• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Apple Watch köpa

Alltså... Något som gör det spännande? Säkert jättebra om ett år när appar finns som komplikationer eller appar som kör nativt och inte är slöa som satan. Trodde verkligen att de skulle gjort något åt hur seg den är. Men färg på en av urtavlorna var bra... Men sjukt tråkig uppdatering.

Och visst vore det grymt om timeshift funkade på aktier ;-)
Fast, det är ju sjukt mycket mer än färg på urtavlor? Segheten kommer ju även försvinn allt eftersom apparna kör logiken PÅ klockan.
Jag gillar komplikationerna. Flyger en del, app in the air är skön.
image.jpeg

Fast, det är ju sjukt mycket mer än färg på urtavlor? Segheten kommer ju även försvinn allt eftersom apparna kör logiken PÅ klockan.
Jag gillar komplikationerna. Flyger en del, app in the air är skön.
image.jpeg
Visst är det mer än färg - man kan ju tex få rörlig bakgrund ;-) och använda klockan som väckarklocka!!!

Jo, men appar som kör nativt PÅ klockan lär ju dröja nu finns ju knappt appar...

Jag hade förväntat mig mer!

Visst är det mer än färg - man kan ju tex få rörlig bakgrund ;-) och använda klockan som väckarklocka!!!

Jo, men appar som kör nativt PÅ klockan lär ju dröja nu finns ju knappt appar...

Jag hade förväntat mig mer!
Dyker ju upp appar var och varannan dag som uppdaterat till native klock-appar?

Jag älskar att man kan köra FaceTime röstsamtal via klockan numera.

MrPlow
Alltså..... Appar som kör nativt och komplikationer - är ju utvecklarnas uppgift. Apple har öppnat upp för 3:e part. Appar som körs direkt i klockan är inte slöa. Så - skyll inte på budbäraren - upp till alla utvecklare att gasa på. Dessutom - det kommer nya varje dag - om man anstränger sig och söker lite. Vilken annan klocka får du dessa - och dom du saknar på. Köp den...;)

Fick mitt nya AW tillbehör efter lång väntan. Iphone 6sPlus, 128, rosegold.
image.jpeg
Tänk på att göra i rätt ordning om du skall köra  Watch på din nya iPhone6S.
Ta bort parkopplingen mellan gamla iPhone och  Watch FÖRST. Sedan säkerhetskopiera gamla iPhone. Därefter föra över säkerhetskopian till nya iPhone 6S. Då följer infon från
 Watch med till den nya telefonen.
LYCKA TILL

Vad har ni för tips på grymma appar till Apple Watchen då :)? Vilka använder ni?
Flyger runt en del, älskar App in the air. :)
Hur man flyttar en apple watch mellan två personer utan att aktivera pin lock
Haha vill se en ficktjuv lösa det där. Eller vid ett rån - "OK, nu gör vi såhär ...är du beredd? Lite intimt och mysigt, men här är mina fingrar ...rör vid dem."

Med lite övning är det nog inget problem att lösa det. Poängen är mest att pin-locken inte är ett tillräckligt skydd mot ficktjuvar.
Spelar inte så stor roll - blir man bestulen på den är det bara att låsa den via "find by iPhone" när man kommer hem... så blir den helt oanvändbar för tjuven.

Tror mycket det har att göra med förväntningar. Skall man bara köpa en klocka - är
 Watch helt ute. Man måste tro att man har användning för dom funktioner som finns. I stort sett till 75% en förlängning av iPhone. Många använder den vid träning - andra i jobhet vid resor osv. Själv som hörselskadad är den perfekt. I och med att den sitter på all min vakna tid - missar jag inga telefonsamtal - mail - sms eller notiser. Ljud och tydlig vibration löser det problemet. Svarar på mail och andra meddelanden direkt i klockan - ofta numera.
Får senaste nytt från media av olika slag. Lätt och smidigt. Visst använder jag min iPhone Plus mycket - men i bostaden ligger den ofta orörd - till förmån för  Watch.
Som jag inledde med - förväntningar - tror jag är det viktigaste. Man bör ha nytta av den - annars finns det roligare saker att slänga pengar på. Sedan finns det ju alltid dom - som inte viste att dom hade behovet - eller att den skapade ett. Rätt eller fel.
Kommer nog aldrig att vara helt utan - även om min Knut och DJ får vara med på ett hörn.
image.jpeg

