• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

aosehus

Mr E

Omega
2-Faktor
Köpt en Submariner av @aosehus och allt gick bra, beskrivningen stämde överens med klockans skick. Snabba svar och smidig att ha att göra med, perfekt packat och snabb frakt. Rekommenderas starkt.
 

iologen

Omega
100% BADGUY

Köpte en iwc av aosehus för cirka 2 månader sedan som inte alls motsvarade följande beskrivning;

  • I fint skick med mindre spår av användning.
  • Fungerar som den ska och håller tiden.
När klockan anlände så hörde jag ganska så direkt och tydligt ett abnormalt skrammel, nånting satt löst. Den höll heller ej tiden och gångreserven var inte alls som utlovad.
Enligt aosehus var det säkert en skruv till rotorn som lossnat under frakten och vi kom överens att jag skulle lämna in den på service.

Urmakaren från Nymans bekräftade:

  • - att det var kraftigt med slitage i flera delar (således inget som händer genom frakt).
  • - Uret hade blivit polerat (enligt säljaren nej, men isf väldigt skickligt gjort).
  • - AR:en bortslipad på kanterna av glaset
  • - Minutindexmarkeringarna 15 och 30 kommer eventuellt att lossna

Samtidigt bekräftade urmakaren att klockan inte kunde ha hållt tiden och att den inte alls var i samma skick som annonserades.

Då detta var mitt första beg.köp trodde jag att en sån flitig säljare som ovan hade sina fördelar att handla med, men nej.

"Stämmer inte klockan in med beskrivningen är en retur 100%" sades det av aosehus i PM.

Trots detta så VÄGRAR han ta tillbaka klockan. Han erbjuder sig dock betala rotorkostnaden på 1300kr.
Jag var beredd redan innan köp att betala de sedvanliga servicekostnaden, men den totala kostnaden landade på 20 tkr, vilket är cirka 60% av klockans försäljningspris.

Aosehus stenvägrar att ta tillbaka klockan och slutar svara på mail med motiveringen; att han inte gillar min ton (sa att jag ej accepterar ngt annat än retur) och att detta ärende är avslutat.

Efter att jag skapade tråden https://klocksnack.se/threads/köpt-...rar-ej-besk-vägrar-ta-tillbaka-klockan.81262/ fick vi dock kontakt igen (han svarade ju ej på mail så fick tyvärr bli en forumtråd).

Han vägrade dock fortf ta tillbaka klockan och eftersom Aosehus bor/befinner sig i Schweiz kunde man inte ta detta F2F heller.

I slutändan gick han med på att betala kostnaden för kronan också på 900kr.

Fick väl nöja mig med det då att returnera klockan var en omöjlighet för aosehus, han tänkte inte betala tillbaka pengarna.

Det är lätt att vara efterklok men vill påpeka några saker jag lärde mig av min första och definitivt sista affär som inte görs F2F när det gäller dyrare klockor;

- Hans diffusa annonsbeskrivningar är genomtänkta att de ska vara "luddiga" och endast till säljarens fördel. Även i detta fall där de inte ens stämde så tyckte aosehus att de gjorde det (!).

- Han skickar klockorna från Schweiz där de teoretiskt sätt kan fastna i tullen påväg till Sverige och man tvingas då betala skatt.

- En riktig goodguy är ngn som inser att i detta fall ska klockan kunna returneras. Att inte svara på mail är så långt ifrån goodguy man kan komma.

Jag misstror absolut inte att lyckade affärer har gjorts med aosehus, men i mitt fall var det inte det och då visade han sitt riktiga jag. Tokvägrade helt att ta tillbaka klockan och för någon som säljer och köper klockor på daglig basis så är det underligt. Klockan stämmer ej in på beskrivningen = retur, inte svårare än så, men inte i detta fall som sagt.

Avråder alla att handla från ovanstående säljare, för skulle man vara missnöjd med klockan - då är det kört. Aosehus kmr ej ta tillbaka varan.

Vill någon ta del av våran konversation via PM, Mail och även mail från Urmakaren delar jag gärna med mig av dessa, skicka isf ett PM.


100% Badguy i min bok. Avstå, det kan bli tråkigt.
 
Senast ändrad:

Uret24

Cartier
Köpte en Hublot Big bang från @aosehus på distans.
Klockan kom fram i bättre skick än utlovat och paketet var väldigt väl paketerat :)
@aosehus var t.o.m så pass snäll att han erbjöd sig att vänta på en del av pengarna tills nästa löning.
En klar goodguy som jag gärna gör fler affärer med :happyhappy:
Tack!
 

stabil

Cartier
Köpte en breitling aerospace evo på distans.
Klockan som beskriven och smidig och snabb kommunikation.
Kan rekommendera säljaren, good guy i min bok.
 
Köpte en Rolex, affären gick väldigt smidigt och kändes mycket seriös rakt igenom.
Ställde en drös olika frågor och fick samtliga besvarade på ett bra sätt.
Denna säljare är att REKOMMENDERA!
100% Goodguy
 

Geparden

Audemars
Köpt en klocka 30k+. Mycket smidig affär rakt igenom, det märks att erfarenhet finns.
Från snabba svar till välpaketerad försändelse. Good guy i min bok.
 

Jey

Cartier
Köpte en Rolex utav Martin.
Väldigt tillmötesgående med mina frågor.
Välpaketerat för transport.

Tvekar inte en sekund att göra en annan affär med han igen:rolex::)
 
Topp