• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ap + Breitling bling

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Snälla, du är genomskådad för länge sedan... du är ett Troll. Du har inget att hämta här.
Jag är inget troll, varför tror ni det? Ni vet egentligen inte vad troll innebär, utan ni namnger folk höger och vänster så länge de inte delar samma uppfattning som er. Vilket tyvärr verkar vara rolex fixering. Kolla bara bannern på denna sida, inte fasen är den en casio som är där. Detta är ett vinklat forum skulle jag säga.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Man kan argumentra emot bling kulturen och upplysa andra nyare medlemar att säga nej tack till dessa klockor.
Nyare än ditt medlemskap från igår?
Du har inte gjort nåt annat än att sprida skit omkring dig sen du började skriva här igår. Varenda inlägg består av ett hån mot alla oss som tycker om saker som inte passar dig. Jag m fl bad dig lite fint igår att känna av och tona ner. Tycker du att du anpassat dig till tonläget på forumet på ett bra sätt?
Tror knappast att du skulle saknas av nån härinne om du hade den goda smaken av avgå nu. För min del avser jag inte lägga mer tid på dig nu, din pajas. Och jag hoppas att ingen annan härinne ska behöva göra det heller.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Jag är inget troll, varför tror ni det? Ni vet egentligen inte vad troll innebär, utan ni namnger folk höger och vänster så länge de inte delar samma uppfattning som er. Vilket tyvärr verkar vara rolex fixering. Kolla bara bannern på denna sida, inte fasen är den en casio som är där. Detta är ett vinklat forum skulle jag säga.

Nej, det är du som har fått allt om bakfoten.

Detta är ett forum för klockentusiaster, så att det diskuteras kring exklusiva och dyrare klockor är naturligt.

Det som för oss till klocksnack är att vi alla har ett genuint intresse, och därför är det inte konstigt att medlemmar på detta forum är beredda att lägga mer pengar på sina klockor.

Om det inte passar dig så är du välkommen att söka dig till någon annan sajt.
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Jag har egentligen inte gjort något annat än att argumentera emot vissa grejer, vilket är helt okej enligt mig. Om man mer än gärna skriver om sina intressen och visar bilder på sina klockor så får man tåla kritik. Jag har aldrig sakt att jag hatar rolex eller liknande märken, jag har endast sagt att jag tycker dessa klockor är olämpliga, vilket många andra här även kan förstå och hålla med om. Om jag inte minns fel heter detta forum "klocksnack" och inte "rolexsnack". Jag trodde faktiskt ni hade större integritet och inte var så lättkränkta bara för att vissa inte prisar era leksaker. Jag hoppas ni behandlar era kunder IRL bättre än ni behandlar medlemar på forumer. Och gud förbjud om någon av er vore advokater.

@ B1884
Dyrare klockor? Sedan när är pris direkt länkat till klockenthusiasm?
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Jag är inget troll, varför tror ni det? Ni vet egentligen inte vad troll innebär, utan ni namnger folk höger och vänster så länge de inte delar samma uppfattning som er. Vilket tyvärr verkar vara rolex fixering. Kolla bara bannern på denna sida, inte fasen är den en casio som är där. Detta är ett vinklat forum skulle jag säga.

Rob Engström säljer inte Casio, det är därför.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Jag har egentligen inte gjort något annat än att argumentera emot vissa grejer, vilket är helt okej enligt mig. Om man mer än gärna skriver om sina intressen och visar bilder på sina klockor så får man tåla kritik. Jag har aldrig sakt att jag hatar rolex eller liknande märken, jag har endast sagt att jag tycker dessa klockor är olämpliga, vilket många andra här även kan förstå och hålla med om. Om jag inte minns fel heter detta forum "klocksnack" och inte "rolexsnack". Jag trodde faktiskt ni hade större integritet och inte var så lättkränkta bara för att vissa inte prisar era leksaker. Jag hoppas ni behandlar era kunder IRL bättre än ni behandlar medlemar på forumer. Och gud förbjud om någon av er vore advokater.

@ B1884
Dyrare klockor? Sedan när är pris direkt länkat till klockenthusiasm?

Jag sa aldrig att det fanns en direkt länk, läs vad jag skrev en gång till.

