• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

AP Royal Oak

14790 bästa storlek för handleder mindre än 18.5 cm

EGcHUYA.jpg

Kollar igenom gamla mail och hade en deal på g i Italien för 2 år sedan där det skulle kostat mig 77 kSEK för en 15300 2012a inklusive flyg t.o.r över dagen så även om vi sett en generell prisökning så har helt klart AP ökat mer än genomsnittet. Galet

Fast tror att ökningen är större på just 15300 än andra AP generellt IOM att den utgått nu och många gillar den bättre än jumbon pga att den bärs lite större och ligger lägre i pris...det är en ovanligt lyckad modell helt enkelt...

Senast ändrad:
Riktigt riktigt snygg. Men stora frågan, hur står den sig jämfört med aquanauten?

Tack.
Aquanauten är pga. sin storlek lite diskretare, om man nu kan säga det om en sport guld Patek.
I mina ögon så är denna lite sportigare samtidigt som det fantastiska armbandet gör den elegant.
Aquanauten skulle jag kunna använda till kostym om jag kände mig wild and crazy, gummiarmbandet till trots.
RO kanske till udda kavaj och jeans.

Om jag har någon favorit dem emellan? Nix!
Tror jag kommer att ha beslutsångest varje morgon när jag ska välja guld sportis :D

Tack.
Aquanauten är pga. sin storlek lite diskretare, om man nu kan säga det om en sport guld Patek.
I mina ögon så är denna lite sportigare samtidigt som det fantastiska armbandet gör den elegant.
Aquanauten skulle jag kunna använda till kostym om jag kände mig wild and crazy, gummiarmbandet till trots.
RO kanske till udda kavaj och jeans.

Om jag har någon favorit dem emellan? Nix!
Tror jag kommer att ha beslutsångest varje morgon när jag ska välja guld sportis :D

Jag tänker inte fråga om du vill hiva upp bild på båda bredvid varandra, för jag är ganska säker på att du vill det ;)
Så jag nästan kräver en bild (gärna fler!) med Herr Aquanaut och Mr.15300 jämnsides! :D

Här kommer en snabb "utbildnings" bild..
Jumbon kände sig lite ensam så den fick också vara med, mest för att öka skrytfaktorn..
Aquanauten ser lite större ut än vad den är då den står lite högre, närmare kameran.
IMG_5697.JPG
Hur tycker du 15300 sitter jämfört med 15202? Har tänkt köpa en ro men är osäker på vilken ref. Gillar egentligen 15202 bättre pga placeringen på ap loggan! Ska väl tilläggas att jag har normalstora handleder och är van vid mindre klockor!

Båda är ju 39mm men 15202 bärs mindre då den är tunnare och även har tunnare armband vilket gör att den upplevs som lite smäckrare och elegantare. Jämfört med 15300 på länk vill säga.

Men min 15300 är ju en stek-guldare vilket gör att den kommer med alligatorarmband instället för stålisens länk och jag upplever att min 15300 känns mindre än de 15300 som kommer på länk.

Hade samma upplevelse av min 15400 (just såld) när jag bytte från länk till alligator. Armbandet bryter av på ett annat sätt än vad en integrerad länk gör.

Har du möjlighet att köpa en 15202 så finns det inget konkurens i mina ögon.
15300 är en fantastisk sportklocka medans 15202 är haute horlogerie och en ikon i klockvärlden.

Tack för bilden @Niklas!
Jag sitter och längtar efter min 15300, min far hämtade ut den i förrgår så den ligger hemma medans jag är fast i Korea.

Jag gillar din 15202 jumbo bäst av dom men jag själv köpte 15300 just för att den är sportigare.

Tillbaka
Topp