Jag har burit min i en vecka, kan bara säga att jag är helt nöjd. Huvudsyftet är att vaka över min aktivitet under dagarna, i form av rörelse kontra sittandes. Och få en överblick hur veckan/månad ser ut rent statistiskt. Ja jag älskar nuffror och färglada diagram. Visst, valfri aktivitetsband borde väl täcka in kan man tycka. Men det jag ser som en bonus är möjligheten att i en joggingrunda eller promenad, lyssna på favoritmusiken lagrad i "AW" och lämna iPhonen hemma. Fler användbara appar dyker väl upp. Alltid småcoolt (nördigt) att svara och prata med sitt armband.

Dock finns det en hel del att önska:

- Längre batteritid (gärna en hel vecka så att man kan mäta sin veckosömn)
- Större frihet med inställningar till bakgrund och fler komplikationer som kan visas direkt på klockan.
- Vattentät till minst 100m
- Ingen inbyggd app med röstmemo?
- Ser gärna att man utvecklar någon slags integration som gör att man kan påverka sin macbook eller ipad:en på.

Jag har burit min i en vecka, kan bara säga att jag är helt nöjd. Huvudsyftet är att vaka över min aktivitet under dagarna, i form av rörelse kontra sittandes. Och få en överblick hur veckan/månad ser ut rent statistiskt. Ja jag älskar nuffror och färglada diagram. Visst, valfri aktivitetsband borde väl täcka in kan man tycka. Men det jag ser som en bonus är möjligheten att i en joggingrunda eller promenad, lyssna på favoritmusiken lagrad i "AW" och lämna iPhonen hemma. Fler användbara appar dyker väl upp. Alltid småcoolt (nördigt) att svara och prata med sitt armband.

Dock finns det en hel del att önska:

- Längre batteritid (gärna en hel vecka så att man kan mäta sin veckosömn)
- Större frihet med inställningar till bakgrund och fler komplikationer som kan visas direkt på klockan.
- Vattentät till minst 100m
- Ingen inbyggd app med röstmemo?
- Ser gärna att man utvecklar någon slags integration som gör att man kan påverka sin macbook eller ipad:en på.
Du får ladda den en stund på kvällen - innan du lägger dig.
Fler Komplikationer kommer hela tiden. Bakgrunder tycker jag ändå blivit bättre i 2.0.1
Vattentät - garanterat - finns inte. Många har badat med den. Inte jag.
Röstmemo app tycker jag fungerar bra. Se bild.
Integration kommer garanterat - även om det finns motstånd mot det också. Till ATV - Apple TV - skulle jag gärna se.
image.jpeg

Fetast hitills. Nån som har en? Bilder isf.

Japp jag köpte den förra veckan. Ganska trevlig kombi av guld och blått.
Övriga intryck: jävligt smidig när man är ute och motionerar. Puls, distans och bluetooth till headset så är man klappad och klar.
Diktering funkar över förväntan men man ser ut som nån James Bond idiot när man pratar till klockan.
Smidigt med kalender om man har mycket möten å så.

Negativt;
Man kan inte ha sin vanliga klocka på sig!! :)
Finns inte jättemånga appar än som ger nåt större mervärde.
Uppmärksamhet...(ja.. Beror ju lite på hur man är som person om positivt eller negativt) Har aldrig någonsin fått så många kommentarer om en klocka på armen som nu. Folk verkar gå i spinn på Apple.

Får se om jag flippar eller behåller som motionsklocka. Känns lite dyr för det ändamålet dock..

image.jpeg

Står verkligen i valet eller kvalet om man ska beställa en AW. Vad säger panelen ska man slå till?
Som jag skrivit i tidigare inlägg. Vet man inte vad man skall ha den till - köp inte. Finns många andra saker att slänga pengar på.
För mig har den blivit ett " måste". Är hörselskadad och uppskattar mycket att få en knäpp på hanleden - vid sms/ meddelanden och mail. Dessutom kalender med alla påminnelser. Väckarklocka - senaste väderprognos osv - osv.
Problemet är väl snarare att man blir beroende - precis som vad gäller mobil och all annan teknik. Nackdelen är att min DJ sitter väldigt mycket i watchwinder. Läs på - finns mycket om den. Sedan är det " bara" att ta beslutet. För eller emot. :pompus:

Tillbaka
Topp