• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

AP Royal Oak

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Stabilt

Blå 15300 är inte så vanlig tyvärr. 14790 m blå tavla är nog lättare att få tag på, men har knubbiga index som inte alla gillar

image.jpg


Blir en blå 15202 förr eller senare.

Bästa!

RO är så pass bra så att det kommer att bli en till alltså?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Bilderna väcker habegär. Har tidigare sett PP Nautilus som en drömklocka, men nu börjar jag drömma om AP RO istället. Vilken prisklass ligger dom olika modellerna i begagnat? Från 60.000 kr verkar det som.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Den blå färgen ser helt fel ut på den bilden.
Denna 15202:a testade jag i Milano i våras, i rosé med fantastiskt snygg mörkblå tavla!
image.jpg

Jo, den ser skum ut.

Denna ser bättre ut men är inte 100% på att det är en 14790. Ser dock ut så och dessutom med de gamla indexen (vilket var huvudfrågan de ens finns på 14790).

image.jpg
 

ScubaKing

Audemars
Vad är det som gör AP kostar så mycket att serva?


Absolut ingenting. Ju dyrare klocka om man bortser från ädelmetaller ju dyrare service. Gäller för övrigt bilar med. Företagen är inte dumma, har en kund råd att betala 140kkr för en RO Off Shore så har han råd med dem 19 lax dem vill ha i servicekostnad.I övrigt ingen större polering på Off Shore med gummi osv.
 

Jimmy

Omega
Hej,
Jag har blivit star-strucked av AP Royal Oak. Jag är nu på jakt efter min första. Har vi några RO fantaster här på forumet som kan tipsa om vad man ska tänka på vid köp av sin första beggade RO!?
Vad är skillnaden på 15300 och 14790?
//Danne
Inte så mycket att tänka på, möjligtvis att kolla när den är servad sist. Jag föredrar 15300 som känns mer "rätt" på min arm, har haft min med blå tavla i ett par år nu och är fortfarande riktigt nöjd - den blå tavlan är helt fantastisk! Slänger med ett par bilder till inspiration:

image.jpg
image.jpg
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Nu har jag några Royal Oaks i samlingen men denna såg jag idag för första gången och blev nyförälskad..
Royal Oak 15310. Limiterad i 75 ex för den Italienska marknaden 2006.
Baserad på 15300 men i platina med roseguld index och visare. Tyvärr är priser därefter, ca 170-180' på C24.. :(
Men ack så vacker
image.jpg

image.jpg
 

Ryttaren

Rolex
Jaadu Niklas nu har du gjort så jag inte kan släppa den där 15310:an. Tur den är så dyr annars hade jag varit tvungen att jaga rätt på en. :)
Det måste vara en av de snyggaste klockorna jag sett, just på det lädret :rolleyes:
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Jaadu Niklas nu har du gjort så jag inte kan släppa den där 15310:an. Tur den är så dyr annars hade jag varit tvungen att jaga rätt på en. :)
Det måste vara en av de snyggaste klockorna jag sett, just på det lädret :rolleyes:

Håller med!
Pratade med Nymans ur idag om de kunde få fram en sådan urtavla och byta om man köpte en vanlig 15300 i stål.
Men tyvärr inte. Då den är limiterad i 75 ex så var det en omöjlighet att AP skulle sälja en tavla lös.

Jag får trösta mig med att jag har köpt ett brunt croc armband med "end-plots" till min vita 15400. Ska nog byta från stållänk till sommaren :)
Då blir det i varje fall snarlikt 15310..
 

ScubaKing

Audemars
Nu har jag några Royal Oaks i samlingen men denna såg jag idag för första gången och blev nyförälskad..
Royal Oak 15310. Limiterad i 75 ex för den Italienska marknaden 2006.
Baserad på 15300 men i platina med roseguld index och visare. Tyvärr är priser därefter, ca 170-180' på C24.. :(
Men ack så vacker
image.jpg

image.jpg


Måste hålla med gruppen denna gång. Den där var vass som fan!
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Håller med!
Pratade med Nymans ur idag om de kunde få fram en sådan urtavla och byta om man köpte en vanlig 15300 i stål.
Men tyvärr inte. Då den är limiterad i 75 ex så var det en omöjlighet att AP skulle sälja en tavla lös.

Jag får trösta mig med att jag har köpt ett brunt croc armband med "end-plots" till min vita 15400. Ska nog byta från stållänk till sommaren :)
Då blir det i varje fall snarlikt 15310..
Den gjorde sig bra på läder, konstigt att ingen AP RO här på KS kör med det ibland. Det kanske kostar för mycket i kombination med att länken är för skön.
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Kan man verkligen köpa läder till 15300? Frågade idag på nymans och de verkar varken ha till 14790 eller 15300!

Edit: såg nu Niklas att du köpt till din 15400. Men som jag förstår finns det endast läder till de nuvarande modellerna?
 

