• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Angående tråden vad gör du och din klocka just nu!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Började med att läsa alla inlägg för att enbart rensa inlägg som var opassande och spred dålig energi. Slutade typ med att jag rensade nästan allt. Från 8 sidor till 2?
Blir imponerad över vilket engagemang det finns över vad som bör/får/borde postas i en tråd, om klockor, på ett diskussionsforum, på nätet, där de genomsnittliga användarna är ganska lika varandra.....
Gamla och ny medlemmar som inte kan bete sig med hyfs.

Det är ovärdigt.

Vill ni diskutera vad som borde få postas i olika trådar så gör det civiliserat.

Tagning 2.0. Låser upp tråden.
Fattar inte varför mina inlägg om dagens-klocka-tråden togs bort?

Senaste tiden så har det varit gnäll om vad som postas i tråden, senast idag så togs det upp i en tråd, att mat och TV bilder har rätt lite med klockor att göra! Så det är väl dags att ta en diskussion angående denna tråden så vi kan få slut på tjafset!

Var ju ett tag sedan denna tråden skapades, kan ha varit 2013, så upplys mig i sådant ifall om jag bryter mot några regler när jag postar på mat, och en och annan tv-bild.

Vad jag kommer ihåg så startade Omen denna tråd, med direktiven vad gör du och din klocka just nu!

Det mesta borde ju omfatta detta, så länge du väljer att lägga upp en bild men en klocka på armen, väggklocka, fickur etc så länge klockan finns med i bilden! För det fanns väl inga regler på hur många bilder man fick lägga upp, för om jag minns rätt så hade ju första inlägget i denna tråd 2 eller 3 bilder!

Förstår mig inte riktigt på folk som orkar störa sig eller tappar energi på att klaga vad vissa av oss postar i denna tråd, såg precis nu att det finns 89.897 ämnen, så är det så jobbigt att hänga i denna tråd så finns det ju 89.896 andra trådar att vara i!

Personligen så tycker jag denna tråd är den charmigaste på hela forumet, trots att det inte har så mycket med klockor att göra, trots att vissa av oss lägger upp fler bilder än en, postar på katter, mat, TV, ute med ungen i lekpark, tar in whisky, osv, men det är ju det som är grejen, jag ser det som ett klotterplank, lite av gamla heta linjen där man bara blajade och att det är en lättsam ton!

För vill jag lära mig något om klockor så går jag bara till någon av dom andra 89.896 som finns med matnyttiga tips och information!

Som jag ser det, och om vi ska få någon ordning på torpet, så får väl Forumägarna/admins @hook, @leben gå in och sätta regler, för vad som får postas, hur många bilder som får postas, när man får posta osv för att det ska bli någon ordning i klassen!

Jag är inte den som är den, och jag kan även rätta in mig i ledet om det skulle vara så, men så länge jag inte bryter mot några regler vad jag vet, så kommer jag fortsätta som vanligt!

Välkomnar alla medlemmar och säga sitt, för och emot vad som får och inte får postas och hur många bilder som skall tillåtas!

Och till er haters, nä, jag är ingen drama Queen!

Over And Out!

Mvh // Affe
Bifall! Hänger nästan bara på ”vad gör du och din klocka just nu”
Det är ju själva forumet anser jag

Det blev 2 sidor, men du var nära i din kalkyl.

Ja verkligen, men det fanns nog en del till att radera :)

Jag tycker nog att ämnet är färdigdiskuterat, det är ett skyttegravskrig utan vilja till försoning. Här skulle det inte kunna bli fotbollsmatch ens om det var jul.

https://en.wikipedia.org/wiki/Christmas_truce

Haha...och jag undrar fortfarande vad det är för regler jag bryter emot?!

Du bryter inte mot någon regel, men det är heller inte poängen med diskussionen. Ett klockrent exempel på att det borde vara färdigdiskuterat när det inte ens finns konsensus vad sjutton det är vi pratar om :)

Vuxna män(niskor) bakom tangenterna. Tjääääna som @Ricrob säger när folk är pundiga. Chill som min 13-åring säger. Lugna ner er för helvete som jag säger. Ta åt er om ni behöver, gör det inte om ni inte behöver.

Ja verkligen, men det fanns nog en del till att radera :)

Jag tycker nog att ämnet är färdigdiskuterat, det är ett skyttegravskrig utan vilja till försoning. Här skulle det inte kunna bli fotbollsmatch ens om det var jul.

https://en.wikipedia.org/wiki/Christmas_truce

Du bryter inte mot någon regel, men det är heller inte poängen med diskussionen. Ett klockrent exempel på att det borde vara färdigdiskuterat när det inte ens finns konsensus vad sjutton det är vi pratar om :)

Då förstår jag än mindre kritiken emot mig faktiskt, men nog om detta! Denna tråd kommer inte leda någonstans...

Kanske dags att uppdatera regler för KS 2.0. Lite otydligt hur man ska uppgöra sig (alla vi har olika syn på det).
Jag har alltid sagt och säger det igen, BAN-funktion borde användas oftare. Det är inte OK med för mkt OT/spam, det är inte heller OK att vara respektlös mot andra.

Slutsats:
Posta vad du vill.
Ignorera vem du vill.
Gilla vilka poster du vill.

Alla är olika och ibland kommer man inte överens med vissa helt enkelt.
Hittade flera poster här i denna tråd som var på min ignore lista = Jag mår bra, de mår bra och man är på KS tillsammans utan att ens se deras poster (om man inte vill)

Oklart vad du menar. PM-funktionen är toppen....jag repeterar, toppen. Innehållet i PM:t är för Affes ögon only.
Då kanske du ska uttrycka PM och toppen i samma mening så syftningen blir tydlig. Som du skriver nu är det något som du tycker är toppen som du ska informera om i ett PM i morgon. Du menar jag att om du sitter på något som är toppen så kanske fler är i behov av att lära sig det.

Jag undrar om det kan vara ett kollektivt solsting som har spridit sig över forumet ikväll...nu börjar det kivas i Dagens Klocka-tråden också :)

Det var bättre för... Det var helt enkelt bättre stämning på forumet för 3-4år sen.

@Affe, efter dina road trip trådar så förtjänar du en egen ”Vad gör Affe just nu”-tråd.

:artist:

Då är det upp till samtliga att vi skärper oss kollektivt. Man får ta sig en titt i spegeln och göra en liten självrannsakan om det är något i ens forumdeltagande som man måste ta sig en funderare över. Viss kritik är relevant, men all kritik är det inte så man får göra en avvägning vad man själv kan ställa upp på för sin inre frids skull.

Jag kommer till exempel inte sluta skriva långa inlägg för att vissa medlemmar stör sig på det. Där får jag hänvisa till det vanligt förekommande tipsen om inlägg med många bilder - scrolla vidare eller sätt mig på ignore, no hard feelings i sådana fall.

Men jag kommer däremot inte kommentera mer om vad eller hur många bilder folk postar i Vad gör du nu-tråden.

Då kanske du ska uttrycka PM och toppen i samma mening så syftningen blir tydlig. Som du skriver nu är det något som du tycker är toppen som du ska informera om i ett PM i morgon. Du menar jag att om du sitter på något som är toppen så kanske fler är i behov av att lära sig det.

Det känns härligt att få kritik om meningsuppbyggnad av just dig :) Men i och med att jag ska sluta vara konfrontativ så blir mitt svar: I hear you :heart:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp