej nej, långt ifrån. Jag började maila med kontakten på Camille Fournet som meddelade att det finns ballistiskt nylon att tillgå trots att det inte finns på hemsidan.
Självklart högg jag som en kobra. Tanken blev nu att få till ett band som var likt det jag beställde fast i rätt material.
Camille Forunet gör ju som sagt banden till JLC så detta borde vara samma material som de använder till JLC Deep Sea Chronograph tillverkad i keramik (Cermet).
Jag ändrade följande:
1: 0,5mm tjockare.
2: Längsgående sömmar.
3: Nytt material
Idag kom det!
Eftersom originalbandet är 21/20mm och detta 21/18mm passar inte originalspännet. Som tur är fick jag köpa ett Tropikspänne av @theargonaut (tack!), hade jagat ett bra tag och de är inte direkt lätta att hutta, speciellt inte lösa.
Ikväll åker bandet på, slänger upp lite bilder imorgon när det är monterat. Nu verkar bandet i alla fall ha blivit exakt som jag önskade. 1 månad och totalt 2750kr senare. ÄNTLIGEN!
Där satt den, har sovit med klockan på och nu är bandet lagom mjukt.
Snyggt! Men jag tycker nog allt att det första bandet du fick, var ännu snyggare.
Där satt den, har sovit med klockan på och nu är bandet lagom mjukt.