Jimmy

Omega
Nu har jag några Royal Oaks i samlingen men denna såg jag idag för första gången och blev nyförälskad..
Royal Oak 15310. Limiterad i 75 ex för den Italienska marknaden 2006.
Baserad på 15300 men i platina med roseguld index och visare. Tyvärr är priser därefter, ca 170-180' på C24.. :(
Men ack så vacker
image.jpg

image.jpg
Jäklar vad läcker - den åkte högt upp på "vill ha" listan!!
 

Kakob

Cartier
Inte så mycket att tänka på, möjligtvis att kolla när den är servad sist. Jag föredrar 15300 som känns mer "rätt" på min arm, har haft min med blå tavla i ett par år nu och är fortfarande riktigt nöjd - den blå tavlan är helt fantastisk! Slänger med ett par bilder till inspiration:

image.jpg
image.jpg

Så jävla snygg... hojta till om du skulle tröttna på den :)
 

Lunkan

Cartier
Fina klockor och trevlig tråd

Enligt min mening, har du en handled som är större än 18,5cm så bör du välja jumbon eller 15300. Jag har ca 19cm och upplevde 14790 för liten. Dock är båda två fantastiska klockor med ett gediget hantverk, välplanerad in i minsta detalj.
 

Mjölk

Breitling
Håller med!
Pratade med Nymans ur idag om de kunde få fram en sådan urtavla och byta om man köpte en vanlig 15300 i stål.
Men tyvärr inte. Då den är limiterad i 75 ex så var det en omöjlighet att AP skulle sälja en tavla lös.

Jag får trösta mig med att jag har köpt ett brunt croc armband med "end-plots" till min vita 15400. Ska nog byta från stållänk till sommaren :)
Då blir det i varje fall snarlikt 15310..

Ja, den var riktigt fin den där! Dock tycker jag länken är väldigt snygg och passande hos RO.
 

Belic

Cartier
Nu har jag några Royal Oaks i samlingen men denna såg jag idag för första gången och blev nyförälskad..
Royal Oak 15310. Limiterad i 75 ex för den Italienska marknaden 2006.
Baserad på 15300 men i platina med roseguld index och visare. Tyvärr är priser därefter, ca 170-180' på C24.. :(
Men ack så vacker
image.jpg

image.jpg


Jävligt trevlig! Tycker ändå inte att den var så fasligt dyr med tanke på LE samt platina.

Här finns nummer 1 av 75:
http://www.chrono24.com/en/audemars...id2342925.htm?id=2342925&picnum=0&tab=details
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Kan man verkligen köpa läder till 15300? Frågade idag på nymans och de verkar varken ha till 14790 eller 15300!

Edit: såg nu Niklas att du köpt till din 15400. Men som jag förstår finns det endast läder till de nuvarande modellerna?

Är lite osäker vad som gäller med 15300 men egentligen så finns ju inte 15400 i stål heller med läderarmband.
Om jag minns rätt så är mitt armband till en 15400 i guld som säljs med croc armband.
End links eller end plots, dvs "stavarna" som behövs mellan boetten och läderarmbandet säljs inte till 15400 utan mina kommer från en "City of sails" ROC, tror jag..
Dessutom så behövs ett viklås.
Allt detta gör att det blir en ganska dyrbar historia. Kommer inte ihåg exakt men det var norr om 10,000 för hela kittet i varje fall.
Och en massa jobb och dragandes i kontakter för att få fram alla delar :)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Kollade läder, viklås och end links till min 15400 på Nymans, och det skulle inte vara några problem att beställa det...om jag nu ville skiljas för ca 17 000 för hela kalaset.
Behöver jag säga att det inte var aktuellt att gå vidare på det spåret eftersom det är ett kraftigt överpris för ett lädersnöre som visserligen är fint, men det finns ju gränser...
 

chff

Cartier
Är lite osäker vad som gäller med 15300 men egentligen så finns ju inte 15400 i stål heller med läderarmband.
Om jag minns rätt så är mitt armband till en 15400 i guld som säljs med croc armband.
End links eller end plots, dvs "stavarna" som behövs mellan boetten och läderarmbandet säljs inte till 15400 utan mina kommer från en "City of sails" ROC, tror jag..
Dessutom så behövs ett viklås.
Allt detta gör att det blir en ganska dyrbar historia. Kommer inte ihåg exakt men det var norr om 10,000 för hela kittet i varje fall.
Och en massa jobb och dragandes i kontakter för att få fram alla delar :)


Kollade läder, viklås och end links till min 15400 på Nymans, och det skulle inte vara några problem att beställa det...om jag nu ville skiljas för ca 17 000 för hela kalaset.
Behöver jag säga att det inte var aktuellt att gå vidare på det spåret eftersom det är ett kraftigt överpris för ett lädersnöre som visserligen är fint, men det finns ju gränser...


Ni har inte kollat med någon läderguru på forumet om dom kan göra ett?

Får man be er lägga upp bilder på era ROs? :)
 
Topp