• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Apple Watch köpa

adress

Friends of KS
Gillar Apple o har iPhones, iMac, Apple tv, airports, nätverk etc...men Apple watch ser jag som ännu en cool pryl inte en klocka som konkurrerar på nåt vis med en traditionell klocka. Men borde kanske skaffa en då man är i teknik branschen?
För mig som dessutom är hörselskadad är den bland det bästa som hänt - när det gäller kommunikation. iPhone och  Watch är för mig en oslagbar combo. Beställde både iPhone 7 och AppleWatch ser 2 idag. Dyrt men bra.
 

UncleBear

Panerai
Har jag fel i att svenska kriminalvården är testpiloter för Apple watch? Om jag har förstått det rätt så har en äppelklocka utvecklats för vristen så att det fortfarande är möjligt att bära Breitling.
image.jpeg

Myt eller verklighet?
o_O
 

point1

Cartier
Jag har beställt en Apple watch series 2, tycker de verkar bra som sportklocka när man cyklar eller spelar tennis, istället för att köpa en Garmin som kostar ännu mer, är mycket större och har mindre funktionalitet. Kommer dock inte använda den när jag inte utövar någon sport, men nu när de har inbyggd GPS + pulsmätare, stegräknare osv och ändå är billigare än Garmins topp-modeller så känns de helt plötsligt som ett bra alternativ till klassiska GPS-klockor.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag har beställt en Apple watch series 2, tycker de verkar bra som sportklocka när man cyklar eller spelar tennis, istället för att köpa en Garmin som kostar ännu mer, är mycket större och har mindre funktionalitet. Kommer dock inte använda den när jag inte utövar någon sport, men nu när de har inbyggd GPS + pulsmätare, stegräknare osv och ändå är billigare än Garmins topp-modeller så känns de helt plötsligt som ett bra alternativ till klassiska GPS-klockor.
Är inne på samma spår som dig :)
Det är de enda som gör att jag kan tänka mig att köpa en Apple watch, har vridit och vänt på varför jag ska köpa en. Det enda som talar för är just en träningskompis
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Är inne på samma spår som dig :)
Det är de enda som gör att jag kan tänka mig att köpa en Apple watch, har vridit och vänt på varför jag ska köpa en. Det enda som talar för är just en träningskompis
Samma här. Funderade på det redan när ettan kom, men nu med GPS så känns det ju som ett fullgott alternativ om inte bättre då mjukvaran lär vara betydligt bättre. Allt annat är ju en schysst bonus.
 

adress

Friends of KS
Har jag fel i att svenska kriminalvården är testpiloter för Apple watch? Om jag har förstått det rätt så har en äppelklocka utvecklats för vristen så att det fortfarande är möjligt att bära Breitling.
image.jpeg

Myt eller verklighet?
o_O
Är det din " egen  Watch " och har du Breitling på armen. Måste se roligt ut om du kollar notiser och mail på vristen. :pompus:
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Känns tveksamt att ha en pryl med strålning som sitter fast på kroppen. Som att krypa in och sova inne i en mikrovågsugn.

Antagligen lika mycket som av telefonerna?
Jag själv har iaf i princip konstant mobilen "fastklistrad" på kroppen. Antingen i handen, i fickan, liggandes brevid mig, tom när jag sover..
Sjukt hur det har utvecklats att man inte klarar sig utan den, och jag är inte ensam om det heller..

Edit: missade visst att tråden skapats för länge sen, och att jag är sjukt sen med svaret :p
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Antagligen lika mycket som av telefonerna?
Jag själv har iaf i princip konstant mobilen "fastklistrad" på kroppen. Antingen i handen, i fickan, liggandes brevid mig, tom när jag sover..
Sjukt hur det har utvecklats att man inte klarar sig utan den, och jag är inte ensam om det heller..

Edit: det går bra nu... Tröck visst Citera istället för Ändra... = Felpost!
 
Ni från KS som skaffat en AW kan väl posta lite bilder på dom? Intressant att se vad ni valt för kombinationer eftersom majoriteten av bilderna man snubblar över kommer från icke-klocknördar :)

Personligen finns (fanns) det bara en jag tyckte såg tillräckligt classy ut och det var AW i 18K guld, som sedermera inte tillverkas längre.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Ni från KS som skaffat en AW kan väl posta lite bilder på dom? Intressant att se vad ni valt för kombinationer eftersom majoriteten av bilderna man snubblar över kommer från icke-klocknördar :)

Personligen finns (fanns) det bara en jag tyckte såg tillräckligt classy ut och det var AW i 18K guld, som sedermera inte tillverkas längre.
Jag funderar lite på samma sak som du. Jag har inget emot tanken på att köpa en Apple Watch och få all den extra funktionaliteten, men kommer heller inte att ge upp mina klassiska klockor då de har blivit en så stor del av min identitet/image. Det enda som egentligen som skulle funka då ifall man vill ha det bästa av båda världar är att köra klassisk klocka på vänster och AW på höger i sann Fidel Castro anda:wtf:
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Det enda som egentligen som skulle funka då ifall man vill ha det bästa av båda världar är att köra klassisk klocka på vänster och AW på höger i sann Fidel Castro anda:wtf:
Jag har tänkt mig att köra Apple Watch på höger och vanlig klocka på vänster, är det nån här som kör på det? Har inte skaffat Apple klockan än men det handlar väl bara om att man själv vänjer sig med dubbla och inte bryr sig om att man ser tokig ut...
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Jag har tänkt mig att köra Apple Watch på höger och vanlig klocka på vänster, är det nån här som kör på det? Har inte skaffat Apple klockan än men det handlar väl bara om att man själv vänjer sig med dubbla och inte bryr sig om att man ser tokig ut...
Som jag skrev, jag hade gärna provat, men är tveksam till om det överhuvudtaget går att bära utan att det ser konstigt ut. Nu är jag inget "modelejon" på något sätt, men jag vill ändå citera vad CH Hermansson (nästan sa): Någon j***a ordning får det vara på en människa!;)
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Som jag skrev, jag hade gärna provat, men är tveksam till om det överhuvudtaget går att bära utan att det ser konstigt ut. Nu är jag inget "modelejon" på något sätt, men jag vill ändå citera vad CH Hermansson (nästan sa): Någon j***a ordning får det vara på en människa!;)
Testade en kollegas Apple watch och gled runt en stund med en på varsin hand men det kändes helt fel, ska nog ändå testa framöver om inte annat får Apple klockan bli en sportklocka. :)
 
