Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Absolut 100% original. Köpt i Täby i fredags. Använts typ 2 timmar. Märkena dök upp efter att jag hade klockan i fickan i en kvart ungefär. Inga nycklar eller något annat i fickan.Är detta original Apple du har ? Har aldrig sett ngt liknande. Är det originalet - lär det inte vara något problem att byta det direkt över disk på Apple Store i Täby. Ser inte ut i konstruktionen som mitt i stål. Har inte ett märke på mitt. Tillverkningsfel ?
Ha ha! Borde dom dom ställt den frågan till sig själva innan köpet? Bättre sent än aldrig!Två kollegor köpte Apple Watch förra veckan. Efter att ha använt klockan en vecka är de båda ganska frågande vad de ska ha den till egentligen. Plus att den gör att telefonens batteri bränns av i rask takt.
Då är det måndagsexemplar - helt klart. För några år sedan hade Apple liknande problem med en del svarta iPhone. In och byt direkt. Har försökt att hitta ngt om liknande problem - men inte lyckats. Något i proceduren har gått helt fel. Ta med dig alla förpackningar och kvitto. Berätta gärna fortsättningen......Absolut 100% original. Köpt i Täby i fredags. Använts typ 2 timmar. Märkena dök upp efter att jag hade klockan i fickan i en kvart ungefär. Inga nycklar eller något annat i fickan.
Batteri marginell skillnad mot innan i iPhone. Dom bör nog kolla inställningarna både i appen Watch och i iPhone. Något suger kraft i onödan.Två kollegor köpte Apple Watch förra veckan. Efter att ha använt klockan en vecka är de båda ganska frågande vad de ska ha den till egentligen. Plus att den gör att telefonens batteri bränns av i rask takt.
Har inte märkt någon som helst skillnad i förminskad batteritid, tvärtom dock - har längre batteritid numera. Drar mer sällan upp telefonen och kollar den.Två kollegor köpte Apple Watch förra veckan. Efter att ha använt klockan en vecka är de båda ganska frågande vad de ska ha den till egentligen. Plus att den gör att telefonens batteri bränns av i rask takt.
Jo tar det när jag ska in o hämta min andra AW från reparation. Värdelöst att man inte får en ny direkt som alla andra Apple produkter när man betalt dyra pengar för Apple care. Sedan är tidsbokningen för service löjlig.... Tar veckor att hitta en tid.Då är det måndagsexemplar - helt klart. För några år sedan hade Apple liknande problem med en del svarta iPhone. In och byt direkt. Har försökt att hitta ngt om liknande problem - men inte lyckats. Något i proceduren har gått helt fel. Ta med dig alla förpackningar och kvitto. Berätta gärna fortsättningen......
Intressant, detta hos Apple Store får jag förmoda? Då är det annorlunda med Apple Watch-ärenden, inte helt ok.Jo tar det när jag ska in o hämta min andra AW från reparation. Värdelöst att man inte får en ny direkt som alla andra Apple produkter när man betalt dyra pengar för Apple care. Sedan är tidsbokningen för service löjlig.... Tar veckor att hitta en tid.
Efter att ha använt klockan en vecka är de båda ganska frågande vad de ska ha den till egentligen.
Har du ringt och pratat med dom om din Watch ? Måste väl gå utanför ett köförfarande.Jo tar det när jag ska in o hämta min andra AW från reparation. Värdelöst att man inte får en ny direkt som alla andra Apple produkter när man betalt dyra pengar för Apple care. Sedan är tidsbokningen för service löjlig.... Tar veckor att hitta en tid.
Ringa...butiken... Glöm det. Går inte. Man kan ringa supporten som kan skicka ett ups bud. Då förlorar man minst en arbetsdag. Alla teknikärenden går via genius bar. Antingen förbokat eller drop in. Med drop in kan det ta flera timmar. Genius bar bokas då via nätet o tider finns för max 6 dagar framåt. Alltid fullbokat. Värdelös personaltäthet i Sverige. Helt annat i USA. Bara gå in. Hjälp inom högst 5 -10 minHar du ringt och pratat med dom om din Watch ? Måste väl gå utanför ett köförfarande.
Ring och be om en referens till någon ansvarig. Detta ärende är inte ett Apple Care - det är en ren reklamation - som Apple bör ta sig an så snabbt det går. Stå på dig.
