• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

HSK

Patek
2-Faktor
Provade gen 1 pÄ den tiden man hade öppet köp pÄ Elgiganten. Hade de kostar 1000 istÀllet för 3200 hade de nog blivit kvar.
Har nÀstan bara blivit Jabra sen dess, nÄgra timmar varje dag och varje natt.
Jaybirds hade nÄgra trevliga varianter med men tycker det Àr överflödigt med dÄlig ANC nÀr man lika gÀrna kan ha dom avstÀngda.
Vad var det du inte kÀnde dig nöjd med? Det lÄter som att det frÀmst var priset i sig som kanske kÀndes omotiverat högt jÀmfört med alternativen?

Jag har ett par Jabra Elite idag som jag Àr rÀtt nöjd med men jag Àr sÄ jÀvla less pÄ micro-USB. I och med att jag har gÄtt över till iPhone sÄ Àr det ocksÄ skönt med den smidiga integrationen.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag har aldrig sett kablarna som ett problem eftersom bÄde iPhone och AirPods laddas trÄdlöst.
Nej, det Àr sant och jag laddar sjÀlv telefonen trÄdlöst pÄ natten men det uppstÄr ibland tillfÀllen dÀr man behöver en snabb batteriboost och dÄ Àr det skönt att alla enheter anvÀnder samma kabel. I princip allting annat i hemmet (och pÄ jobbet) anvÀnder USB-C sÄ det blir lite drygt nÀr en enda enhet inte hÄller samma standard precis som med mina Jabra Elite i exemplet ovan.

Jag tycker att det Ă€r mĂ€rkligt att Apple hĂ„llit kvar vid lightning sĂ„ pass lĂ€nge som man gjort med tanke pĂ„ att bĂ„de Macbook och iPad gick över till USB-C för flera Ă„r sedan. Innan dess fanns det kanske en poĂ€ng (Ă€ven om det frĂ€mst handlar om licenspengar) men det blir ju bara pajigt om man mĂ„ste ha med sig tvĂ„ olika kablar för att ladda olika produkter inom samma ekosystem nĂ€r mottot Ă€r ”it just works”.

Jag förstÄr faktiskt inte oron frÄn deras sida heller vad gÀller kablar och tillbehör, sjÀlv köper jag bara Apples egna kablar (Àven rak USB-C) och jag har svÄrt att tÀnka mig att den genomsnittliga iphoneanvÀndaren plötsligt skulle börja köpa billiga alternativ med eventuellt tveksam kvalitet.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Jag tycker att det Ă€r mĂ€rkligt att Apple hĂ„llit kvar vid lightning sĂ„ pass lĂ€nge som man gjort med tanke pĂ„ att bĂ„de Macbook och iPad gick över till USB-C för flera Ă„r sedan. Innan dess fanns det kanske en poĂ€ng (Ă€ven om det frĂ€mst handlar om licenspengar) men det blir ju bara pajigt om man mĂ„ste ha med sig tvĂ„ olika kablar för att ladda olika produkter inom samma ekosystem nĂ€r mottot Ă€r ”it just works”.
Har man kört Apple ett tag ligger det laddare i drivor. Har aldrig kÀnt behov av att behöva ladda telefonen och Macbooken/Ipaden med samma laddare.
Stör mig nÀstan mer pÄ övergÄngen till USB C eftersom jag fÄr 5-10 laddare som jag mÄste byta sladd pÄ nu ;)
 

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Vit med grönt silikon, cypress.
FÀrgen pÄ telefonen spelar egentligen ingen roll med tanke pÄ att baksidan Àr helt tÀckt.
Har iPhone 13 PRO idag och slÄr nog till pÄ en 15 PRO.
Vad fÄr man för en en 13 PRO idag skicket Àr oerhört bra.
Har iPhone 13 PRO idag och slÄr nog till pÄ en 15 PRO.
Vad fÄr man för en en 13 PRO idag skicket Àr oerhört bra.

Fick 8450 av swappie för min 13 PRO med 256 Gb.
 

EmilT

Cartier
2-Faktor
Ja swappie betalar som sagt sjukt. Anledningen till att jag sÄlde min 13 PRO Max var att Data Nova sÄlde nya 14 PRO för 11k
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Äntligen snart tillbaka med Max. Haft 14 pro ett Ă„r och saknat batteri samt storleken sedan dag ett.
Vart en 512gb max samt nya Pro lurarna för att slippa lightning kabeln.
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
FrĂ„n att aldrig haft en Max sĂ„ bestĂ€llde jag en 15 Pro Max igĂ„r, jag glömde dock att frĂ„ga nĂ€r den levereras 😬NĂ„gon med koll?
 

Patriik

Omega
2-Faktor
Okej fÄr erkÀnna man blir sugen pÄ 15 nu. NÄgon som fÄtt nÄgon extra bra deal pÄ sin telefon. Eller bara acceptera runt 600:-/mÄn? Jag har varit hos 3 nu i 8 8-9Är nu. Har 20 gig 149:- mÄn.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Min IP 15 Max pro verkar vara pÄvÀg till mig
IMG_1980.jpeg
 

SBOSS

Omega
Hur Àr 3s tÀckning? Dem verkar ha bÀst erbjudande för 600:-/mÄn med obegrÀnsad surf. Halebop har för 599:- med 40gb vilket Àr tillrÀckligt och bÀttre nÀt (Telia).
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Hur Àr 3s tÀckning? Dem verkar ha bÀst erbjudande för 600:-/mÄn med obegrÀnsad surf. Halebop har för 599:- med 40gb vilket Àr tillrÀckligt och bÀttre nÀt (Telia).
Jag Àr företagskund hos 3 sedan ganska mÄnga Är tillbaka, aldrig stört mig pÄ tÀckningen, fick Àven en schysst rabatt nu nÀr jag bestÀllde nya luren i fredags.
 

papabear

Panerai
2-Faktor
Har lÀst sÄ mycket negativt om swappie. Att dom försöker dra ner den erbjudna summan osv. Har bara sÄlt en billigare telefon till dom tidigare. Men du fick vad som utlovades eller?
Jag har aldrig anvĂ€nt Swappie men har precis som du lĂ€st en del negativt. Kollar man omdömen pĂ„ exempelvis Prisjakt sĂ„ verkar det vara satt i system att de lockar kunder med höga vĂ€rderingar pĂ„ hemsidan som de sedan erbjuder ett markant lĂ€gre pris för nĂ€r de vĂ€l fĂ„tt telefonen till sig

 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Jag har aldrig anvĂ€nt Swappie men har precis som du lĂ€st en del negativt. Kollar man omdömen pĂ„ exempelvis Prisjakt sĂ„ verkar det vara satt i system att de lockar kunder med höga vĂ€rderingar pĂ„ hemsidan som de sedan erbjuder ett markant lĂ€gre pris för nĂ€r de vĂ€l fĂ„tt telefonen till sig

Ja precis. Med en billigare telefon sÄ vÄgar man ju chansa. En iPhone 14 pro vill man ju inte riskera nÄgot med.
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Swappie Àr helt vÀrdelösa. Riktiga bluffmakare. Jag anvÀnder Mresell, fÄr bÀttre förslag dÀr och de har aldrig strulat - sÄlt ett antal telefoner o macprylar dÀr.
 
Topp