• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Apple TV, generation 4 är här, vad säger vi...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Älskar teknikprylar så det kommer säkert in en apple tv av den senaste generationen vad det lider, men kommer den vara värd pengarna, visst allt är relativt! Har några äppel teven hemma som jag gillar starkt, men med den nya så har dom ju tagit steget ännu längre än man hade kanske hade trott, hm men och abndra sidan så, nja, så konstigt var det nog inte när det kommer till kritan. Den har ju det mesta man behöver kanske, eller är det bara ett onödigt ont, och onödiga pangar att lägga ut på något som redan finns via våra nya tv apparater och konsoller?! Priset då! Du får betala 1690:- för 32GB och 2290:- för den med 64GB .


Länk för den som vill läsa lite om den senaste apple TVn.
http://www.apple.com/se/tv/
apple-tv-4-topic.png
apple-tv.png
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Funderar en del på den nya Äpple TV:n.
Kan ju bli riktigt bra om det görs bra appar till den. Iofs går det ju lätt att dela skärm/film från ipaden också, men det kan lagga lite om man spelar tungt spel på ipaden typ. Sen vet jag inte riktigt det där med att den ska försöka bli lite spelkonsoll också.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Fast en htpc får du fler användningsområden till för ingen/försumbar kostnadsökning, en liter mjölk tvärtom. Din jämförelse haltar.
Fast har du Airplay i din htpc? det kvittar väl om en htpc har fler användningsområde, om den ändå har fel eller saknar ett användningsområde man vill ha så haltar även din jämförelse..
 

hedbrg

Panerai
Fast har du Airplay i din htpc? det kvittar väl om en htpc har fler användningsområde, om den ändå har fel eller saknar ett användningsområde man vill ha så haltar även din jämförelse..
Om jag vill, men ser ärligt talat inte poängen med det? Vad ska jag "beama" över som jag inte kan spela upp direkt via htpcn?
Vill gärna tillägga att jag jag älskar apple i övrigt, har både iMac, iPad, iPhone och macbook pro men nya apple tv och iWatch misslyckas jag att se platsen i produktfloran för. Gamla apple tv var däremot prisvärd.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Bara köra ex. Kodi om man nödvändigtvis vill köra airplay. Vad nu poängen är med det.
Poängen är väl att kunna streama ljud och bild trådlöst,eller?

Om jag vill, men ser ärligt talat inte poängen med det? Vad ska jag "beama" över som jag inte kan spela upp direkt via htpcn?
Vill gärna tillägga att jag jag älskar apple i övrigt, har både iMac, iPad, iPhone och macbook pro men nya apple tv och iWatch misslyckas jag att se platsen i produktfloran för. Gamla apple tv var däremot prisvärd.
Hade en htpc för något år sedan och att streama film via nätverket var ju helt omöjligt utan lagg! har även kört en del xbmc på ett xbox men även där hade jag samma problem! lösningen var ju att köpa en större hdd till htpcn och lagra det där istället för en nas, men genast fallerar lite av konceptet(imo) eftersom man vill ha en så liten produkt som möjligt vid tvn och ingen jättepjäs med massa hårddiskar..
Numera kör jag endast en Apple tv gen3 och airplayar hd-filmer helt läggfritt från min macbook :) gillar enkelheten och upplägget i apple-tvn och kompatibiliteten med min macbook,iPad och iPhone :)
Har förvisso hänt en del sedan jag provade htpc sist så det är möjligt att problemen jag hade har eliminerats, men ser ingen anledning till att prova då jag trivs bra med Apple tvn!
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Poängen är väl att kunna streama ljud och bild trådlöst,eller?


Hade en htpc för något år sedan och att streama film via nätverket var ju helt omöjligt utan lagg! har även kört en del xbmc på ett xbox men även där hade jag samma problem! lösningen var ju att köpa en större hdd till htpcn och lagra det där istället för en nas, men genast fallerar lite av konceptet(imo) eftersom man vill ha en så liten produkt som möjligt vid tvn och ingen jättepjäs med massa hårddiskar..
Numera kör jag endast en Apple tv gen3 och airplayar hd-filmer helt läggfritt från min macbook :) gillar enkelheten och upplägget i apple-tvn och kompatibiliteten med min macbook,iPad och iPhone :)
Har förvisso hänt en del sedan jag provade htpc sist så det är möjligt att problemen jag hade har eliminerats, men ser ingen anledning till att prova då jag trivs bra med Apple tvn!
Kul att det fungerar för dig. Jag har på ett ungefär samma komponenter som dig, och är inte alls nöjd med hur airplay fungerar. Både med avseende på kompatibilitet, samt kvalitet. Smaken är som baken.
 

Ketan

Cartier
Känns inte lönt att uppgradera gamla apple tv till denna :) Men jag är verkligen supernöjd med apple tv! Airplay funkar alltid jättebra och slipper koppla in datorn till tv:n via sladd. Tycker att twitch borde finnas som en app på apple tv!
 

LS

Panerai
2-Faktor
Sitter med en Apple TV 3 och kommer uppgradera för jag är övertygad att det kommer riktigt trevliga appar.
Titta här bara, lira super mario på 60" utan ful enhet och fula kontroller med sladd :D
 
Har länge funderat på att skaffa Apple tv enbart för att kunna streama fotboll från en klockren fulsida som jag använt i 4 år nu utan ett enda problem. Tidigare fanns en Apple tv ikon på sidan men den är nu borta. Eftersom jag är teknikdyslektiker så vet jag inte om det skulle funka.
 
Topp