• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

Nicke75

Patek
2-Faktor
BerĂ€tta gĂ€rna om du hittar nĂ„gra schyssta am band 🙏
Samma hĂ€r, AW8:an har suttit pĂ„ armen 3,5v nu. 😃
Loopbanden kÀnns som original oerhört sköna dom andra vet jag inte dÄ jag inte har nÄgot att jÀmföra med.
Lite glapp vid infÀstning blir det dock men kÀnns som man kan leva med det.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Finns det nĂ„gon som kan rekommendera ett bra mĂ€rke pĂ„ ett iPhone skal som Ă€r av ”plĂ„nboksvarianten” ?
 

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Finns det nĂ„gon som kan rekommendera ett bra mĂ€rke pĂ„ ett iPhone skal som Ă€r av ”plĂ„nboksvarianten” ?
Jag har ett Nomad Modern Leather Folio som jag Àr mycket nöjd med.
Upplever riktigt bra kvalitet. Haft denna ca ett Ă„r

4B2C6224-8509-43BD-A932-C44253A34E22.jpeg
D84294AE-B572-4778-9935-53FD20806968.jpeg



 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag har ett Nomad Modern Leather Folio som jag Àr mycket nöjd med.
Upplever riktigt bra kvalitet. Haft denna ca ett Ă„r

4B2C6224-8509-43BD-A932-C44253A34E22.jpeg
D84294AE-B572-4778-9935-53FD20806968.jpeg




Ah snyggt , precis vad jag letar efter. Skall vara en present ! Tackar för tipset =)
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Nu har jag blÀddrar igenom ett 20-tal sidor hÀr utan att finna ett rimligt svar.
Frun anvĂ€nder en applewatch och Ă€r i behov av lite nya armband. ”En typ solo loop, eller nĂ„tt annat bra” Ă€r instruktionen jag fĂ„tt att hitta..
Inte 14kr pĂ„ wish, inte 1200 för ett original. NĂ„nting av vettig kvalitĂ© mellan extremerna. Vad Ă€r ”inne” pĂ„ armbandsfronten pĂ„ Apple-ur?
 
Är det nĂ„gon som kört Ipad med tangentbord som substitut för laptop? Jag har en arbetsdator men lockas lite av en Ipad Pro med ett magic keyboard, men hur bra funkar det i praktiken? Tanken Ă€r att ta med vid resor samt nĂ€r man slösurfar i soffan!
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Är det nĂ„gon som kört Ipad med tangentbord som substitut för laptop? Jag har en arbetsdator men lockas lite av en Ipad Pro med ett magic keyboard, men hur bra funkar det i praktiken? Tanken Ă€r att ta med vid resor samt nĂ€r man slösurfar i soffan!

Det beror nog helt pÄ om man bara surfar pÄ nÀtet eller om man har tÀnkt jobba med den
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Är det nĂ„gon som kört Ipad med tangentbord som substitut för laptop? Jag har en arbetsdator men lockas lite av en Ipad Pro med ett magic keyboard, men hur bra funkar det i praktiken? Tanken Ă€r att ta med vid resor samt nĂ€r man slösurfar i soffan!
Har vÀxlat mellan min ipad pro och laptop senaste 1 1/2 Äret. Upplever att det generellt fungerar vÀldigt bra. Sedan Àr ju microsoft apparna för ios mer avskalade. I synnerlighet outlook.

Det enda jag stundtals kan sakna pĂ„ magic keyboard Ă€r del/esc. Men man vĂ€njer sig. Jag anvĂ€nder mig av en 12” pro. Det enda man behöver se upp med vid resor Ă€r att magic keyboard lyfter upp ipaden lite, sĂ„ om personen framför pĂ„ planet luktar tillbaks stolen helt kan den klĂ€mma ipaden. Det andra Ă€r att tangentbord vĂ€ger lika mkt som ipaden. Min jobb laptop Ă€r nog aningen lĂ€ttare i vikt Ă€n ipad plus tangentbord.
 

Imre

Panerai
Om nĂ„gon tröttnat pĂ„ sin AW 7 eller 8 och vill gĂ„ pĂ„ Garmin fenix istĂ€llet sĂ„ Ă€r ett tips att kika i ”köp&sĂ€lj” 😉
 

Pumba

Cartier
2-Faktor
Är det nĂ„gon som kört Ipad med tangentbord som substitut för laptop? Jag har en arbetsdator men lockas lite av en Ipad Pro med ett magic keyboard, men hur bra funkar det i praktiken? Tanken Ă€r att ta med vid resor samt nĂ€r man slösurfar i soffan!

