• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Apple Watch köpa

Då lär du få vänta länge - vilket iofs inte är ngt problem. Först skall alla länder få nuvarande modell. Sverige är ex ensamma i Norden - än så länge. Nu kommer  Watch OS 2 den 16 september. Sedan skall den ha uppdateringar ...... Ingen generation 2 i sikte - tror jag. :pompus:

Hermes edition var kul. Lär komma fler. Tror AW kan bli större än vad många tror.

image.jpg
Saknar inte läderarmband till  Watch. Finns redan mycket av den varan. Kanske lite mer varianter på damsidan saknas dock. Där kan Hermes hjälpa till.

Saknar inte läderarmband till  Watch. Finns redan mycket av den varan. Kanske lite mer varianter på damsidan saknas dock. Där kan Hermes hjälpa till.
Läderband är inte min grej heller men här ser vi en ny väg för AW. En unik design för ett modehus. Kommer säkert fler. Bredden kommer bli mycket större än för androiderna. Kollade också in lite mer på airstrip. Bra features för vården. Patientinfo direkt hos läkaren. Klart intressant med möjligheten till bredare urval på ekg mätningar. Hela babysense heartrate etc lär sälja osv.... Tror det kommer rassla in appar på hälsodelen vi inte ens kan komma på och det kommer sälja... Är AW sedan förpackad av kända modehus lär det inte bli mindre säljbart....

Då lär du få vänta länge - vilket iofs inte är ngt problem. Först skall alla länder få nuvarande modell. Sverige är ex ensamma i Norden - än så länge. Nu kommer  Watch OS 2 den 16 september. Sedan skall den ha uppdateringar ...... Ingen generation 2 i sikte - tror jag. :pompus:
Kanske inte :) är dock nöjd med 216570 som beater nu. Får se om man blir tränings-tönt med nya cykeln om ett par månader och ser behovet av en AW.

Fick för första gången se apple watch i veckan och kände instinktivt att detta inte var ngt för mig, av flera skäl. Är dels inte överens med utseendet och sen så ser jag inte riktigt vilka problem den löser. Läsa mail i klockan på 0,02"? Nyheterna eller spela tetris kanske?

Fick för första gången se apple watch i veckan och kände instinktivt att detta inte var ngt för mig, av flera skäl. Är dels inte överens med utseendet och sen så ser jag inte riktigt vilka problem den löser. Läsa mail i klockan på 0,02"? Nyheterna eller spela tetris kanske?
Den är inte för alla - så är det. Men oftast måste man ha den en tid - innan man vet - vilket kan vara lite opraktiskt. Tror dock att dom flesta som skaffat en är nöjda och har hittat ett användningsområde. Den löser inga problem - men den underlättar en del. :pompus:

Den är inte för alla - så är det. Men oftast måste man ha den en tid - innan man vet - vilket kan vara lite opraktiskt. Tror dock att dom flesta som skaffat en är nöjda och har hittat ett användningsområde. Den löser inga problem - men den underlättar en del. :pompus:

det kommer säkert mer användningsområden framöver. samtidigt så konkurrerar der ju i nån mening med det traditionella uret och är inte säkert det är snyggt med en dinka på varje arm om man inte kan välja... :)

Kör med både och, funkar fint. Å andra sidan är jag inte typen står jag inte o velar i två timmar varje morgon över vilken skjorta jag ska välja. Färgmatchning och garderobsångest överlåter jag andra att roa sig med. Ser AW som en kul pryl. Skulle bara köpa prylar som löser problem kan jag lika gärna flytta ut i skogen och bo i en koja. Jag gillar prylar vare sig de behövs eller löser problem. Kommer köpa nya iphone 6Splus. Troligtvis roseguld. Inte för att den löser något problem som inte min 6plus klarar. Men den är ny, snabbare och framför allt ny och finns i en färg som retar en o annan. Så köp, konsumera och ha skoj.

Jag är helt förundrad över hur många det är som ens överväger en produkt de inte ser någon som helst användning för. Jag har ingen nytta av ett metspö, och står därmed aldrig i fiskebutiker och provar.

Jag skulle personligen aldrig köpa t.ex en Apple watch, tilltalar mig noll.
Men, att spotta på dessa känns väldigt bakåtsträvande.
Finishen säger folk är superb, "verket" är inhouse och "verkets" komplikation är väl ganska sinnessjukt stor.
Finns väl ett antal mekaniska klockor som vi hyllar som egentligen är bra mycket mindre komplicerade om man ska ta hänsyn till helheten, där de designar en boett och en länk, köper in urverk från extern leverantör och sen marknadsför skiten ur dessa.
Solida argument du levererar.

Jag/familjen är ganska inbitna Apple users sedan ganska många år, vi har ett gäng iPads, iPhones, Apple tvs och maccar osv, men jag tror inte jag köper en AW.

Tanken av att ständigt vara kontaktbar gör mig illamående. Jag har t.ex aldrig telefonen i fickan när jag är hemma, den ligger på nedervåningen i hallen, jag kollar av den en eller två gånger på en kväll, jag ringer tillbaka på dem samtalen som jag tror kan vara viktiga, min iPad som jag har hemma har jag inte lagt till firmans exchange server för att få någon slags ro när jag går genom hemmets dörrar.
Att släppa in telefonen i sovrummet på nattduksbordet, ja det är måånga år seden det fick träda in i det allra heligaste.
Att nu knyta fast något runt armen som gör mig till en "slav", nej det gör jag inte frivilligt, oavsett vad.

Jag/familjen är ganska inbitna Apple users sedan ganska många år, vi har ett gäng iPads, iPhones, Apple tvs och maccar osv, men jag tror inte jag köper en AW.

