• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Angående tråden vad gör du och din klocka just nu!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Senaste tiden så har det varit gnäll om vad som postas i tråden, senast idag så togs det upp i en tråd, att mat och TV bilder har rätt lite med klockor att göra! Så det är väl dags att ta en diskussion angående denna tråden så vi kan få slut på tjafset!

Var ju ett tag sedan denna tråden skapades, kan ha varit 2013, så upplys mig i sådant ifall om jag bryter mot några regler när jag postar på mat, och en och annan tv-bild.

Vad jag kommer ihåg så startade Omen denna tråd, med direktiven vad gör du och din klocka just nu!

Det mesta borde ju omfatta detta, så länge du väljer att lägga upp en bild men en klocka på armen, väggklocka, fickur etc så länge klockan finns med i bilden! För det fanns väl inga regler på hur många bilder man fick lägga upp, för om jag minns rätt så hade ju första inlägget i denna tråd 2 eller 3 bilder!

Förstår mig inte riktigt på folk som orkar störa sig eller tappar energi på att klaga vad vissa av oss postar i denna tråd, såg precis nu att det finns 89.897 ämnen, så är det så jobbigt att hänga i denna tråd så finns det ju 89.896 andra trådar att vara i!

Personligen så tycker jag denna tråd är den charmigaste på hela forumet, trots att det inte har så mycket med klockor att göra, trots att vissa av oss lägger upp fler bilder än en, postar på katter, mat, TV, ute med ungen i lekpark, tar in whisky, osv, men det är ju det som är grejen, jag ser det som ett klotterplank, lite av gamla heta linjen där man bara blajade och att det är en lättsam ton!

För vill jag lära mig något om klockor så går jag bara till någon av dom andra 89.896 som finns med matnyttiga tips och information!

Som jag ser det, och om vi ska få någon ordning på torpet, så får väl Forumägarna/admins @hook, @leben gå in och sätta regler, för vad som får postas, hur många bilder som får postas, när man får posta osv för att det ska bli någon ordning i klassen!

Jag är inte den som är den, och jag kan även rätta in mig i ledet om det skulle vara så, men så länge jag inte bryter mot några regler vad jag vet, så kommer jag fortsätta som vanligt!

Välkomnar alla medlemmar och säga sitt, för och emot vad som får och inte får postas och hur många bilder som skall tillåtas!

Och till er haters, nä, jag är ingen drama Queen!

Over And Out!

Mvh // Affe

Senast ändrad:
Senaste tiden så har det varit gnäll om vad som postas i tråden, senast idag så togs det upp i en tråd, att mat och TV bilder har rätt lite med klockor att göra!

Var ju ett tag sedan denna tråden skapades, kan ha varit 2013, så upplys mig i sådant ifall om jag bryter mot några regler när jag postar på mat, och en och annan tv-bild.

Vad jag kommer ihåg så startade Omen denna tråd, med direktiven vad gör du och din klocka just nu!

Det mesta borde ju innefatta detta, så länge du väljer att lägga upp en bild men en klocka på armen, väggklocka, fickur etc så länge klockan finns med i bilden! För det fanns väl inga regler på hur många bilder man fick lägga upp, för om jag minns rätt så hade ju första inlägget i denna tråd 2 eller 3 bilder!

Förstår mig inte riktigt på folk som orkar störa sig eller tappar energi på att klaga vad vissa av oss postar i denna tråd, såg precis nu att det finns 89.897 ämnen, så är det så jobbigt att hänga i denna tråd så finns det ju 89.896 andra trådar att vara i!

Personligen så tycker jag denna tråd är den charmigaste på hela forumet, trots att det inte har så mycket med klockor att göra, trots att vissa av oss lägger upp fler bilder än en, postar på katter, mat, TV, ute med ungen i lekpark, tar in whisky, osv, men det är ju det som är grejen, jag ser det som ett klotterplank, lite av gamla heta linjen där man bara blajade och att det är en lättsam ton!

För vill jag lära mig något om klockor så går jag bara till någon av dom andra 89.896 som finns med matnyttiga tips!

Som jag ser det, och om vi ska få någon ordning på torpet, så får väl Forumägarna/admins gå in och sätta regler, för vad som får postas, hur många bilder som får postas, när man får posta osv för att det ska bli någon ordning i klassen!

Jag är inte den som är den, och jag kan även rätta in mig i ledet om det skulle vara så, men så länge det inte finns några klara regler vad jag vet, så kommer jag fortsätta som vanligt!

Och till er haters, nä, jag är ingen drama Queen

Over And Out!

Mvh // Affe
Som sagt det finns andra trådar för den som stör sig. OT, Luleå levererar idag 25 +, iskalla öl, hockey ikväll och friskift. Kan det bli mycket bättre?

Senast ändrad:
Brukar posta lite då och då i den tråden, och då scrollar jag en-två sidor. Lite så där trivsamt, tycker jag också.
Jag gillar även den nya "snåla" dagens klocka-tråden, som enligt mig gör att det blor stor skillnad på de två olika trådarna.

Lite halvklapp nu men här får du ett svar om jag hade varit Pitebo. I tyck ju som du i Affe. It järe nå it, barra vä havva raulit. Svenska, jag tycker som du jag Affe. Inte gör det något inte bara vi har roligt.

Senast ändrad:
Kör på bara, personligen läser jag aldrig den tråden pga katter, matlådor och annat skit som jag finner helt ointressant men som tur är finns andra trådar för mig:)

Ser inte vad som behöver diskuteras, verkar vara högt till tak i den tråden rent allmänt.

Så sant, så sant, vore ju ändå bra om vi kom fram till något där alla blir nöjda! Så man slipper gå runt och må dåligt över vad som läggs upp i den aktuella tråden menar jag!

Senast ändrad:
Håller med, en stor del av charmen är ju att man får se andra medlemmars intressen tillsammans med vårat gemensamma intresse (klockor). Man får en bättre känsla av hur andra medlemmar är som personer av detta. Det skapar någon slags gemenskap utöver enbart klockintresset på forumet enligt mig. Kör hårt och posta på @Affe! Som du och andra redan påpekat, gillar man inte de lite lösare tyglarna i denna tråd och bara är ute efter information om klockor så finns ju en och annan tråd på forumet att läsa för just detta.

Senaste tiden så har det varit gnäll om vad som postas i tråden, senast idag så togs det upp i en tråd, att mat och TV bilder har rätt lite med klockor att göra! Så det är väl dags att ta en diskussion angående denna tråden så vi kan få slut på tjafset!

Det mesta borde ju innefatta detta, så länge du väljer att lägga upp en bild men en klocka på armen, väggklocka, fickur etc så länge klockan finns med i bilden! För det fanns väl inga regler på hur många bilder man fick lägga upp, för om jag minns rätt så hade ju första inlägget i denna tråd 2 eller 3 bilder!

För vill jag lära mig något om klockor så går jag bara till någon av dom andra 89.896 som finns med matnyttiga tips och information!

Som jag ser det, och om vi ska få någon ordning på torpet, så får väl Forumägarna/admins @hook, @leben gå in och sätta regler, för vad som får postas, hur många bilder som får postas, när man får posta osv för att det ska bli någon ordning i klassen!

Jag är inte den som är den, och jag kan även rätta in mig i ledet om det skulle vara så, men så länge jag inte bryter mit några regler vad jag vet, så kommer jag fortsätta som vanligt!

Välkomnar alla medlemmar och säga sitt, för och emot vad som får och inte får postas och hur många bilder som skall tillåtas!

Och till er haters, nä, jag är ingen drama Queen!

Over And Out!

Mvh // Affe

Kör ditt vanliga race och som tidigare har skrivit, skit i vad andra säger! Jag blir glad över att se dina färgglada matbilder :)

Så sant, så sant, vore ju ändå bra om vi kom fram till något där alla blir nöjda! Så man slipper gå runt och må dåligt över vad som läggs upp i den aktuella tråden menar jag!
Jag kanske missat något nu, men tråden har väl inga riktlinjer och den har inte låsts av Admin. Så då antar jag att man kan fortsätta posta bildserier utan direkt anknytning till klockor. Att några sen klagar, ja det är väl KS anno 2018, rätt många medlemmar, rätt många spridda åsikter om saker och ting.
Sen kan jag tycka det är förjävligt om påhopp i tråden gör att folk mår dåligt.

Vad finns det att inte gilla när någon har lust och tar sig tid med att bjuda på sitt liv och skriva personliga inlägg? I fallet @Affe så är ju alla kriterier uppfyllda iom att hans klocka är med på bild i varje inlägg. Finns ju inga regler om antal post/dag heller. Sen är det ju bra inlägg med humor och god ton också. Visst är det dagligen återkommande saker (fönsterskrapning, järnvägsövergång, mathandling, skräckfilmer..) men så ser ju det dagliga livet ut. Keep it coming! Skulle dom bara upphöra skulle jag faktiskt bli lite bekymrad.

Däremot, Dagens-klocka-tråden förstår jag inte riktigt. Det blir torrt och opersonligt. Där har jag väl postat fem gånger, en gång per klocka. Ser inte riktigt vad jag tillför med att posta en bild idag och skriva Speedmaster .005 ?

