• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

Imre

Panerai
Har kortat den nu och den har gött lÄs iaf som Àr magnetiskt.
Den sitter Ă€ven skönt kan dock inte svara pĂ„ om den Ă€r en hĂ„rdragare 😂
IMG_9363.jpeg
IMG_9365.jpeg
IMG_9366.jpeg
Blev riktigt snyggt, hur i H har du fÄtt ditt M-loggan?
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Aaaah, tĂ€nkte först pĂ„ det men sen tĂ€nkte jag att tavlan var ”apples egna” och att det fanns nĂ„got annat kuligt vis.
Fungerar det med aod, för det gjorde det inte innan vĂ€l
..eller var det nĂ„tt annat som strula kanske
Aod?
Nej det funkar fint men nÀr tavlan försvinner sÄ fÄr man trycka pÄ kronan 2ggr.
Finns en annan app med som heter Facer dÀr finns mÄnga tavlor direkt sÄ man behöver ej ladda ner dom.
 

zeke_varg

Omega
Dottern rĂ„kade tappa sin mobil. SkĂ€rmen sprack inte med dĂ€remot Ă€r det nu ett antal linjer pĂ„ skĂ€rmen oavsett omstart. Är det ens vĂ€rt att kolla upp vad det kostar att reparera? iPhone X. NĂ„n som har koll?
 

Lello

Omega
Hej gott folk! Testar hÀr. Googlat lite men hittar inte precis vad jag eftersöker.

Sitter pÄ "ny" Mac och huvuddisken Àr "grÄ" [avaktiverad]. DÀremot finns en aktiv ögonblicksbild.

Allt verkar lira som det skall men ser ej ut sÄhÀr pÄ en annan Mac jag har.

Allt som det skall eller nÄgot knas?

Problemet kvarstÄr efter en hÄrd reset och radering av alla diskar och vidare ominstallation frÄn scratch över nÀtet.

 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vet nog svaret redan tyvÀrr, men man kan inte lÄsa upp nÄgon annans Apple watch? Hittade en och lÀmnade in till polisen. Fick tillbaka den men Apple vill inte hjÀlpa till. Lite synd att slÀnga den ÀndÄ.
 

Martin.

Omega
2-Faktor
Vet nog svaret redan tyvÀrr, men man kan inte lÄsa upp nÄgon annans Apple watch? Hittade en och lÀmnade in till polisen. Fick tillbaka den men Apple vill inte hjÀlpa till. Lite synd att slÀnga den ÀndÄ.
Jag vet in om en polisrapport rÀknas som kvitto, men Apple har en speciell supportsida för Activation Lock, och för att fÄ det upplÄst behöver du bevisa att du Àr Àgare till klockan.

"You must be the owner of the device.

Proof of ownership documentation is required. Proof of ownership must include the product serial number, IMEI or MEID."

Jag gissar att serienummret stÄr pÄ polisrapporten och juridiskt Àr du vÀl Àgare till klockan (antar jag) sÄ i min vÀrld borde de funka. VÀrt ett försök..

LĂ€nk: https://al-support.apple.com/#/additional-support
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag vet in om en polisrapport rÀknas som kvitto, men Apple har en speciell supportsida för Activation Lock, och för att fÄ det upplÄst behöver du bevisa att du Àr Àgare till klockan.

"You must be the owner of the device.

Proof of ownership documentation is required. Proof of ownership must include the product serial number, IMEI or MEID."

Jag gissar att serienummret stÄr pÄ polisrapporten och juridiskt Àr du vÀl Àgare till klockan (antar jag) sÄ i min vÀrld borde de funka. VÀrt ett försök..

LĂ€nk: https://al-support.apple.com/#/additional-support
Endast originalkvitto dög enligt dem tyvÀrr.
 

Martin.

Omega
2-Faktor
SÄ om man köpt den begagnad Àr man rökt alltsÄ? Det var hÄrt och borde ju pÄverka andrahandsvÀrden mm.
Man fÄr se till att sÀljaren tar bort enheten via sin iPhone eller icloud.com nÀr man gör köpet. Samma sak gÀller iPhone.

 

don.h

Cartier
Har iOS för iPhone börjat krascha allt oftare? Jag upplever relativt ofta att om jag öppnar kalendern och börjar skriva pÄ en ny bokning stÀngs allt ner. NÄgon som upplevt samma?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Har iOS för iPhone börjat krascha allt oftare? Jag upplever relativt ofta att om jag öppnar kalendern och börjar skriva pÄ en ny bokning stÀngs allt ner. NÄgon som upplevt samma?
Nix. Men har du en Àldre telefon? Det gÄr inte komma ifrÄn kÀnslan att Àldre telefoner helt enkelt lÄngsamt förstörs för varje iOS uppgradering. Min frus iPhone 11 fungerar otroligt dÄligt jÀmfört med min 13. HÀnger sig, kraschar, startar om mm.
 

don.h

Cartier
Nix. Men har du en Àldre telefon? Det gÄr inte komma ifrÄn kÀnslan att Àldre telefoner helt enkelt lÄngsamt förstörs för varje iOS uppgradering. Min frus iPhone 11 fungerar otroligt dÄligt jÀmfört med min 13. HÀnger sig, kraschar, startar om mm.
hade samma problem med bÄde 12 och nu med min nyinköpta 14. kan iof bero pÄ kalenderkonton och annat. man jag upplever andra kraschar ocksÄ tycker jag
 

Mr Pear

Cartier
2-Faktor
UpptÀckte att min vÀnstra airpod pro gen1drabbats av brusdöden. De Àr över 3 Är, sÄ vare sig reklamationsrÀtt eller apples Ätagande kan hjÀlpa mig.
Är det lönt att köpa en ny airpod och sĂ€lja, eller vore det bĂ€ttre att sĂ€lja laddfordral och den fungerande airpoden?
Kan tillÀgga att jag knappt anvÀnder dem dÄ jag fick ett par Bose lurar som Àr bÀttre.
 

