• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Apple Watch köpa

Apple är andra största klocktillverkaren sett till omsättning efter Rolex. Imponerande!
image.jpeg
Undra hur de vet Rolex omsättning, hemligt väl?

Jag köpte en Apple watch för någon månad sedan och jag kan förstå varför man köper en, kan kanske vara för att jag är Apple freak! Dock så använder jag den inte lika mycket längre då jag gillar riktiga klockor mera! Men som sagt ibland gillar jag och ta på den en kväll och sitta och leka med den. Så klart man ska ha series 2, kan bli roligt.

IP67 verkar inte vara så mycket att hänga i granen :(
http://www.trustedreviews.com/opinions/what-is-ip68-ip-ratings-explained

Den bästa nyheten är kameran på 7 Plus :)
Vi får väl se hur tät den kommer bli i praktiken, men jag hoppas verkligen inte folk tror att man kan bada eller duscha med den bara för att den har IP67 :wideyed: Det som är bra är ju att den med all förmodan kommer klara av väta och damm bättre som den utsätts för till vardags typ lite regn och damm när man tex renoverar :)

Undrar vad en Apple watch full set kommer betinga på auktion om säg 50 år?

Jag tror inte att den kommer ha något större värde, alls. De visade under veckan på tv, brittiska antikrundan. Det var en lirare som tog med sig en sjukt fin Singer symaskin. Såg nästan helt orörd ut! Hur som helst, de började babbla ganska ingående kring skick och hur fin den var. Värdet? 10-15 pund enligt värderingsmannen. Varför så lågt? Symaskinen var 100 år gammal? Massproduktion, finns för många och för många tillverkades. Applewatch lär inte ha något spekulativt värde. Vafan, går säkert inte ens använda gen 1-2 om låt säga, 15 år. :(

Undrar vad en Apple watch full set kommer betinga på auktion om säg 50 år?

Ja inget jag kommer köpa :stop:
Dom stöds väl av kommande telefoner i högst 7-8 år. Efter det kan den väl visa tiden på egen hand men inget mer än så. Batteriet lär ju bli helt förbrukat i något skede, finns det sådana som passar i framtiden ? Man kan ju kolla vad första gen Iphone (2007) är värd i dag, fungerar den så kan man stoppa i ett SIM-kort och ringa eftersom samma GSM-nät är kvar men det är ju också ungefär det enda man kan ha den till. Nä, den här typen av produkter har inget bestående värde alls.

Vi får väl se hur tät den kommer bli i praktiken, men jag hoppas verkligen inte folk tror att man kan bada eller duscha med den bara för att den har IP67 :wideyed: Det som är bra är ju att den med all förmodan kommer klara av väta och damm bättre som den utsätts för till vardags typ lite regn och damm när man tex renoverar :)
 Watch är garanterad 50 M med samma klassning IP67.

Dom stöds väl av kommande telefoner i högst 7-8 år. Efter det kan den väl visa tiden på egen hand men inget mer än så. Batteriet lär ju bli helt förbrukat i något skede, finns det sådana som passar i framtiden ? Man kan ju kolla vad första gen Iphone (2007) är värd i dag, fungerar den så kan man stoppa i ett SIM-kort och ringa eftersom samma GSM-nät är kvar men det är ju också ungefär det enda man kan ha den till. Nä, den här typen av produkter har inget bestående värde alls.
Första iPhone från 2007 gick på auktion för 100.000kr i våras. Oöppnad. Hyfsad föräntning.

Första iPhone från 2007 gick på auktion för 100.000kr i våras. Oöppnad. Hyfsad föräntning.
Sånt här övergår ju normalt förstånd men vi talar ju inte om allra första Apple Watch i obruten förpackning. OK, reviderar, vad är en lätt använd Iphone 3G från 2008 värd idag ? Man kan ringa i 2G/3G-näten med den men just inget mer.

Ja så kommer det såklart bli! Apple kommer strunta fullständigt om du köpte en watch för över 14 000 av dom för 7-8 år sen som inte stöds längre, dom kommer bara säga åt dig att köpa den nya Apple watch 7 ? :DApple kommer såklart ändå forsätta sälja stora mängder av dessa klockor.

Ja så kommer det såklart bli! Apple kommer strunta fullständigt om du köpte en watch för över 14 000 av dom för 7-8 år sen som inte stöds längre, dom kommer bara säga åt dig att köpa den nya Apple watch 7 ? :DApple kommer såklart ändå forsätta sälja stora mängder av dessa klockor.
Stämmer inte om man tittar historiskt på iPhone och Mac datorer. Men tiderna kan ju förändras.

Stämmer inte om man tittar historiskt på iPhone och Mac datorer. Men tiderna kan ju förändras.
Gör det inte? Iphone 4s kommer nu sluta stödjas i och med nya ios 10 tex. Finns flera mac modeller som slutat stödjas av vidare os uppdateringar för länge sen. Dock är Apple riktigt bra med att stödja äldre modeller, om man jämför med andra tillverkare med android.

Gillar Apple o har iPhones, iMac, Apple tv, airports, nätverk etc...men Apple watch ser jag som ännu en cool pryl inte en klocka som konkurrerar på nåt vis med en traditionell klocka. Men borde kanske skaffa en då man är i teknik branschen?

Gillar Apple o har iPhones, iMac, Apple tv, airports, nätverk etc...men Apple watch ser jag som ännu en cool pryl inte en klocka som konkurrerar på nåt vis med en traditionell klocka. Men borde kanske skaffa en då man är i teknik branschen?
Ja jag tycker du ska skaffa en! Väldigt rolig "leksak" som iaf jag tycker är värd pengarna!

Gör det inte? Iphone 4s kommer nu sluta stödjas i och med nya ios 10 tex. Finns flera mac modeller som slutat stödjas av vidare os uppdateringar för länge sen. Dock är Apple riktigt bra med att stödja äldre modeller, om man jämför med andra tillverkare med android.
Slutar inte att stödjas i och med IOS 10. Men nya funktioner gör att 4S inte orkar med det nya systemet. I övrigt fungerar telefonen som vanlig. IOS 10 är maximerad för nya iPhone 7 som släpptes för bokning idag. Inget konstigt i det. Vissa uppdateringar kommer även till äldre system - oavsett OSX - Watch OS eller IOS framöver också.

Tillbaka
Topp