Tanken av att ständigt vara kontaktbar gör mig illamående. Jag har t.ex aldrig telefonen i fickan när jag är hemma, den ligger på nedervåningen i hallen, jag kollar av den en eller två gånger på en kväll, jag ringer tillbaka på dem samtalen som jag tror kan vara viktiga, min iPad som jag har hemma har jag inte lagt till firmans exchange server för att få någon slags ro när jag går genom hemmets dörrar.
Att släppa in telefonen i sovrummet på nattduksbordet, ja det är måånga år seden det fick träda in i det allra heligaste.
Att nu knyta fast något runt armen som gör mig till en "slav", nej det gör jag inte frivilligt, oavsett vad.
Har tonårsbarn, vill gärna vara nåbar.....skulle helst vilja att de inte kunde ta av sina AW.....

Har tonårsbarn, vill gärna vara nåbar.....skulle helst vilja att de inte kunde ta av sina AW.....

Min äldsta är 8 så några sånna worries existerar inte än iaf, jobbiga framtid :)

Jag inser att vi alla har olika behov, mina kommer säkert att förändras vad tiden lider, men idag så vill jag inte ha en AW runt armen iaf.

Det är uppenbart att vi ser olika på att vara uppkopplad.
Jag har aldrig någonsin förstått de som 'kopplar ner sig' när de ska koppla av. Vad är det som är så jobbigt? Jag är alltid uppkopplad - konstant. Jag filtrerar dock effektivt, det är på mina villkor jag är nåbar. Har inga som helst problem med att trycka bort någon eller strunta i att svara direkt på meddelande och dylikt.
Men som sagt, vi är olika. Andra kan tydligen bli stressade av det.

Jag är helt förundrad över hur många det är som ens överväger en produkt de inte ser någon som helst användning för. Jag har ingen nytta av ett metspö, och står därmed aldrig i fiskebutiker och provar.
Men då har du aldrig sett eller provat Apples "iRod", metspöt i vitt som är så enkelt att hantera att fisken ber om att få bli fångad. Visserligen är deras speciallina som man måste ha lite dyr, men jag svär att den trasslar aldrig ihop sig. Sen så rekommenderar jag också deras iWorm Plus, lite dyrare än vanliga iWorm men plus-varianten fungerar inte bara i Apples sjöar (iLake) utan även i iSea och iRiver.
8995 spänn i närmsta butik. Bara att boka tid för att köpa.

Men då har du aldrig sett eller provat Apples "iRod", metspöt i vitt som är så enkelt att hantera att fisken ber om att få bli fångad. Visserligen är deras speciallina som man måste ha lite dyr, men jag svär att den trasslar aldrig ihop sig. Sen så rekommenderar jag också deras iWorm Plus, lite dyrare än vanliga iWorm men plus-varianten fungerar inte bara i Apples sjöar (iLake) utan även i iSea och iRiver.
8995 spänn i närmsta butik. Bara att boka tid för att köpa.
Hahaha. Utmärkt sammanfattning av fanboy-kulturen. Funkar lika bra på fanboys inom andra märken och prylar också. Även om jag också gillar många av mina prylar, däribland Apple, har jag extremt svårt för att fatta hur man kan fastna så hårt i ett fanboy-träsk. Att det kan vara så svårt att acceptera att även solen har fläckar. För mig är det viktigt att även mina favoritprylar får kritik där de förtjänar det. Annars skulle de inte utvecklas.

Många fattar inte heller varför jag kritiserar Volvo, som jag gillar. Men utan befogad kritik och konkurrens skulle jag idag kört en splitter ny Amazon, 2015 års modell. Fanboys är ett större hot mot egna märket i längden, än kritiker.

Det är uppenbart att vi ser olika på att vara uppkopplad.
Jag har aldrig någonsin förstått de som 'kopplar ner sig' när de ska koppla av. Vad är det som är så jobbigt? Jag är alltid uppkopplad - konstant. Jag filtrerar dock effektivt, det är på mina villkor jag är nåbar. Har inga som helst problem med att trycka bort någon eller strunta i att svara direkt på meddelande och dylikt.
Men som sagt, vi är olika. Andra kan tydligen bli stressade av det.

Problemet är att om jag har mobilen i fickan och det ringer så svarar jag, är det då arbetsrelaterat så tar jag såklart itu med det på en gång, oavsett om jag sitter på kolmården med familjen eller ligger i soffan å myser, samma gäller med arbets mail, jag kan bara inte låta bli att öppna det och sedan kan resten av dagen gå till att fundera ut en lösning osv.
Så därför skulle jag aldrig vilja ha en AW på armen, för då skulle jag aldrig kunna släppa jobbet ur huvudet.

Problemet är att om jag har mobilen i fickan och det ringer så svarar jag, är det då arbetsrelaterat så tar jag såklart itu med det på en gång, oavsett om jag sitter på kolmården med familjen eller ligger i soffan å myser, samma gäller med arbets mail, jag kan bara inte låta bli att öppna det och sedan kan resten av dagen gå till att fundera ut en lösning osv.
Så därför skulle jag aldrig vilja ha en AW på armen, för då skulle jag aldrig kunna släppa jobbet ur huvudet.
Fast det är ju som sätter gränserna.
Tips! Lägg till de som du vill bli "störd" av i favoriter på telefonen. Sätt den sedan i stör ej-läge, då kommer den endast ringa när dina favoriter ringer/smsar.

Har redan erkänt, men kan erkänna det en gång till. Fan, den är fenomenal. ;) När jag jobbar så ligger rollen hemma och vilar, och då pryder äpplet handleden!
image.jpg

Tillbaka
Topp