• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

Nej

Jag har för övrigt upptÀckt en seghet med att gÄ över till 26 pÄ en Àldre telefon. Telefonen tar nÄn sekund pÄ sig att vakna efter faceID istÀllet för att gÄ blixtsnabbt. Det gÄr helt enkelt inte lika fort. Det Àr sÀkert inte en hel sekund men det Àr segare.
För att det just Ă€r pĂ„ en Ă€ldre telefon dĂ€r Apple inte har nĂ„got emot att det gĂ„r segt

NĂ„gon som har erfarenheter av Air sĂ„ hĂ€r lĂ„ngt? Sugen pĂ„ att byta ”ner” mig frĂ„n 16 Pro Max. Formfaktorn och snygg design lockar. Högtalaren anvĂ€nder jag aldrig, kameran rĂ€cker main kameran bra men batteriet Ă€r ett stort frĂ„getecken. Har lite för mycket skĂ€rmtid..

NĂ„gon som har erfarenheter av Air sĂ„ hĂ€r lĂ„ngt? Sugen pĂ„ att byta ”ner” mig frĂ„n 16 Pro Max. Formfaktorn och snygg design lockar. Högtalaren anvĂ€nder jag aldrig, kameran rĂ€cker main kameran bra men batteriet Ă€r ett stort frĂ„getecken. Har lite för mycket skĂ€rmtid..
Bytte frÄn en 15 Pro och jag kommer sÀkerligen att sakna vissa kamerafunktioner och vid enstaka tillfÀllen sÄ kanske monohögtalaren gör sig pÄmind. Men...det kÀnns ÀndÄ som den största förÀndring för min del sedan iPhone X kom. Gillar designen, formfaktorna och skÀrmstorleken Àr snudd pÄ optimal.
GÀllande batteriet sÄ kan jag inte uttala mig Ànnu dÄ jag har kört den för lite. Blir vardagstest fr.o.m. imorgon med kontorstid och allt vad det för med sig.

• Like
Reactions: LS
Tre verkar ju oslagbart billigast pÄ vanliga 17 modellen, men frÄgan Àr om man kommer bli besviken pÄ deras nÀt nÀr man gÄr frÄn tele2 och Telia? LÀngesedan jag hade privat mobil sÄ inte behövt fundera över sÄdant hÀr pÄ mÄnga Är men vill minnas att det tidigare varit gnÀll pÄ Tres tÀckning och överföringshastighet. Hur ser det ut idag?

Rör mig mest i Stockholm och SkÄnetrakten!
Jag har haft Tre i nĂ€rmare 20 Ă„r och tycker att det fungerar riktigt bra (bor sedan nĂ„gra Ă„r tillbaka i Sthlm, dessförinnan i Uppsala och i SmĂ„land). MĂ€tte precis via Speedtest och fick 287 mbit/s ned och 55 mbit/ned (iPhone 16). Om du inte rör dig jĂ€ttemycket i typ Norrlands inland sĂ„ tror jag inte att du behöver oroa dig för tĂ€ckning/överföringshastigheter 😊.

Senast Àndrad:
En kille pÄ YouTube testade batteriet pÄ de nya telefonerna jÀmfört med förra Ärets modeller. I hans test fick iPhone Air en batteritid pÄ 7 timmar och 18 minuter, medan iPhone 16 Pro Max fick 12 timmar och 15 minuter.

Pinsamt att se alla dessa annonser dÀr folk köpt air för typ 7800 pÄ tre och lÀgger ut dom för allt frÄn 9500-12000. Inte bara pÄ Swedroid och Blocket utan Àven hÀr pÄ forumet. Man kan ju hoppas att folk inte gÄr pÄ och betalar sÄ mycket för en telefon som bevisligen inte Àr vÀrd dessa summor.

Pinsamt att se alla dessa annonser dÀr folk köpt air för typ 7800 pÄ tre och lÀgger ut dom för allt frÄn 9500-12000. Inte bara pÄ Swedroid och Blocket utan Àven hÀr pÄ forumet. Man kan ju hoppas att folk inte gÄr pÄ och betalar sÄ mycket för en telefon som bevisligen inte Àr vÀrd dessa summor.
HÀng dom högt!

InvĂ€ntar min 17 PRO Max via 3, har hoppat över varannan model sĂ„ nu kĂ€nns det nice att fĂ„ lĂ€gga vantarna pĂ„ en ny model igen! Har vĂ€l helt Ă€rligt inga jĂ€ttestora förvĂ€ntningar, men smidigt med luren via jobbet. Kört iPhone sedan 4:an, kört MacBook sedan 2011, Apple Watch frĂ„n den första och nu Ultra, fasen vad jag aldrig kommer kunna byta ekosystem 😂

InvĂ€ntar min 17 PRO Max via 3, har hoppat över varannan model sĂ„ nu kĂ€nns det nice att fĂ„ lĂ€gga vantarna pĂ„ en ny model igen! Har vĂ€l helt Ă€rligt inga jĂ€ttestora förvĂ€ntningar, men smidigt med luren via jobbet. Kört iPhone sedan 4:an, kört MacBook sedan 2011, Apple Watch frĂ„n den första och nu Ultra, fasen vad jag aldrig kommer kunna byta ekosystem 😂
Har mer eller mindre gjort samma resa som dig med undantaget att jag hoppade pÄ Cupertino-expressen nÀr iPhone 3G lanserades i Sverige 2008. Sedan dess sÄ har jag gjort 3-4 stycken utbrytningsförsök som har varit i nÄgra timmar till tvÄ veckor för att sedan skamset lunka tillbaka till sittvagnen tillbaka.

Men det Àr ju sÄ, grÀset Àr alltid grönare pÄ andra sidan och grannen har en ny bil som du vill köra. Tack Travis!

