• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

Hade hoppats pÄ att detta skal skulla komma in: https://www.kjell.com/se/produkter/...ll-rubber-case-for-iphone-13-pro-svart-p20454

Bra pris men preliminÀr leverans 2 november Àr pÄ tok för lÄngt fram. Har ni hittat nÄgra diskreta svarta/grÄa skal som gör jobbet och inte kostar orimligt mycket? Letar efter för Iphone 13 Pro.
Kika pÄ:

Kika pÄ:

Tack det fÄr bli dÀrifrÄn.

NÀr vi ÀndÄ Àr pÄ trÄden, vad Àr det för skÀrmskydd man ska köpa? Nudient hade nÄgot glas som enbart var 0,33mm tunt, det verkade vara en bra kandidat. Det kanske finns Ànnu bÀttre mÀrken nÀr det gÀller skÀrmskydd, eller Àr det samma sak sÄ lÀnge man köper "tempered glass"?

NÀr vi ÀndÄ Àr pÄ trÄden, vad Àr det för skÀrmskydd man ska köpa? Nudient hade nÄgot glas som enbart var 0,33mm tunt, det verkade vara en bra kandidat. Det kanske finns Ànnu bÀttre mÀrken nÀr det gÀller skÀrmskydd, eller Àr det samma sak sÄ lÀnge man köper "tempered glass"?
Jag har kört glas sen iPhone X tiden. Tycker att det Àr same same oavsett mÀrke / pris.

Nu för tiden brukar jag bestĂ€lla ett tvĂ„-tre-pack frĂ„n Wish för 50-60 kr 😌

Köpt pÄ Dollarstore för 10:- och över all förvÀntan i kvalité. Med det priset kan man dessutom byta ofta för att slippa repor.

Jag fick min 13 PRO frÄn webhallen idag. Jag skriver pÄ den just nu och visst kÀnns det helt ok. Det jag ser mest fram emot Àr bÀttre batteri

Jag mÄste snabbt skaffa nÄn typ av skal dock, för det kÀnns som om den ganska lÀtt kan halka ur hÀnderna.

Jag fick min 13 PRO frÄn webhallen idag. Jag skriver pÄ den just nu och visst kÀnns det helt ok. Det jag ser mest fram emot Àr bÀttre batteri

Jag mÄste snabbt skaffa nÄn typ av skal dock, för det kÀnns som om den ganska lÀtt kan halka ur hÀnderna.
BestÀllde Nudient-skal efter rekommendation hÀr i trÄden. BestÀllde frÄn inet med fraktfri hemleverans dagen efter, 22h tog det. Smidigt och lika bra att fÄ det gjort.

BestÀllde Nudient-skal efter rekommendation hÀr i trÄden. BestÀllde frÄn inet med fraktfri hemleverans dagen efter, 22h tog det. Smidigt och lika bra att fÄ det gjort.
Kollade lite nÀrmre pÄ detta nu. Det Àr lite gummiyta pÄ Nudient-skalen eller? Det Àr ju bra med extra friktion nÀr man vill att telefonen ska ligga pÄ plats, men det kan ju vara ett litet helvete att fÄ den upp och ner ur fickor tÀnker jag?

TÀnkte frÄga den samlade expertisen i denna trÄd om lite input. Jag brukar inte byta telefon förrÀn den förra Àr i riktigt dÄligt skick, och idag har jag en iPhone XS som jag i princip Àr nöjd med. Inga problem, tycker att storleken Àr ganska perfekt men batterikapaciteten lÀmnar en hel del att önska.

Är dock rĂ€tt sugen pĂ„ en ny lur med bĂ€ttre batteri och bĂ€ttre kamera och funderar dĂ€rför pĂ„ 12 pro eller 13 pro. Vad tycker ni som haft bĂ„da, Ă€r 13 pro vĂ€rd prisskillnaden jĂ€mfört med 12 pro? Om ja, vad anser ni vara sĂ„ mycket bĂ€ttre med 13?

Ni som har iPhone 12 och 13, anvĂ€nder ni 5G? Är det mĂ€rkbar skillnad mot 4G?

Era svar kan eventuellt leda till att jag "villhöver en ny iphone" blir "jag behöver en ny iphone"!:)

Kollade lite nÀrmre pÄ detta nu. Det Àr lite gummiyta pÄ Nudient-skalen eller? Det Àr ju bra med extra friktion nÀr man vill att telefonen ska ligga pÄ plats, men det kan ju vara ett litet helvete att fÄ den upp och ner ur fickor tÀnker jag?
matt plast men mobilen ligger still och nÀr den ska upp ur byxfickan Àr det inget som kÀrvar, jag har kört nudient i mÄnga Är.

TÀnkte frÄga den samlade expertisen i denna trÄd om lite input. Jag brukar inte byta telefon förrÀn den förra Àr i riktigt dÄligt skick, och idag har jag en iPhone XS som jag i princip Àr nöjd med. Inga problem, tycker att storleken Àr ganska perfekt men batterikapaciteten lÀmnar en hel del att önska.

Är dock rĂ€tt sugen pĂ„ en ny lur med bĂ€ttre batteri och bĂ€ttre kamera och funderar dĂ€rför pĂ„ 12 pro eller 13 pro. Vad tycker ni som haft bĂ„da, Ă€r 13 pro vĂ€rd prisskillnaden jĂ€mfört med 12 pro? Om ja, vad anser ni vara sĂ„ mycket bĂ€ttre med 13?