Jag har anvÀnt iPad Air och Magic keyboard som substitut för laptop ungefÀr 1.5 Är och tycker det har fungerat alldeles utmÀrkt. Jag har drivit ett eget företag med allt vad det innebÀr som administration, lÀttare grafiska arbeten, skriva texter, fakturering etc.

Det enda jag kan klaga pÄ Àr att skÀrmen Àr ganska liten för lÄnga perioders arbete men om man har en stationÀr skÀrm med externt mus/tangentbord för lÄnga stunders arbete löser man det problemet hur lÀtt som helst, dock har jag sjÀlv inte gjort det dÄ jag har ganska korta stunder av datorjobb i mitt arbete.
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Är det nĂ„gon som kört Ipad med tangentbord som substitut för laptop? Jag har en arbetsdator men lockas lite av en Ipad Pro med ett magic keyboard, men hur bra funkar det i praktiken? Tanken Ă€r att ta med vid resor samt nĂ€r man slösurfar i soffan!
Provar det för utvÀrdering pÄ jobbet, har mest kört med en M1 air i en docka med externt tangentbord och mus.
Det Àr lite tillvÀnjning i fönsterhanteringen samt utmaning i multitasking dÄ program (typ teams) inte kan spela upp ljud nÀr det ligger i bakgrunden sÄ man blir bortkopplad frÄn mötet. Man kan inte heller ha hur mÄnga program aktiva samtidigt heller.
Jobbar man mest med ett program i taget sÄ funkar det alldeles utmÀrkt.
 

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
FrÄga kring Apple Care.

Hur resonerar ni? Har ni köpt den?

I mitt fall en AW 8 som jag har sjukt svĂ„rt att bestĂ€mma mig för om det Ă€r vĂ€rt det
.
Detta Ă€r min första AW. Vad Ă€r era erfarenheter, brukar dom gĂ„ sönder vid normal ”klock-anvĂ€ndning”? SĂ„klart nyttjas klockor olika frĂ„n person till person, men ni förstĂ„r vad jag menar 😉
4DC482C1-FE02-445D-ABF0-90F6F14CDF3E.jpeg
 
Senast Àndrad:

Becs9310

Omega
2-Faktor
FrÄga kring Apple Care.

Hur resonerar ni? Har ni köpt den?

I mitt fall en AW 8 som jag har sjukt svĂ„rt att bestĂ€mma mig för om det Ă€r vĂ€rt det
.
Detta Ă€r min första AW. Vad Ă€r era erfarenheter, brukar dom gĂ„ sönder vid normal ”klock-anvĂ€ndning”? SĂ„klart nyttjas klockor olika frĂ„n person till person, men ni förstĂ„r vad jag menar 😉
4DC482C1-FE02-445D-ABF0-90F6F14CDF3E.jpeg
Jag har haft min AW7 i strax över ett Är. Jobbar som lastbilschaufför/distributionschaufför och lyfter o slÀpar mycket skit hela dagarna. Alltid skÀrmskydd pÄ och den enda skadan jag fÄtt Àr en liten repa vid sidoknappen. AnvÀnder den pÄ jobbet nÄgra dagar i veckan och sover istortsett alltid med den pÄ. Jag har det endast pÄ min 14PM men det Àr för att förra Àgaren köpte till det.
 

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Nytt armband. LÀderlÀnk.
Första intrycket, vĂ€ldigt bekvĂ€m och riktigt snygg đŸ€©
Nu har jag haft AWn i sju veckor och den sitter pÄ armen 24/7.
Den trĂ„kiga baksidan Ă€r ju att mina ”riktiga” klockor inte anvĂ€nds alls đŸ«Ł
IMG_4443.jpeg
 

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har haft min AW7 i strax över ett Är. Jobbar som lastbilschaufför/distributionschaufför och lyfter o slÀpar mycket skit hela dagarna. Alltid skÀrmskydd pÄ och den enda skadan jag fÄtt Àr en liten repa vid sidoknappen. AnvÀnder den pÄ jobbet nÄgra dagar i veckan och sover istortsett alltid med den pÄ. Jag har det endast pÄ min 14PM men det Àr för att förra Àgaren köpte till det.
Tack för info!
 

Imre

Panerai
NÄgon som har svarta adaptrar för 45mm liggandes och inte anvÀnder (sÄnna med vanliga bandstift)?
 
Topp