ÄNTLIGEN!
Slutet på en över 1,5 års resa är här
Det var i slutet på 2013 som jag tog de första staplande stegen till ett alligator armband på min RO 15400 när jag beställde skruvar och ändlänkar från Audemars Piguet service center i London via en bekant.
Det tog ända till sommaren 2014 innan delarna kom om jag minns rätt.
Därefter påbörjades jakten på ett inlägg att skicka till ABP Paris för att de behövde sy in det i nya armbandet så att det går att para ihop armbandet med boetten.
Fick köpa och offra ett armband från AP Bands.
Och i dag så damp den sista pusselbiten ner från ABP Paris, ca 6 månader efter min första kontakt med Recep på ABP.
Enda smolket i bägaren är att skinnet har en lite för orange ton för min smak. Något som inte syntes på provbilden.
Ändå beställde jag ett annat armband från ABP innan det här för att vara säker på färgtonen.
Men att kommunicera på engelska med en fransman är ibland en utmaning.
Nåväl, jag är inte alltför besviken även fast jag hade föredragit en perfekt nyans av mellanbrun efter all denna tid.
Jag vågar inte riktigt räkna efter hur mycket detta projekt har kostat men det är nog en halv ny Tudor BB.. Typ.
Det har varit både en rolig och bitvis väldigt frustrerande resa så jag är glad att jag äntligen är i mål!
Två timmar och en blodig nagel senare är armbandet på plats!
En ordentlig handledsbild får vänta tills dagsljuset imorgon.
Nu är det åtminstone lite större variation i min Royal Oak samling