• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ap + Breitling bling

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
På något sätt råkade jag gilla ditt inlägg, men det var inte min avsikt.
Tror du på fullaste allvar att om man gillar rolex, så gillar man bling?
Jag tror att de som gillar rolex till större del gillar bling-bling, jämfört med andra. Kanske fel bild av verkligheten, vad vet jag, men rolex har ju blivit skadad av all marknadsföring, på gott och ont. Många rappare och även jusin bieber verkar vara förtjusta i rolex, och även bling bling för den delen.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Jag tror att de som gillar rolex till större del gillar bling-bling, jämfört med andra. Kanske fel bild av verkligheten, vad vet jag, men rolex har ju blivit skadad av all marknadsföring, på gott och ont. Många rappare och även jusin bieber verkar vara förtjusta i rolex, och även bling bling för den delen.

Du är ju snett ute där...!
Rolex i stål...är väl inte "bling", och inte identifierar de flesta Rolexägare sig med Justin Bieber heller?!!!
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Du är ju snett ute där...!
Rolex i stål...är väl inte "bling", och inte identifierar de flesta Rolexägare sig med Justin Bieber heller?!!!
Nej faktiskt inte, men rolex är ju känt som klockornas "bling", något som "alla" känner igen och som vill synas med.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Nej faktiskt inte, men rolex är ju känt som klockornas "bling", något som "alla" känner igen och som vill synas med.
Tror du verkligen på det själv?
Det finns en massa fördomar mot Rolex, och du verkar helt okritiskt ha köpt alla i en påse...
Och var är Rolex känt som "klockornas bling"? Jag har i alla fall inte sett nånstans...
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Tror du verkligen på det själv?
Det finns en massa fördomar mot Rolex, och du verkar helt okritiskt ha köpt alla i en påse...
Och var är Rolex känt som "klockornas bling"? Jag har i alla fall inte sett nånstans...
Jag har köpt en del av fördomarna ja, men jag ser också vad som händer i verkligheten med dessa "märken" och hur de används och visas i media. Frågan är vem som har köpts egentligen? Rolex har ju onekerligen väldigt effektiv marknadsföring eftersom:

1. Folk känner igen rolex över hela jorden
2. Folk betalar höga priser och fortsätter att köpa rolex även fast priserna ökat som sjutton
3. Rolex syns ofta i filmer och på kändisar
4. Verkar vara en pro-rolex mentalitet på detta forum
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Jag har köpt en del av fördomarna ja, men jag ser också vad som händer i verkligheten med dessa "märken" och hur de används och visas i media. Frågan är vem som har köpts egentligen? Rolex har ju onekerligen väldigt effektiv marknadsföring eftersom:

1. Folk känner igen rolex över hela jorden
2. Folk betalar höga priser och fortsätter att köpa rolex även fast priserna ökat som sjutton
3. Rolex syns ofta i filmer och på kändisar
4. Verkar vara en pro-rolex mentalitet på detta forum


Shit, mer insnöad än vad jag är. :)
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Det här har ju ballat ur TOTALT.
Ballat ur? Ballat ur var när klocktillverkare började lägga på massa diamater och annat trams på klockor för att sälja dem till personer som inte vet något om stil. Eller rättare sagt, ballat ur var när personer fick för dig att det var coolt med bling bling klockor som kostar mer än 2 hus. Tycker nästan det borde ingå någon form av utbildning vid klockköp, som utbildar köparna om stilrenhet så de slipper bli en "clownsuit". Kan inte någon göra en guide på detta forum för att upplysa unga nyrika om kommande klockköp? Jag vet nog fan att det finns en del grabbar här som bara väntar att lägga vantarna på någon blingig klocka för x hundratusen kronor.
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Ahah, sedan när är det regel att visa upp att man har pengar? Skulle nog påstå att det är en idioti att springa runt med sånt, av många olika anledningar. Om man har så mycket pengar kan man kanske ta en eller annan utbildning i hur man klär sig och uppför sig. Något som saknas i många kretsar.

Sedan, är fattig och att vara nolla samma sak tycker du? Nolla är man om man köper en bling klocka för extremt överpris när man inte kan något om den eller om diamater/ädelmetaller, och endast vill synas. Då kan man likaväl köpa en fejkklocka om målet är att synas.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Ahah, sedan när är det regel att visa upp att man har pengar? Skulle nog påstå att det är en idioti att springa runt med sånt, av många olika anledningar. Om man har så mycket pengar kan man kanske ta en eller annan utbildning i hur man klär sig och uppför sig. Något som saknas i många kretsar.