Och nej, du sitter inte och argumenterar emot vissa grejer, du häver ur dig direkt provocerande saker, vilket är HELT onödigt.
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Rob Engström säljer inte Casio, det är därför.
Men han säljer andra märken.

@ B1884
Jag läste vad du skrev, men åter igen, det jag skriver är personliga åsikter. Något som ni inte var beredda på eftersom de flesta här inte vågar säga något negativt om rolex. Så enkelt är det. Dessutom, vad spelar det för roll för er om någon inte gillar ett visst klockmärke? Get real skulle jag säga, finns många forum där vissa märken är tabu.
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Personer som köper dessa ur, måste ha haft jobbig uppväxt ,dåligt självförtroende och allmän dålig smak!:D:D:D
Gällande uren på första sidan ja, det tror jag. Troligen personer med någon psykisk störning eller komplex som tror att ju fetare klocka och bling bling man har, deasto mer respekt kommer man få i sin umgängetskrets. Mentaliteten är den samma. Om dessa klockor var gjorda av plast och hade quartz verk så skulle folk nog ändå köpa dessa. Vra kolla på alla "misterbling" affärer som finns, så ska ni se att folk har en mentalitet som innebär att de vill visa och hävda sig och få uppmärksamhet. Åter igen clownsuits. Jag menar, Kalle 18 år gammal, går fordon, så klart han vill blinga till sin närvaro lite med lite feta kedjor och blingade klockor. Den ända utbildnigen personer som dessa haft är MTV, så jag fattar att det finns marknad för dessa groteska grejer.
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
fast Wotten0, hur har man råd med en klocka för miljoner om man är 18 år och går fordonsprogrammet på gymnasiet?
Det har man inte, men man har råd med billigare versioner av samma koncept. Dvs. överdrivet bling. Jag snackar om mentaliteten här, skulle kalle 18 ha miljoner på banken skulle han troligtvis köpa "äkta" blingade grejer.
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
du menar en sån klocka som på din avatar?
Vet du ens vad en rado diastar original är för något? Det är en orginell klocka med lagom bling, som inte kan jämföras med dessa överblingade skämten på sidan 1. Helt enkelt en klocka med guldton och med kristaller i tavlan, orginal design, ingen kopia som de flesta andra blingklockor är. Med all respekt, tror du de som vill ha bling klockor köper en rado? De skulle nog med 99% säkerhet leta efter klockor på mister bling.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Vet du ens vad en rado diastar original är för något? Det är en orginell klocka med lagom bling, som inte kan jämföras med dessa överblingade skämten på sidan 1. Helt enkelt en klocka med guldton och med kristaller i tavlan, orginal design, ingen kopia som de flesta andra blingklockor är. Med all respekt, tror du de som vill ha bling klockor köper en rado? De skulle nog med 99% säkerhet leta efter klockor på mister bling.

nej den ska verkligen inte jämföras med tex. rolex daytona....
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
övriga delar, menar du strechlänken i guld-doublé på din rado då eller?
Länken, boetten, glaset, urtalvan, visarna, etc. Allt kan jämföras egentligen, felet är väl dock att folk med regel antar att högre pris = bättre kvalite. Vilket enligt mig är fel då vissa klockor av samma kvalite blivit dubbelt så dyra under åren jämfört med levnadsstandarden. Jag använder inte rado, den ligger mest hemma, den är ärvd.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Jag är inget troll, varför tror ni det? Ni vet egentligen inte vad troll innebär, utan ni namnger folk höger och vänster så länge de inte delar samma uppfattning som er. Vilket tyvärr verkar vara rolex fixering. Kolla bara bannern på denna sida, inte fasen är den en casio som är där. Detta är ett vinklat forum skulle jag säga.

Kommer man nyreggad på ett forum och håller på som du så är man ett troll eller lite bränd i proppskåpet.
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Kommer man nyreggad på ett forum och håller på som du så är man ett troll eller lite bränd i proppskåpet.
Vad ska nya medlemmar göra då? Skapa otaliga trådar där de frågar efter tips på sitt klockköp för x tusen kronor? Fjäska för eliten och köpa allt de säger? Om jag inte miss fel så äger ni inte detta forum, ni är medlemar precis som mig. Detta forum är öppet för alla att används och uttrycka sig hur de vill så länge de följer reglerna.
 
Topp