Ni som har iPhone 12 och 13, anvĂ€nder ni 5G? Är det mĂ€rkbar skillnad mot 4G?

Era svar kan eventuellt leda till att jag "villhöver en ny iphone" blir "jag behöver en ny iphone"!:)
Om man tÀnker smart, sÄ ska man egentligen aldrig köpa den senaste versionen nÀr det kommer till elektronik. Du rockar ju XS och Àr nöjd. En 12 Pro skulle dÀrför tÀcka alla dina behov + lite till. Kameran Àr riktigt bra!
5G drar sjukt mycket batteri. NÀr behöver man ens den hastigheten? Har det avstÀngt.

Men... om du vill unna dig, köp en 13 Pro. Ännu bĂ€ttre kamera. Ännu bĂ€ttre batteritid. 120hz skĂ€rm.
Är det vĂ€rt prisskillnaden? För en prylnörd, ja. För andra dödliga? Förmodligen inte :)

Om man tÀnker smart, sÄ ska man egentligen aldrig köpa den senaste versionen nÀr det kommer till elektronik. Du rockar ju XS och Àr nöjd. En 12 Pro skulle dÀrför tÀcka alla dina behov + lite till. Kameran Àr riktigt bra!
5G drar sjukt mycket batteri. NÀr behöver man ens den hastigheten? Har det avstÀngt.

Men... om du vill unna dig, köp en 13 Pro. Ännu bĂ€ttre kamera. Ännu bĂ€ttre batteritid. 120hz skĂ€rm.
Är det vĂ€rt prisskillnaden? För en prylnörd, ja. För andra dödliga? Förmodligen inte :)
Tack för detta! Intressant ocksÄ gÀllande 5G och batterianvÀndning, det hade jag ingen koll pÄ.

Tack för detta! Intressant ocksÄ gÀllande 5G och batterianvÀndning, det hade jag ingen koll pÄ.
Det Àr som nÀr 4G var nytt. Drog ocksÄ vÀldigt mycket batteri. Dels för att det var nytt, men ocksÄ för att tÀckningen inte var lika bra. Drar vÀldigt mycket batteri nÀr telelefonen ska hoppa mellan nÀten hela tiden

• Like
Reactions: mmh
Leverans i torsdags , nu Àr det helg och tid för
Prylnörderi 😛
B14A1C58-7343-4EBD-B7BA-D5E1C52CF98A.jpeg

SpÀnnande att se hur lÄngt tid det tar innan man kÀnner sig van igen. Var nÀstan 5 Är sedan senaste Iphonen.

Tar emot extremt mycket med AirPods men man lÀr vÀl vÀnja sig med det ocksÄ.

IMG_20211006_094837.jpg
Var sjÀlv vÀldigt skeptisk till AirPods tills jag fick ett par genom jobbet. Nu anvÀnder jag dem jÀmt, till telefonen, iPaden och MacBooken. Det fina Àr att de kopplar över automatiskt men sÄ fort det ringer pÄ telefonen sÄ gÄr det tillbaka dit och man kan enkelt ta samtalet.

Har bestÀllt en 13 pro 512

FÄr se nÀr Pixel 6 pro slÀpps /S22 ultra kommer.

Ogillar IOS och har inte nÄgot annat ifrÄn Apple.
Är i princip bara för kameran och batteritiden jag kör Iphone... wide anglekameran pĂ„ 13 pro-modellerna verkar golden!

Senast Àndrad:
Frugans Mac har tappat det. Skulle logga in och hann knappt skriva dem tvÄ första bokstÀverna i lösenordet innan den laddade om sidan och hamnade i detta lÀge. GÄr ej att starta om via strömknappen. Vad gör jag!?

542B12D5-793F-4465-B39C-0EAA51F56FB6.jpeg

Frugans Mac har tappat det. Skulle logga in och hann knappt skriva dem tvÄ första bokstÀverna i lösenordet innan den laddade om sidan och hamnade i detta lÀge. GÄr ej att starta om via strömknappen. Vad gör jag!?

börja med att rengöra skÀrmen, tangentbordet och torka upp köttfÀrssÄsen.... :D

Senast Àndrad:

Provat tvÄngsomstart?

Saxar:
"Press and hold down the Command (⌘) and Control (Ctrl) keys along with the power button (or the ‌Touch ID‌ / Eject button, depending on the Mac model) until the screen goes blank and the machine restarts."

HjÀlp!! PÄ riktigt, vilken katastrofalt usel kamera pÄ 13 Pro. Om jag zoomar in X3 blir det sÄ mycket brus i bilden att den i princip Àr helt oduglig för att publicera. Om jag stÀller in X3 pÄ min snart 5 Är gamla P20 och hÄller kameran pÄ exakt samma plats, samma ljus och samma vinkel Àr det skarpt utan den minsta störning.

Den största anledningen att jag hoppade tillbaka pĂ„ Iphone-tĂ„get var för den nya makrofunktionen. Är det nĂ„got vĂ€sentligt som jag missar? NĂ„gon instĂ€llning man mĂ„ste göra? Iofs vĂ€rdelöst om man ska behöva in och peta i menyerna för att ta en inte speciellt hĂ„rdzoomad bild. Det har var banne mig inte roligt.

Edit:

Bild 1 IPhone 13 PRO
Bild 2 P10
0446CD2B-E025-4371-9D67-D3A38DE83E72.png
Screenshot_20211007_143456_com.android.gallery3d.jpg

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp