• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Apple Watch köpa

Två kollegor köpte Apple Watch förra veckan. Efter att ha använt klockan en vecka är de båda ganska frågande vad de ska ha den till egentligen. Plus att den gör att telefonens batteri bränns av i rask takt.
 
Är detta original Apple du har ? Har aldrig sett ngt liknande. Är det originalet - lär det inte vara något problem att byta det direkt över disk på Apple Store i Täby. Ser inte ut i konstruktionen som mitt i stål. Har inte ett märke på mitt. Tillverkningsfel ?
Absolut 100% original. Köpt i Täby i fredags. Använts typ 2 timmar. Märkena dök upp efter att jag hade klockan i fickan i en kvart ungefär. Inga nycklar eller något annat i fickan.
 
Absolut 100% original. Köpt i Täby i fredags. Använts typ 2 timmar. Märkena dök upp efter att jag hade klockan i fickan i en kvart ungefär. Inga nycklar eller något annat i fickan.
Då är det måndagsexemplar - helt klart. För några år sedan hade Apple liknande problem med en del svarta iPhone. In och byt direkt. Har försökt att hitta ngt om liknande problem - men inte lyckats. Något i proceduren har gått helt fel. Ta med dig alla förpackningar och kvitto. Berätta gärna fortsättningen......
 
Två kollegor köpte Apple Watch förra veckan. Efter att ha använt klockan en vecka är de båda ganska frågande vad de ska ha den till egentligen. Plus att den gör att telefonens batteri bränns av i rask takt.
Batteri marginell skillnad mot innan i iPhone. Dom bör nog kolla inställningarna både i appen  Watch och i iPhone. Något suger kraft i onödan.
 
Två kollegor köpte Apple Watch förra veckan. Efter att ha använt klockan en vecka är de båda ganska frågande vad de ska ha den till egentligen. Plus att den gör att telefonens batteri bränns av i rask takt.
Har inte märkt någon som helst skillnad i förminskad batteritid, tvärtom dock - har längre batteritid numera. Drar mer sällan upp telefonen och kollar den.
 
Då är det måndagsexemplar - helt klart. För några år sedan hade Apple liknande problem med en del svarta iPhone. In och byt direkt. Har försökt att hitta ngt om liknande problem - men inte lyckats. Något i proceduren har gått helt fel. Ta med dig alla förpackningar och kvitto. Berätta gärna fortsättningen......
Jo tar det när jag ska in o hämta min andra AW från reparation. Värdelöst att man inte får en ny direkt som alla andra Apple produkter när man betalt dyra pengar för Apple care. Sedan är tidsbokningen för service löjlig.... Tar veckor att hitta en tid.
 
Jag fick problem med kameran på min 6+ så jag gick till en M-store som fixade problemet på två timmar. Kanske samma med en AW?
 
Jo tar det när jag ska in o hämta min andra AW från reparation. Värdelöst att man inte får en ny direkt som alla andra Apple produkter när man betalt dyra pengar för Apple care. Sedan är tidsbokningen för service löjlig.... Tar veckor att hitta en tid.
Intressant, detta hos Apple Store får jag förmoda? Då är det annorlunda med Apple Watch-ärenden, inte helt ok.
Med datorer, iPhones, iPads osv. är de grymma. Minns ordagrant vad jag blev tillsagd när jag för första gången behövde hjälp med min iPhone 4. Jag sa "Den är köpt hos Tre, spelar det roll?" Fick till svar: "Allt vi bryr oss om är att det står Apple på den, du ska gå härifrån med en fungerade telefon idag".
Which I did. Har haft totalt 4 service-ärenden i Apple Store - alltid varit supernöjd när jag gått därifrån. Det längsta tog 2 timmar, men det var för att jag valde att återställa allt på plats i affären. Kunde åkt hem och synkroniserat min data.
Märkligt att de inte kan sköta AW-ärenden på samma vis. Kanske kommer.
 
Efter att ha använt klockan en vecka är de båda ganska frågande vad de ska ha den till egentligen.

