• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

Ni som uppdaterat till mini 6 och kört ett tag och byggt lite data. NÀr ni surfar och scrollar pÄ sidor nÀr plattan Àr i portrÀttlÀge, har ni upplevt jelly scroll?

alltsÄ detta:

Apple bekrĂ€ftade att det ska vara sĂ„ đŸ„¶

Ofattbart om de sÀger sÄ! FörstÄr att skÀrmen mÄste ritas upp pÄ nÄgot sÀtt och man fÄr antingen vÀlja det ena eller andra. Vad som Àr sjukt mÀrkligt Àr att de Àndrat sÄ att detta fenomen yttrar sig i portrÀtt, istÀllet för portrÀtt som den har gjort i tidigare ipad minis och gör i deras andra ipads, vad jag förstÄr? Eftersom det endast Àr en 60hz-skÀrm sÄ tÀnker jag att man kanske stör sig pÄ detta? Skulle vara intressant att höra vad folk tycker innan man ev slÄr till. Den nya designen kÀnns ju iaf riktigt frÀsch jmf med de gamla.

NÄgon som bestÀllt nya Airpodsen (Ver 3)?
Sugen och vÀldigt nyfiken, dels pÄ ljudet men Àven mikrofonen (samtal i vind och bakgrundsljud)

NÄgon som bestÀllt nya Airpodsen (Ver 3)?
Sugen och vÀldigt nyfiken, dels pÄ ljudet men Àven mikrofonen (samtal i vind och bakgrundsljud)

Jag tÀnkte i alla fall bestÀlla och skeppa ivÀg mina Pro som jag avskyr passformen pÄ och den störande lilla gummipluppen lÀngst ut.

HÀr kommer förresten betyg pÄ min Iphone 13 Pro efter ca tre veckors Àgande:
Jag har fortfarande inte bytt SIM-kort frĂ„n min söndertrackade Huawei P20. SĂ„ mycket gillar jag min nya tegelsten, förlĂ„t Iphone 🌞

Dagens tips till de som fortfarande gillar Airpods 🙃

30% pÄ Airpods 3 och Airpods Pro med Magsafe case

Rabattkoden finns i bilden

18920CCF-DE33-4681-BE7A-63E3AA2A7D41.png

NC Àr lifesavers pÄ tunnelbanan och flyget. Kan inte leva utan nu nÀr man har vant sig vid det. Airpods 3 kan dock vara rÀtt schyssta som hemmalurar. BÀttre batteritid
Kan tĂ€nka mig att ANC Ă€r klockrent i tunnelbanan, pĂ„ flyger Ă€r det verkligen trevligt. Jag tĂ€nker utvĂ€rdera hörlurarna veckan ut sĂ„ fĂ„r jag se vilka jag behĂ„ller 😊.

Mycket positivt övervakad av ljudet och passformen. KĂ€nns knappt att de sitter i öronen 🙂👍. Mycket trevligare passform pĂ„ dessa Ă€n AirPods Pro. Under gympasset satt hörlurarna perfekt i bĂ„da öronen trots att jag körde flera övningar liggandes.
Basen finns men upplever att det Ă€r bĂ€ttre bas i AirPods Pro, kanske inte konstigt dĂ„ de Ă€r mer slutna. Imorgon blir det att testa dom under samtal. Allt som allt Ă€r jag nöjd men inte riktigt bestĂ€mt mig för om Pro eller dessa ryker Ă€nnu 😊.

Mycket positivt övervakad av ljudet och passformen. KĂ€nns knappt att de sitter i öronen 🙂👍. Mycket trevligare passform pĂ„ dessa Ă€n AirPods Pro. Under gympasset satt hörlurarna perfekt i bĂ„da öronen trots att jag körde flera övningar liggandes.
Basen finns men upplever att det Ă€r bĂ€ttre bas i AirPods Pro, kanske inte konstigt dĂ„ de Ă€r mer slutna. Imorgon blir det att testa dom under samtal. Allt som allt Ă€r jag nöjd men inte riktigt bestĂ€mt mig för om Pro eller dessa ryker Ă€nnu 😊.
Vilka har bÀst NC ?

Kul kostnadsförslag pÄ service av Macforum. 7 lax, för enbart logikkortet, sedan kanske det upptÀcks fler fel lÀngs vÀgen. NÄgon som vet ett prisvÀnligare alternativ för ett logikkort? Inte jÀttesugen pÄ att laga en 5 Är gammal dator för 7lax..

Kul kostnadsförslag pÄ service av Macforum. 7 lax, för enbart logikkortet, sedan kanske det upptÀcks fler fel lÀngs vÀgen. NÄgon som vet ett prisvÀnligare alternativ för ett logikkort? Inte jÀttesugen pÄ att laga en 5 Är gammal dator för 7lax..
SÀlj eller se om delen finns som beg pÄ ebay. RÀtt enkelt att skruva i de datorer jag öppnat iaf.

Sjukaste jag hört. SÀlj och köp nytt eller begagnat i nyskick.

SÀlj eller se om delen finns som beg pÄ ebay. RÀtt enkelt att skruva i de datorer jag öppnat iaf.
Bytte tangentbord pÄ en 2012 MacBook pro en gÄng. Det satt bara med typ 52 skruvar, plus lite annat som behövdes tas bort innan. Men sÄ lÀnge inte tangentbordet behöver röras sÄ Àr det enklare :)

Bytte tangentbord pÄ en 2012 MacBook pro en gÄng. Det satt bara med typ 52 skruvar, plus lite annat som behövdes tas bort innan. Men sÄ lÀnge inte tangentbordet behöver röras sÄ Àr det enklare :)
De Ă€r lite knepigare ja. Öppnade min MacBook 12" nyligen och blev inte klok pĂ„ om man kunde trycka av det eller inte. Tyckte i stunden att det var fusk att googla...

Kunde inte hÄlla mig :angel:
BÀttre ljud vid musikspelande, jÀmfört med ver 2.
Micken verkar vara mkt bÀttre pÄ att sortera bort vind, billjud och spolande vatten (iallafall enligt min syrra som jag pratade med nyss ;)

D6C339EE-85B5-4FC9-AB21-1FCDB187B584.jpeg

Tillbaka
Topp