Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har priserna ökat kraftigt på APs den senaste tiden? Inte lätt att hitta en nyare 15300 eller 15400 under 115k.
Vad jag kan se så verkar 15300 och 15400 kosta ungefär lika mkt idag. Ni som har eller har haft båda, vilken anser ni att man bör köpa? Varför? Tacksam för svar![]()
Vad jag kan se så verkar 15300 och 15400 kosta ungefär lika mkt idag. Ni som har eller har haft båda, vilken anser ni att man bör köpa? Varför? Tacksam för svar![]()
Min kompis kollega ska sälja sin AP, tror han har tänkt sig 75 000. Han frågade mig men jag har snöat in mig på en DaytonaSäg till om ngn är intresserad så kan ni träffas
![]()
Tim - Låt mig kolla upp det under dagen, återkommerJag kan ha en intresserad på tråden!
Vad är det för ref? Årtal, skick, fullset? osv.
Det är en 14790 eller hur? Tycker den ser väldigt hårt polerad ut speciellt vid bezeln där de skarpa kanterna numera är runda. Här kommer en bild på min av samma refMin kompis kollega ska sälja sin AP, tror han har tänkt sig 75 000. Han frågade mig men jag har snöat in mig på en DaytonaSäg till om ngn är intresserad så kan ni träffas
![]()
Mjo de på forumet jag har sett har varit i bättre skick och länkarna tighta! Sen är ju 75k på tok för dyrt i min bok! Allt detta förutsätter ju att det är en 14790:a@Kotten Lite av min första tanke också. Samt är det inte lite stort spel mellan länkarna? Jag vet dock inte hur mycket dessa länkar slits.
Ser ut som en 14790 som gick ur produktion 2009, dock ser den tyvärr väldigt hårt (fel?) polerad ut så att han skulle kunna få 75k för den blir nog svårt!Kanske syns bättre på denna?
Vad är ett rimligt pris för en sådan då? =)Ser ut som en 14790 som gick ur produktion 2009, dock ser den tyvärr väldigt hårt (fel?) polerad ut så att han skulle kunna få 75k för den blir nog svårt!
I det skicket typ 50Vad är ett rimligt pris för en sådan då? =)
Väldigt dyrt ja.Ser ut som en 14790 som gick ur produktion 2009, dock ser den tyvärr väldigt hårt (fel?) polerad ut så att han skulle kunna få 75k för den blir nog svårt!
Svårt att säga! Finns andra som är bättre experter här, men beror ju på om den är fullset och servicehistoriken osv men endast klockan med okänd serviceistorik 50-60k kanske.Vad är ett rimligt pris för en sådan då? =)
Om det bara är klocka, och inte finns någon info om urverket, så hade jag inte ens betalat 50.Svårt att säga! Finns andra som är bättre experter här, men beror ju på om den är fullset och servicehistoriken osv men endast klockan med okänd serviceistorik 50-60k kanske.
Det förstår jag när du ägt denna!Om det bara är klocka, och inte finns någon info om urverket, så hade jag inte ens betalat 50.
@Kotten Din var riktigt snygg!
Tyvärr har jag dålig koll på AP så jag får återkomma med ref, årsmodell ca 2008 men jag har kontaktat ägaren.
Okej - tack för bra info! då vet jag. Papper finns men ingen box
Jag finner 15400 oproportionerlig, klumpig, ful med ett ministreck vid datumet och allmänt konstig i formen.
15300 är snygg i proportioner, lite större än vanlig AP RO (inte hållt i någon dock), AP loggan klockan tolv är galet snyggt (15400 har bara två streck).
15300 alla dagar i veckan.
Så om man just nu har en Panerai som mäter 44mm och ca 15-16 mm tjock bör man inte tycka att en 41mm AP är några problem?Konstig i formen? Formen är väl densamma, proportionerna aningen förändrade. Förstår inte heller riktigt det här med att det skulle vara så horribelt med ett litet indexstreck bredvid datumrutan. På i princip varenda Rolle och de flesta andra klockor går det bra men inte på AP:n? Sen handlar det delvis om handled.. Är man van vid tex en liten DD är 41 mm med integrerad länk säkert läbbigt.
Hade möjligen valt 15300 själv, men tycker 15400 får oförtjänt mycket kritik ibland..
Så om man just nu har en Panerai som mäter 44mm och ca 15-16 mm tjock bör man inte tycka att en 41mm AP är några problem?![]()
Två helt olika former. Så svar ja.Så om man just nu har en Panerai som mäter 44mm och ca 15-16 mm tjock bör man inte tycka att en 41mm AP är några problem?![]()
Priserna har ju spårat på 15300.
Jag köpte en i september vill jag minnas och priset var som jag kommer ihåg "rätt", mycket fint skick med alla tillbehör och under garanti. Sålde för några veckor sedan för c:a 25% mer och det var ett inbytespris. Dollarn i all ära men det är inte bara den.
/gustav
Korrekt.Så det här är min gamla alltså?
http://www.dreamwatch.dk/produkter/ure-paa-vej-til-dreamwatchdk/audemars-piguet-ro