Jag tog en sväng på Bauhaus idag.

Plockade en handjagad gräsklippare, en diskbänk i rostfritt och ett ganska stort verktyg av något slag från hyllorna. Allt var svindyrt, och inget av det fick plats i bilen, så jag fick hyra ett släp.

Jag har ju robot på gräsmattan hemma, inget behov av att renovera köket och vad gäller verktyget förstår jag inte ens hur det är tänkt att det ska användas. (Det är grönt och blått, väger ca 20 kg, har några vassa metalldelar och en elsladd. När jag kopplade in det och tryckte på den röda och den svarta knappen samtidigt förde det en massa oväsen, sen gick en säkring.)

Jag är rejält missnöjd.

Bauhaus är uppenbarligen en sjukt dålig affär!
 
Jo tar det när jag ska in o hämta min andra AW från reparation. Värdelöst att man inte får en ny direkt som alla andra Apple produkter när man betalt dyra pengar för Apple care. Sedan är tidsbokningen för service löjlig.... Tar veckor att hitta en tid.
Har du ringt och pratat med dom om din  Watch ? Måste väl gå utanför ett köförfarande.
Ring och be om en referens till någon ansvarig. Detta ärende är inte ett Apple Care - det är en ren reklamation - som Apple bör ta sig an så snabbt det går. Stå på dig.
 
Har du ringt och pratat med dom om din  Watch ? Måste väl gå utanför ett köförfarande.
Ring och be om en referens till någon ansvarig. Detta ärende är inte ett Apple Care - det är en ren reklamation - som Apple bör ta sig an så snabbt det går. Stå på dig.
Ringa...butiken... Glöm det. Går inte. Man kan ringa supporten som kan skicka ett ups bud. Då förlorar man minst en arbetsdag. Alla teknikärenden går via genius bar. Antingen förbokat eller drop in. Med drop in kan det ta flera timmar. Genius bar bokas då via nätet o tider finns för max 6 dagar framåt. Alltid fullbokat. Värdelös personaltäthet i Sverige. Helt annat i USA. Bara gå in. Hjälp inom högst 5 -10 min
 
Ringa...butiken... Glöm det. Går inte. Man kan ringa supporten som kan skicka ett ups bud. Då förlorar man minst en arbetsdag. Alla teknikärenden går via genius bar. Antingen förbokat eller drop in. Med drop in kan det ta flera timmar. Genius bar bokas då via nätet o tider finns för max 6 dagar framåt. Alltid fullbokat. Värdelös personaltäthet i Sverige. Helt annat i USA. Bara gå in. Hjälp inom högst 5 -10 min
Då har dom ändrat. Var inne förra året med en iPad. Byte över disk direkt. Inte ens köpt där. Inga problem. Nya tider tydligen. :(
 
Då har dom ändrat. Var inne förra året med en iPad. Byte över disk direkt. Inte ens köpt där. Inga problem. Nya tider tydligen. :(
Samma sak på Apple butiken i Emporia, Malmö. " Du får boka tid med en tekniker" sa dom. En tre fyra veckor fram ungefär..
M store inne i Malmö löste det på några timmar.
Faktiskt rätt obegripligt.
 
Samma sak på Apple butiken i Emporia, Malmö. " Du får boka tid med en tekniker" sa dom. En tre fyra veckor fram ungefär..
M store inne i Malmö löste det på några timmar.
Faktiskt rätt obegripligt.
Kanske läge för " JohnDoe" att testa en annan Apple seller - för att kanske lösa problemet.
Tycker att alla - i synnerhet Apple - borde vara intresserade att titta på eländet. Är det ett tillverkningsfel kan det få stora proportioner väldigt fort. Förutsätter att han får rätt - men varför måste Apple krångla till det. Dyraste kombinationen innan gulduren. 12-13000 kr.
Man blir lite bekymrad av agerandet.
 
Kanske läge för " JohnDoe" att testa en annan Apple seller - för att kanske lösa problemet.
Tycker att alla - i synnerhet Apple - borde vara intresserade att titta på eländet. Är det ett tillverkningsfel kan det få stora proportioner väldigt fort. Förutsätter att han får rätt - men varför måste Apple krångla till det. Dyraste kombinationen innan gulduren. 12-13000 kr.
Man blir lite bekymrad av agerandet.
Finns bara Apple store som hanterar AW
 
Tror faktiskt det i första hand är ett bemanningsproblem. För dyrt med personal i Sverige. I USA är det bara att kliva in.
 
Samma sak på Apple butiken i Emporia, Malmö. " Du får boka tid med en tekniker" sa dom. En tre fyra veckor fram ungefär..
M store inne i Malmö löste det på några timmar.
Faktiskt rätt obegripligt.
Hm. Nu var det ett år sedan jag senast hade ett service-ärende där, men då stegade jag in vid 17-tiden en torsdag och fick hjälp 10 min senare. Så klart en tillfällighet kanske.
 
Hm. Nu var det ett år sedan jag senast hade ett service-ärende där, men då stegade jag in vid 17-tiden en torsdag och fick hjälp 10 min senare. Så klart en tillfällighet kanske.
Som en liten kuriosa; om man för ett år sedan gick in i Apple store Emporia så väntade man max 15 sekunder innan en säljare var framme och erbjöd assistans. När jag var där med 6+ fick jag vänta 15 minuter. En vardag. Men, man ska vara rättvis, när jag köpte en läderloop i måndags vid öppningsdax fick jag hjälp omedelbart. Men den där grejjen med boka tid hos tekniker begriper jag inte.
 
Som en liten kuriosa; om man för ett år sedan gick in i Apple store Emporia så väntade man max 15 sekunder innan en säljare var framme och erbjöd assistans. När jag var där med 6+ fick jag vänta 15 minuter. En vardag. Men, man ska vara rättvis, när jag köpte en läderloop i måndags vid öppningsdax fick jag hjälp omedelbart. Men den där grejjen med boka tid hos tekniker begriper jag inte.
Jag har alltid blivit välkomnad direkt och fått frågan om jag vill ha hjälp med något, så fort jag satt min fot innanför butiken. Även nu på senaste.
De är sjukt många anställda där inne... Få tekniker verkar det som.
 
Jag har alltid blivit välkomnad direkt och fått frågan om jag vill ha hjälp med något, så fort jag satt min fot innanför butiken. Även nu på senaste.
De är sjukt många anställda där inne... Få tekniker verkar det som.
Mmm, inget fel på de anställdas service så, men som du säger, få tekniker verkar det..
 
Nu är jag också AW-ägare! Gillar Apple som fan men har tidigare inte varit jättesugen på AW men var inne på Apple Store i Täby och kunde inte hålla mig..
Har haft den nu i 2 dagar och kan väl inte säga att jag är jätteimponerad men ber att få återkomma efter någon månad med en fullständig recension.

Det som stör mig mest just nu är att man inte kan svara på sms från klockan (förutom de förinställda smsen), det är väl det som lite är poängen tycker man? Att man inte behöver ta fram telefonen hela tiden..


qozLdAI.jpg
 
Nu är jag också AW-ägare! Gillar Apple som fan men har tidigare inte varit jättesugen på AW men var inne på Apple Store i Täby och kunde inte hålla mig..
Har haft den nu i 2 dagar och kan väl inte säga att jag är jätteimponerad men ber att få återkomma efter någon månad med en fullständig recension.

Det som stör mig mest just nu är att man inte kan svara på sms från klockan (förutom de förinställda smsen), det är väl det som lite är poängen tycker man? Att man inte behöver ta fram telefonen hela tiden..


qozLdAI.jpg
Går ju visst att svara på SMS? Använder det hela tiden. Dikteringen fungerar supebra.
 
Hörrni, är det försvarbart att ha en "riktig klocka" på vänster arm och en Apple watch på höger arm samtidigt? Tänkte mig en 38mm space grey på svart gummi...
 
Tillbaka
Topp