Svår pryl. Tycker båda att den är ful och snygg samtidigt, och den känns både praktisk och totalt onödig beroende på sinnesstämning. Det blir ett köp, så långt är jag övertygad, men om en månad eller om fem år återstår att se...
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Jag hade köpt den om jag löptränade eller sådant, då den verkar grym som träningsklocka. Utöver det fyller den ingen funktion för mig.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Jag har tänkt mig att köra Apple Watch på höger och vanlig klocka på vänster, är det nån här som kör på det? Har inte skaffat Apple klockan än men det handlar väl bara om att man själv vänjer sig med dubbla och inte bryr sig om att man ser tokig ut...
Har kört på test med en aw på höger o vanlig på vänster. Väldigt nördigt. Kräver långärmad skjorta för att dölja det så mkt som möjligt...
 

abc123

Breitling
Min rekommendation, Undvik!

Min ligger i lådan sedan ett bra tag tillbaka. Förutom att den inte är direkt användbar så är det tyvärr en av de absolut fulaste smartklockorna på marknaden och den nya gen2 ser ju tyvärr lika bedrövlig ut. När jag hade den på mig så kände jag mig som 10år igen, när jag hade en sådan där klocka med miniräknare. Skillnaden är att den klockan var kung. Med lite tur blir nästa generation klart bättre.

Har försökt att ge bort den inom familjen, men alla vägrar att ta den på sig :) Och detta är inte modellen med plastband, som ser ut att komma från <1$ avdelningen på AliExpress.
 
Har försökt att ge bort den inom familjen, men alla vägrar att ta den på sig :) Och detta är inte modellen med plastband, som ser ut att komma från <1$ avdelningen på AliExpress.
Tråkigt att höra, men fullt förståeligt. Ja, inte den bästa sitsen för många tidiga kunder där. Priset sänkt en gång, sen (Series 1) uppdaterad hårdvara med ännu en prissänkning, och så Series 2 på det.

Men vill du ge bort den kan säkert jag eller någon annan här förbarma sig ;-)
 

abc123

Breitling
Men vill du ge bort den kan säkert jag eller någon annan här förbarma sig ;-)
Inte lönt, efter en tur på stan med denna klocka så hade du känt dig så dum så även du hade lagt den i en låda. Den hör hemma där, i mörkret där ingen behöver se den :) Det är på riktigt en riktigt ful produkt, man känner sig urfånig med den på armen. Det finns klart mycket bättre smarta klockor på marknaden, men eftersom jag har en iCrap telefon så är de tyvärr inget direkt alternativ.
 

Leviathan

Omega
2-Faktor
IMG_3777.JPG
Jag köpte gen1 när den släpptes, men sålde den ganska snart. I går skaffade jag mig en gen 2a som jag skall ha när jag springer och styrketränar. Inbyggd GPS, tabata-timer, samt att jag kan streama musik till trådlösa lurar utan att behöva konka med mig telefonen avgjorde ...
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
IMG_3777.JPG
Jag köpte gen1 när den släpptes, men sålde den ganska snart. I går skaffade jag mig en gen 2a som jag skall ha när jag springer och styrketränar. Inbyggd GPS, tabata-timer, samt att jag kan streama musik till trådlösa lurar utan att behöva konka med mig telefonen avgjorde ...
Snyggt! ;) Vet du om det finns en funktion på klockan när man löptränar att man kan ställa in en det tempot man vill hålla per km?
 

adress

Friends of KS
Inte lönt, efter en tur på stan med denna klocka så hade du känt dig så dum så även du hade lagt den i en låda. Den hör hemma där, i mörkret där ingen behöver se den :) Det är på riktigt en riktigt ful produkt, man känner sig urfånig med den på armen. Det finns klart mycket bättre smarta klockor på marknaden, men eftersom jag har en iCrap telefon så är de tyvärr inget direkt alternativ.
Om du menar allvar med snacket - ge bort den till ngn på forumet. Förmodligen är det mest snack - och snacka går ju. Värre att snacka så det går - men en del lyckas säkert med det också. " Jag vill ge bort den - men ingen vill ha den " Tjohej.......:chicken:
 

PeterYavuz

Omega
2-Faktor
IMG_3777.JPG
Jag köpte gen1 när den släpptes, men sålde den ganska snart. I går skaffade jag mig en gen 2a som jag skall ha när jag springer och styrketränar. Inbyggd GPS, tabata-timer, samt att jag kan streama musik till trådlösa lurar utan att behöva konka med mig telefonen avgjorde ...

Så man behöver inte mobilen alls om man ska streama musik till trådlösa hörlurar från ex. Spotify?
 
Topp