Har mer eller mindre gjort samma resa som dig med undantaget att jag hoppade pÄ Cupertino-expressen nÀr iPhone 3G lanserades i Sverige 2008. Sedan dess sÄ har jag gjort 3-4 stycken utbrytningsförsök som har varit i nÄgra timmar till tvÄ veckor för att sedan skamset lunka tillbaka till sittvagnen tillbaka.

Men det Àr ju sÄ, grÀset Àr alltid grönare pÄ andra sidan och grannen har en ny bil som du vill köra. Tack Travis!
Eller hur! Jag var inne pÄ att byta tidigare, för nÄgot Är sedan, tills jag insÄg att grÀset Àr fasen inte grönare pÄ andra sidan nÀr jag vÀl stod dÀr och klÀmde pÄ en Samsung.

Eller hur! Jag var inne pÄ att byta tidigare, för nÄgot Är sedan, tills jag insÄg att grÀset Àr fasen inte grönare pÄ andra sidan nÀr jag vÀl stod dÀr och klÀmde pÄ en Samsung.
Jag klev över och körde Samsung 3 mÄnader innan jag lÀmnade över luren till lilbrorsan.

Nu Ă€r ju inlĂ„sningseffekten monstruös. Fru o kids kör samma. Om nĂ„n kliver över till den andra sidan vĂ€ljer de ocksĂ„ bort allt-i-allo-apple-support-zeke. Jag orkar inte hĂ„lla mig upp to date i tvĂ„ system samtidigt. Samtidigt Ă€r jag med och förser kidsen med mobiler nĂ€r de fĂ„r Ă€rva nĂ€r jag kör upgrade. Det Ă€r livscykeln pĂ„ grejer nĂ€r man inte ser sig ha rĂ„d att köra nytt Ă€ven till dom
 el att inte behöva bli tokarg nĂ€r de rĂ„kar sprĂ€cka en skĂ€rm. Barn Ă€r barn.

Jag klev över och körde Samsung 3 mÄnader innan jag lÀmnade över luren till lilbrorsan.

Nu Ă€r ju inlĂ„sningseffekten monstruös. Fru o kids kör samma. Om nĂ„n kliver över till den andra sidan vĂ€ljer de ocksĂ„ bort allt-i-allo-apple-support-zeke. Jag orkar inte hĂ„lla mig upp to date i tvĂ„ system samtidigt. Samtidigt Ă€r jag med och förser kidsen med mobiler nĂ€r de fĂ„r Ă€rva nĂ€r jag kör upgrade. Det Ă€r livscykeln pĂ„ grejer nĂ€r man inte ser sig ha rĂ„d att köra nytt Ă€ven till dom
 el att inte behöva bli tokarg nĂ€r de rĂ„kar sprĂ€cka en skĂ€rm. Barn Ă€r barn.
Jo, att lÀmna Àr inget alternativ lÀngre. Utöver att fru och barn Àr inne i iOS sÄ har jag Àven dragit in katterna i densamma.

Skönt att slippa fundera över alla eventuellt trevliga Androidlurar som kan tÀnkas finnas. Nu Àr det bara en gÄng per Är som man behöver hetsa upp sig över nyslÀpp och sÄdant.

Senast Àndrad:
BestÀllt en vanlig svart 17 frÄn Tre, och det stÄr att dom invÀntar leveranstid frÄn leverantören. NÄgon som har en aning om nÀr dom börjar hitta ut??

Har kört 17 pro ungefÀr ett dygn nu, klar förbÀttring frÄn en vanlig 14. Dock tycker jag (som mÄnga andra) att telefonerna börjar bli bÄde stora och tunga. NÀsta gÄng blir det nog Air-modellen. Trevlig kamera i 17 pro dock, det var det som lockade. Kameran i min gamla 14 gÄr liksom inte jÀmföra.

Har tittat pĂ„ flera YouTube videos nu nĂ€r de testar 17pro modellen mot slag, skav och tapp. Verkar som kamera ”bumpen” pĂ„ baksidan förhĂ„llandevis lĂ€tt skrapas.
IMG_1796.jpeg

(Bild frÄn YouTube)

Jag hade initialt tÀnkt att inte köra Apples skal men Àndra mig och skaffa ett TechWoven nu, vilket verkar skydda kanten bra. Kan bara stÀmma in vad som nÄgon sa tidigare att det kÀnns vÀldigt nice.

Men för extra skydd över linserna hade jag bestĂ€llt ett kamera lins skydd som dök upp idag. De har visst skickat fel sĂ„ det Ă€r till 17Pro Max sĂ„ har ingen anvĂ€ndning av det. Annars ser det bra ut, Ă€r i aluminium som matchar telefonen och glas framför linserna. Vill nĂ„gon ha det till sin Max skicka ett PM 🙂

IMG_1797.jpeg

BestÀllt en vanlig svart 17 frÄn Tre, och det stÄr att dom invÀntar leveranstid frÄn leverantören. NÄgon som har en aning om nÀr dom börjar hitta ut??
Undrar samma. BestÀllde min den 17/9 och har fortfarande samma status. BlÄ pro max.

Flyttade mitt nuvarande nummer till Tre, behöver man informera förra/nuvarande operatör eller sÀgs det abonnemanget upp per automatik nÀr nummerflytten görs?

Ni som bestÀllde frÄn Tre, fick ni det dÀr genomskinliga skalet i samma försÀndelse som telefonen?
Vad jag fattade sÄ fick man endast det i samband med 24 mÄnaders bindningstid. Jag köpte en Air med obundet abonnemang och fick enbart telefonen. Men nÄgot mer förtjÀnar jag inte. #treairgate

Tillbaka
Topp