Då har dom ändrat. Var inne förra året med en iPad. Byte över disk direkt. Inte ens köpt där. Inga problem. Nya tider tydligen.Ringa...butiken... Glöm det. Går inte. Man kan ringa supporten som kan skicka ett ups bud. Då förlorar man minst en arbetsdag. Alla teknikärenden går via genius bar. Antingen förbokat eller drop in. Med drop in kan det ta flera timmar. Genius bar bokas då via nätet o tider finns för max 6 dagar framåt. Alltid fullbokat. Värdelös personaltäthet i Sverige. Helt annat i USA. Bara gå in. Hjälp inom högst 5 -10 min
Samma sak på Apple butiken i Emporia, Malmö. " Du får boka tid med en tekniker" sa dom. En tre fyra veckor fram ungefär..Då har dom ändrat. Var inne förra året med en iPad. Byte över disk direkt. Inte ens köpt där. Inga problem. Nya tider tydligen.![]()
Kanske läge för " JohnDoe" att testa en annan Apple seller - för att kanske lösa problemet.Samma sak på Apple butiken i Emporia, Malmö. " Du får boka tid med en tekniker" sa dom. En tre fyra veckor fram ungefär..
M store inne i Malmö löste det på några timmar.
Faktiskt rätt obegripligt.
Finns bara Apple store som hanterar AWKanske läge för " JohnDoe" att testa en annan Apple seller - för att kanske lösa problemet.
Tycker att alla - i synnerhet Apple - borde vara intresserade att titta på eländet. Är det ett tillverkningsfel kan det få stora proportioner väldigt fort. Förutsätter att han får rätt - men varför måste Apple krångla till det. Dyraste kombinationen innan gulduren. 12-13000 kr.
Man blir lite bekymrad av agerandet.
Hm. Nu var det ett år sedan jag senast hade ett service-ärende där, men då stegade jag in vid 17-tiden en torsdag och fick hjälp 10 min senare. Så klart en tillfällighet kanske.Samma sak på Apple butiken i Emporia, Malmö. " Du får boka tid med en tekniker" sa dom. En tre fyra veckor fram ungefär..
M store inne i Malmö löste det på några timmar.
Faktiskt rätt obegripligt.
Det kanske är hypen, mycket med AW nu...Hm. Nu var det ett år sedan jag senast hade ett service-ärende där, men då stegade jag in vid 17-tiden en torsdag och fick hjälp 10 min senare. Så klart en tillfällighet kanske.
Som en liten kuriosa; om man för ett år sedan gick in i Apple store Emporia så väntade man max 15 sekunder innan en säljare var framme och erbjöd assistans. När jag var där med 6+ fick jag vänta 15 minuter. En vardag. Men, man ska vara rättvis, när jag köpte en läderloop i måndags vid öppningsdax fick jag hjälp omedelbart. Men den där grejjen med boka tid hos tekniker begriper jag inte.Hm. Nu var det ett år sedan jag senast hade ett service-ärende där, men då stegade jag in vid 17-tiden en torsdag och fick hjälp 10 min senare. Så klart en tillfällighet kanske.
Jag har alltid blivit välkomnad direkt och fått frågan om jag vill ha hjälp med något, så fort jag satt min fot innanför butiken. Även nu på senaste.Som en liten kuriosa; om man för ett år sedan gick in i Apple store Emporia så väntade man max 15 sekunder innan en säljare var framme och erbjöd assistans. När jag var där med 6+ fick jag vänta 15 minuter. En vardag. Men, man ska vara rättvis, när jag köpte en läderloop i måndags vid öppningsdax fick jag hjälp omedelbart. Men den där grejjen med boka tid hos tekniker begriper jag inte.
Mmm, inget fel på de anställdas service så, men som du säger, få tekniker verkar det..Jag har alltid blivit välkomnad direkt och fått frågan om jag vill ha hjälp med något, så fort jag satt min fot innanför butiken. Även nu på senaste.
De är sjukt många anställda där inne... Få tekniker verkar det som.
Går ju visst att svara på SMS? Använder det hela tiden. Dikteringen fungerar supebra.Nu är jag också AW-ägare! Gillar Apple som fan men har tidigare inte varit jättesugen på AW men var inne på Apple Store i Täby och kunde inte hålla mig..
Har haft den nu i 2 dagar och kan väl inte säga att jag är jätteimponerad men ber att få återkomma efter någon månad med en fullständig recension.
Det som stör mig mest just nu är att man inte kan svara på sms från klockan (förutom de förinställda smsen), det är väl det som lite är poängen tycker man? Att man inte behöver ta fram telefonen hela tiden..
![]()
Funkar fint, men köp en 42. Displayen är bra liten att läsa påHörrni, är det försvarbart att ha en "riktig klocka" på vänster arm och en Apple watch på höger arm samtidigt? Tänkte mig en 38mm space grey på svart gummi...
Jo men jag provade att ha 42 på höger, och det kändes stort. Kan det bara vara att jag är ovan att ha klockor på höger arm?Funkar fint, men köp en 42. Displayen är bra liten att läsa på