• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Apple TV, generation 4 är här, vad säger vi...

Wemb

Cartier
Givet köp!
Har kört Gen2 av APTV ett tag, vågar påstå att jag inte klarar mig utan den.

Har fungerat utmärkt för att streama musik innan jag köpte Sonos samt att Playkanalerna fungerar riktigt bra.

Dock är jag osäker på vilken storlek man ska satsa på... 32GB eller 64GB?
 

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Hämtade min 64 GB i Fredags :)
Otrolig skillnad mot Apple TV version 3..Blixtsnabb, med ett fantastiskt gränssnitt och med Apple Music som är fantastiskt..
Klart man skall köpa med 64GB, prisskillnaden är försumbar. Tror även att Siri inom snar framtid kommer att mjukvaruppdateras till Svenska.
Appstore är fantastiskt, dessutom stödjer den Bluetooth för externa högtalare
Apple har tagit det till en helt ny nivå:cigar:
 
  • Like
Reactions: SSL

nöt

Vacheron
2-Faktor
Är det inte väldigt dyrt för att få visa sina bilder på tvn? Allt annat gör man väl från datorn?
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Beror väl på hur många datorer, tv, telefoner, paddor etc du har. Själv fick jag bygga cisco nät med hemma då vi har över 50 trådlösa devices.
Hänger inte med. Måste allt vara kopplat till en tv? Syftade mer på att man borde göra allt från en dator istället, film, musik etc.
 

JohnDoe

Rolex
Ja men svårt att titta på en liten dataskärm. Under 60" blir det så liten bild. Funderar på att uppgradera till ett par 75-80" till. Kidsen har små 40" på sina rum till spelkonsolerna. Bara krångligt med NUC / media PC på varje tv. Tycker det funkar dåligt. Apple tv är små, smidiga och enkelt gränssnitt.
 

MrPlow

Rolex
Efter att ha lekt ytterst lite med den i helgen kan jag säga att Netflix, TV4 och SVT inte har blivit mycket bättre.

Bilspelen påminner lite om Mario cart.

Fjärrkontrollen är mycket bättre, man kan dessutom höja och sänka ljudet på TVn med den. Den gamla fjärren fungerar fint till den också, dock inte appen.

32 GB verkar räcka.

Återkommer med utförligare recension.
 

Maro

Audemars
Efter att ha lekt ytterst lite med den i helgen kan jag säga att Netflix, TV4 och SVT inte har blivit mycket bättre.

Bilspelen påminner lite om Mario cart.

Fjärrkontrollen är mycket bättre, man kan dessutom höja och sänka ljudet på TVn med den. Den gamla fjärren fungerar fint till den också, dock inte appen.

32 GB verkar räcka.

Återkommer med utförligare recension.

Inte Mycket till spel då alltså ännu? @MrPlow
 

Maro

Audemars
Såg att Plex släptes idag.. Det är ju sjukt bra faktiskt! synd bara att jag bara har den gamla ännu!
 

Ketan

Cartier
image.jpeg
Kommer hem från jobb och tydligen har farsgubben köpt senaste apple tv :woot: Jag klagar inte :D
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Ja ska man använda atv 4 för plex så se till att nas / dator / server klarar att transkoda det man ska se på.
 
Topp