Sedan, är fattig och att vara nolla samma sak tycker du? Nolla är man om man köper en bling klocka för extremt överpris när man inte kan något om den eller om diamater/ädelmetaller, och endast vill synas. Då kan man likaväl köpa en felkklocka om målet är att synas.

nej. att synas och ha mycket pengar är det enda viktiga. du är därför en nolla
 

carlanton

Audemars
Ahah, sedan när är det regel att visa upp att man har pengar? Skulle nog påstå att det är en idioti att springa runt med sånt, av många olika anledningar. Om man har så mycket pengar kan man kanske ta en eller annan utbildning i hur man klär sig och uppför sig. Något som saknas i många kretsar.

Sedan, är fattig och att vara nolla samma sak tycker du? Nolla är man om man köper en bling klocka för extremt överpris när man inte kan något om den eller om diamater/ädelmetaller, och endast vill synas. Då kan man likaväl köpa en fejkklocka om målet är att synas.


Vad ska man kunna om diamanter och ädelmetaller för att få köpa en av dessa klockor? Måste man vara typ ingenjör?
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Vad ska man kunna om diamanter och ädelmetaller för att få köpa en av dessa klockor? Måste man vara typ ingenjör?
Nej, men i min värld är det total idioti att köpa grejer som man inte kan något om, och därför inte kan uppskatta värdet av dem, vilket ofta visssa typer av människor gör när de köper dessa osmakliga produkter.

@ fabian
Synas och ha mycket pengar kommer leda till man blir bunden till en stol ute i skogen, vilket självklart är något som man vill undvika i dagens sekulära samhälle. Däremot vara diskret och använda pengar på ett vettigt sätt, kommer gynna en själv och många andra bättre.
 

morrism

Audemars
Nej, men i min värld är det total idioti att köpa grejer som man inte kan något om, och därför inte kan uppskatta värdet av dem, vilket ofta visssa typer av människor gör när de köper dessa osmakliga produkter.

@ fabian
Synas och ha mycket pengar kommer leda till man blir bunden till en stol ute i skogen, vilket självklart är något som man vill undvika i dagens sekulära samhälle. Däremot vara diskret och använda pengar på ett vettigt sätt, kommer gynna en själv och många andra bättre.

Och du talar självklart från personlig erfarenhet!
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Nej, men i min värld är det total idioti att köpa grejer som man inte kan något om, och därför inte kan uppskatta värdet av dem, vilket ofta visssa typer av människor gör när de köper dessa osmakliga produkter.

@ fabian
Synas och ha mycket pengar kommer leda till man blir bunden till en stol ute i skogen, vilket självklart är något som man vill undvika i dagens sekulära samhälle. Däremot vara diskret och använda pengar på ett vettigt sätt, kommer gynna en själv och många andra bättre.

"däremot att använda pengar på ett vettigt sätt, kommer gynna en själv och många andra bättre".




Du är medveten om att detta är ett klockforum och inte en bokcirkel?
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Av ren nyfikenhet, vilka klockmärken är fina enligt dig?
Finns många, seiko, citizen, tissot, rado, certina. Mestadels mellanklassmärken eftersom jag anser att man får mest kvalite och stil för pengarna, vilket är viktigt för mig.

@ Fabia
Jag är medveten om det, men det spelar ingen roll. Det finns mycket man kan tänka på när man köper klocka och även hur köpet kommer påverka andra delar av livet. Just därför är jag emot att köpa bästa, finaste, dyraste klockan för x hundratusen, och sedan gå leka allan.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
5QjqKkD.jpg


vad har hänt med vårt fina forum??
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Absolut, men jag tror dessutom att du själv är medveten om att du har varit onödigt provokativ i ditt raljerande om Rolexägare.
Mja, sådär, har väll mest argumenterat till varför jag tycker som jag gör. Precis som vissa anser att det är okej att slå sönder fejkade klockor och liknande. Allt är subjektivt, och inte heller roligt. Man får lov att gilla rolex som märke, men man får även lov att inte gilla den.
 
Topp