Edit: Vill tillägga att när någon med så fin samling klockor som @Affe är villig att visa dom så skall vi verkligen tacka och ta emot, inte försöka trycka ner.

Senast ändrad:
Det är då väldigt märkligt att du tydligen inte får kritiseras.

Kan du inte bara ställa dig själv frågan varför du lägger upp typ 3 identiska bilder på en tv-apparat, eller postar en och samma klocka över 10 gånger på en fredagsförmiddag?

För mig är det otroligt rimligt att folk stör sig, och det är orimligt att det blir ett ståhej pga att folk stör sig. :)

Tråden heter ju: "Vad gör du och din klocka just nu"
Som du säger @Affe så finns det inga regler och då är det ju fritt fram att posta en bild på sin klocka och den aktiviteten man utför. Många kanske bara har tid eller när man slår sig till ro att posta på de tillfällen där man klappar sin katt, tittar på tv etc. Men sunt förnuft bör vara att man varierar sig lite i tråden, kan ju bli enformigt om man i en hel vecka bara postar bilder på när man klappar katten:D. Jag tycker däremot att klockan bör vara med på minst 1st bild då vi är på ett klockforum men om resterande 5 bilder är på när man skruvar med cykeln, diskar eller på hamstern det stör mig inte.

Kan du inte bara ställa dig själv frågan varför du lägger upp typ 3 identiska bilder på en tv-apparat, eller postar en och samma klocka över 10 gånger på en fredagsförmiddag?

För mig är det otroligt rimligt att folk stör sig, och det är orimligt att det blir ett ståhej pga att folk stör sig. :)
Kan hålla med dig om att det är onödigt att se samma tv 3ggr i samma post men hör som jag skit i att läsa tråden bara det är väl inget att gå igång på eller?
Du har själv över 10k poster och jag tvivlar på att alla håller superhög kvalitet, tror att det är för många som lägger lite för stor vikt vid ett internetforum.

Personligen tycker jag det mest besynnerliga med det här är att du lyckas må så otroligt dåligt varje gång du ser bilder på en tv eller på en gröntavlad DD. Då kan inte livet vara särskilt lätt. :)

Kanske dags att införa en "jag-är-kränkt"-kanpp.

Jag kan störa mig på mkt och visst vore livet enklare för alla om jag fick bestämma allt.

Folk stör sig på att folk tjänar pengar på klockor, stör sig på att andra postar för mkt, stör sig på att folk importerar från kina osv osv.

Jag säger bara "ett negativt sinne kan aldrig ge er ett positivt liv".

1316665115795073123512421482740235n.jpg

Personligen tycker jag det mest besynnerliga med det här är att du lyckas må så otroligt dåligt varje gång du ser bilder på en tv eller på en gröntavlad DD. Då kan inte livet vara särskilt lätt. :)
Jag har sedan länge slutat läsa t.ex vad gör du just nu-tråden av den enkla anledningen att det är massa medelålders män som bara spammar.

Men däremot förstår jag inte hur det kan vara ett så stort problem för så många när vissa medlemmar blir kritiserade.

Jag har sedan länge slutat läsa t.ex vad gör du just nu-tråden av den enkla anledningen att det är massa medelålders män som bara spammar.

Men däremot förstår jag inte hur det kan vara ett så stort problem för så många när vissa medlemmar blir kritiserade.
Det är ju inget problem att folk stör sig på folk som stör sig? Men jag förstår ju Affe som fått en massa skit från olika håll att vilja ställa frågan publikt.
Det är ett problem för de som stör sig.

Finns inget tvång att gå in i tråden om den stör dig bara att ignorera.

Varför svarar du med en fråga?

Du påstår att det verkar vara ett stort problem för oss som "stör sig" på de som stör sig. Det är det inte. Problemet ligger ju helt hos er som faktiskt stör sig.
Släpp det då och låt folk kritisera affe om de stör sig. När han sen väljer att skita i kritiken så får väl folk fortsätta störa sig eller helt enkelt lägga sig ner och dö. :)

Jag kanske missat något nu, men tråden har väl inga riktlinjer och den har inte låsts av Admin. Så då antar jag att man kan fortsätta posta bildserier utan direkt anknytning till klockor. Att några sen klagar, ja det är väl KS anno 2018, rätt många medlemmar, rätt många spridda åsikter om saker och ting.
Sen kan jag tycka det är förjävligt om påhopp i tråden gör att folk mår dåligt.

Tror inte du har missat något, det är högt i tak, och hade det inte varit OK, så hade ju säkert admins satt ner foten! Min poäng med trådstarten är egentligen att vi en gång för alla får sagt vad som gäller, vad som är OK och inte OK, så folk slipper ta upp denna sak om och om igen!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp