Lyckligtvis hade de slutat med det i USA. Bara att gå in o köpa. Tog två minuter.No, dom vil att man bokar en tid och sedan hämtar klockan och gullar med dig på set up stationen![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lyckligtvis hade de slutat med det i USA. Bara att gå in o köpa. Tog två minuter.No, dom vil att man bokar en tid och sedan hämtar klockan och gullar med dig på set up stationen![]()
Ok. Bokar en tid till fredag vid 18 då.No, dom vil att man bokar en tid och sedan hämtar klockan och gullar med dig på set up stationen![]()
Blev helt jävla skogstokig när de bara inte kunde öppna monterjäveln och låta mig pröva 38an med stållänk häromdagen. Jag säger som @Denke - fittor!No, dom vil att man bokar en tid och sedan hämtar klockan och gullar med dig på set up stationen![]()
Milanesen är bra - även om min ligger i lådan. Skillnaden med Läderloop är att den bara har en magnet i änden - vilket gör att en del upplever att den lossnar lite. Läderloop har magneter hela vägen - och kan finjusteras på samma sätt. Men Milanese är nummer två på Apples försäljningslista - efter svart sportband. Kan också bero på att det är den enda metallänken till vettigt pris. Stållänken hamnar på 4995kr - vilket är i högsta laget - även om jag köpte en igår. Har inte satt på den ännu - utan kör med Läderloopen.Tror också det. Men fördelen med Milanese tycker jag är microjusteringen. I o m magneten kan man på millimetern när få till ett skönt band.
Kommit på Siri också. Härligt att kunna t ex boka möten i bilen utan större ansträngning.
Original Apple har alltid integrerade ändlänkar - medans 3:e part har öppna. Det är också skillnad på kvalitet/passform på 3:e part. Kan glappa ibland. Finns dom som även lossnat.![]()
Absolut. Så det är enkelt att bara sätta dit ett läder alltså?
Edit: har du sports? För end links ser annorlunda ut än på min..
Apple kör bokningar online - sedan är det butiken som gäller. Likadant i alla länder - när det gäller AppelStore. Alternativt gratis frakt. Fördelen med bokning är också att du får en "egen " säljare - och slipper trängas med andra. I butiken finns alla modeller och varianter till provning överskådligt och fungerande. Säker 50-60 varianter - minst.Boka? Bara gå in och dra kortet väl? Eller, det är väntetid på dem?
Stå på dig lite. Jag gick in, sa "Vill klämma på Apple Watch". Då började han pilla på sin iPhone, jag sa "Alltså, har inte tid att vänta in någon bokning. Vill se nu, eller så får det vara".Blev helt jävla skogstokig när de bara inte kunde öppna monterjäveln och låta mig pröva 38an med stållänk häromdagen. Jag säger som @Denke - fittor!
I tried, men det var "en person före, så om en halvtimme ungefär"....Stå på dig lite. Jag gick in, sa "Vill klämma på Apple Watch". Då började han pilla på sin iPhone, jag sa "Alltså, har inte tid att vänta in någon bokning. Vill se nu, eller så får det vara".
Då bokade han in sig själv direkt, sedan gick vi och klämde.
Kör hårt, ApanI tried, men det var "en person före, så om en halvtimme ungefär"....
Kanske ska boka en tid och passa på att klämma på guldisen samtidigt, om jag orkar.
Är grinig nu och kanske väntar på gen2 i ren protest. Även om AW kanske är en vettig jobb-beater, och det frigör ju en del pengar till annat om man skulle byta exp2an mot en.Kör hårt, Apan![]()
Nja. Tacka vet jag svensk konsumentlagstiftning. http://www.apple.com/se/legal/statutory-warranty/.Hur gör ni, köper ni till Apple Care? Har det på iPhonen, känns ganska skönt.
Menade Apple Care+, om man skulle drämma klockan i väggen. Har ingen drulle.Nja. Tacka vet jag svensk konsumentlagstiftning. http://www.apple.com/se/legal/statutory-warranty/.
Om du inte har drulle - till vettig självrisk - ja. Apple Care + har jag haft - men då på dator. Aldrig efter det.Menade Apple Care+, om man skulle drämma klockan i väggen. Har ingen drulle.
Har du ingen drulle är det en annan femma. Då skulle jag absolut satsa på AppleCare. 549/749 kr (beroende på modell) var inte alls farligt. Låg självrisk dessutom.Menade Apple Care+, om man skulle drämma klockan i väggen. Har ingen drulle.
Inget svårt om du får möjlighet att hålla i båda. Aluminium är mycket lätt.Dåså, ska bara bestämma mig för Alu eller Stål.![]()
Precis, och den är inte 42 tväröver boetten, utan längs med. Tvärsöver mer åt 36mm.Inget svårt om du får möjlighet att hålla i båda. Aluminium är mycket lätt.
Stål känns mera gedigen lite tyngre - och har saphirglas. Tänk också på - att i verkligheten
är 38mm ganska liten - och 42 mm inte stor. Läderarmbandet- klassisk modell - till stål - är mycket skönt på och en otrolig kvalitet.
Inget svårt om du får möjlighet att hålla i båda. Aluminium är mycket lätt.
Stål känns mera gedigen lite tyngre - och har saphirglas. Tänk också på - att i verkligheten
är 38mm ganska liten - och 42 mm inte stor. Läderarmbandet- klassisk modell - till stål - är mycket skönt på och en otrolig kvalitet.
Precis, och den är inte 42 tväröver boetten, utan längs med. Tvärsöver mer åt 36mm.
Håller på stål, som @adress skriver en mer gedigen känsla (av "riktig" klocka). Sen tycker vi olika om Milanese eller stållänk, men det är en smaksak. Milanese dock oerhört bekvämt och kan microjusteras.
Jag vet inte exakt vad Apple Care+ går ut på, men om man köper till det till alla sina Apple-produkter så känns det spontant att ett "drulle"-tillägg till hemförsäkringen betalar sig väldigt fort - trots värdeminskningsberäkningarna. Plus att drullen fungerar till icke-Apple produkter ocksåMenade Apple Care+, om man skulle drämma klockan i väggen. Har ingen drulle.
Håller i princip med, utom för iphone 6+. Där blir åldersavdrag och snikreparationer som försäkringsbolagen kör hårt med. Blir en dålig affär för mig. Köpte 128gb modellen till mig och barnen och de spricker lätt. Klart smidigt att få ut en helt ny på apple store utan att vänta. Tog applecare på klockorna med. Just smidigheten i att det tar typ 5-10 min i pappersfix och sedan gå därifrån med en ny. Behöver inte vara utan i xxx veckor i väntan på rep. Visserligen har man bara 2 ggr de byter mot ny men det brukar räcka.Jag vet inte exakt vad Apple Care+ går ut på, men om man köper till det till alla sina Apple-produkter så känns det spontant att ett "drulle"-tillägg till hemförsäkringen betalar sig väldigt fort - trots värdeminskningsberäkningarna. Plus att drullen fungerar till icke-Apple produkter också![]()
Ja det låter ju bra. Har hittills bara haft dåliga erfarenheter av försäkringsbolag när det gäller ersättning vid skada. Visserligen många år sedan sist men bara krångel, gnäll och obefintlig ersättning. Blev påkörda av ett pucko med mer fokus på sin telefon än trafiken. Massa tid till sjukan med mig o barnen, hyrbil en månad osv. Förlorade massa arbetstid med typ noll ersättning. Whiplashskador i sverige ersätts på nivå "påse smågodis". Hade god lust att ta ut sveda o värk i "natura" med ett basebollträ eller så på puckot men då hade man ju åkt dit.Pajade glaset på min ip6+, tog utbytestelefon för 3500, försäkringsbolaget rekommenderade det, ville inte ens se kvitto, och självrisk på 750. Ingen Apple care nödvändig.
Men suuuurt, du måste ta en tur till USA . Bara att gå in o köpa.Alltså. De vill inte sälja en klocka till mig.
![]()
Ja men i denna kontext handlar det inte om prylarSå har det varit i 2000 år... Min fars enda citat från Bibeln, tillika hans favorit-citat, är: "Han som har, till honom skall det vara givet" (Matteus 13:12)![]()
Men suuuurt, du måste ta en tur till USA . Bara att gå in o köpa.
Skaffade en för fem-sex veckor sedan genom en USA-resenär. Har inte ens haft den på de senaste två-tre veckorna efter att ha fått samma insikt som du. Det var jättekul att leka med den första veckorna, men tröttnade och upptäckte att allt jag gjorde med den gör jag bättre med mobilen. Det man inte kan göra med mobilen använder jag inte. För mig var det mest bara självändamål att leka med AW:n. Den är ju inte dålig, men för mig har den blivit onödig.Vad tycker ni är det bästa med apple watch och varför köper ni den? Jag ser ingen större mening med den, gör hellre det mesta på mobilen då jag oftast har den i byxfickan. Det finns självklart stor potential men dessa modellerna tilltalar mig inte alls...