Fick paket från Singapore idag.. Stålarmband + adapter. Har dock inga armband som passar ännu.. Väldigt brett mellan "bandhornen".
Armbandet känns helt OK, har inte klämt på ett äkta så har ingenting att jämföra med. Hade förväntat mig mer rassel men tycker det känns bra. Armbandet är integrerat med Apple Watchen men utan samma smarta mekanism att ta bort länkar. Detta hålls ihop med vanliga bandstifts så det är ändå hyfsat enkelt att byta.
Färgmässigt är den inte helt likt aluminiumet då jag valde snikvarianten av klockan när jag handlade min (Apple Watch Sport 42mm). Vet inte om den matchar bättre med stålisen? Möjligtvis. Trots allt så är det ju bara med stålversionen som originalet säljs. Dock så är inte skillnaden lika stor som på bilderna, i verkligheten märker man det knappt. Bara om man synar klockan väldigt noga.
Om jag skulle rekommendera någon annan att köpa den? Vet inte, får återkomma om några dagar då jag hunnit bära armbandet lite mer. Men första intrycket kvalitémässigt är helt OK, förutom färgskillnaden som jag stör mig lite på.