HSK

Patek
2-Faktor
MagSafe i skal, gör det verkligen nĂ„gon skillnad? Jag har precis köpt en iPhone 13 efter mĂ„nga Ă„r med android och har ingen vidare koll pĂ„ hur det fungerar. Jag förstĂ„r sĂ„ klart principen med magnetfĂ€ste i laddare osv. men jag köpte ett skal med magsafestöd i tron om att det skulle finnas en magnet inbyggd men det Ă€r bara en supertunn yta och det kĂ€nns som att den inte lĂ€r göra nĂ„gon skillnad. Eller? 🙈
 

KenKun

Patek
2-Faktor
MagSafe i skal, gör det verkligen nĂ„gon skillnad? Jag har precis köpt en iPhone 13 efter mĂ„nga Ă„r med android och har ingen vidare koll pĂ„ hur det fungerar. Jag förstĂ„r sĂ„ klart principen med magnetfĂ€ste i laddare osv. men jag köpte ett skal med magsafestöd i tron om att det skulle finnas en magnet inbyggd men det Ă€r bara en supertunn yta och det kĂ€nns som att den inte lĂ€r göra nĂ„gon skillnad. Eller? 🙈
Det Àr en stark magnet. Funkar bra till diverse tillbehör. Bland annat till deras "wallet" och magsafe batteri
 

HSK

Patek
2-Faktor
Det Àr en stark magnet. Funkar bra till diverse tillbehör. Bland annat till deras "wallet" och magsafe batteri
Jag reagerade bara pÄ att det inte verkar vara nÄgon form av utökad tjocklek kring magsafedelen i skalet sÄ det kÀnns lite tveksamt om det ens gör nÄgon skillnad jÀmfört med samma skal utan MagSafe. FörstÀrker den verkligen kontakten eller Àr det bara att skalet Àr aningen, aningen, aningen smalare i detta parti för att underlÀtta kontakten med MagSafe i sjÀlva telefonen, dvs. att skalet i sig inte fyller nÄgot egentlig funktion i det avseendet?
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag reagerade bara pÄ att det inte verkar vara nÄgon form av utökad tjocklek kring magsafedelen i skalet sÄ det kÀnns lite tveksamt om det ens gör nÄgon skillnad jÀmfört med samma skal utan MagSafe. FörstÀrker den verkligen kontakten eller Àr det bara att skalet Àr aningen, aningen, aningen smalare i detta parti för att underlÀtta kontakten med MagSafe i sjÀlva telefonen, dvs. att skalet i sig inte fyller nÄgot egentlig funktion i det avseendet?
Det gör skillnad. KĂ€nns inte alls lika tryggt eller sĂ€kert med ett vanligt skal 😅

Finns videos pÄ Youtube dÀr man visar de inbyggda magneterna
 
Senast Àndrad:
  • Like
Reactions: HSK

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Är smĂ„tt sugen pĂ„ att införskaffa en Apple Watch, primĂ€rt för att anvĂ€ndas under löpturer som substitut för mobilen. NĂ€sta modell kommer vĂ€l rĂ€tt sĂ„ snart? KĂ€nns lite sĂ„dĂ€r att lĂ€gga cirka 10k (vill ha varianten med stĂ„lboett samt safirglas) pĂ„ en smartwatch som ersĂ€tts med en ny modell om ett par mĂ„nader. Funderar annars pĂ„ om man ska köpa en begagnad/billigare variant för denna sommar för en liten peng, för att dĂ€refter uppgradera vid nĂ€sta slĂ€pp. Vad tror ni?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Är smĂ„tt sugen pĂ„ att införskaffa en Apple Watch, primĂ€rt för att anvĂ€ndas under löpturer som substitut för mobilen. NĂ€sta modell kommer vĂ€l rĂ€tt sĂ„ snart? KĂ€nns lite sĂ„dĂ€r att lĂ€gga cirka 10k (vill ha varianten med stĂ„lboett samt safirglas) pĂ„ en smartwatch som ersĂ€tts med en ny modell om ett par mĂ„nader. Funderar annars pĂ„ om man ska köpa en begagnad/billigare variant för denna sommar för en liten peng, för att dĂ€refter uppgradera vid nĂ€sta slĂ€pp. Vad tror ni?
För det ÀndamÄlet Àr det ju ett enormt slöseri att köpa en 10k variant. Finns ju hur mÄnga begagnade som helst och de gör samma jobb.
 

nobblan

Omega
För det ÀndamÄlet Àr det ju ett enormt slöseri att köpa en 10k variant. Finns ju hur mÄnga begagnade som helst och de gör samma jobb.

HÄller med. Min snart tre Är gamla modell hÄller fortfarande mÄttet, trots svajigt batteri, för löpning. Tror inte nÀsta modell introducerar nÄgot nytt heller? Skulle köra den billigaste varianten (Àr vÀl aluminium tror jag) om jag var du, oavsett modell.
 

zeke_varg

Omega
Jag hade lÀnge mini men klev över till se, sen 13 och nu 14 + sedan igÄr. Jag var lite orolig men kÀnde att en större kan konkurrera ut iPad vid tjÀnsteresor och viss surf men ÀndÄ förhoppningsvis gÄ i fickan. Eller skulle den gÄ i? Ja, funkar fint. 99% anvÀnds den till annat Àn telefon sÄ jag hade inte nÄgra svÄrigheter att övertala mig sjÀlv av behoven.. om skÀrmstorlek.
 
Topp