• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Apple Watch köpa

Lindeberg

Omega
IMG_3777.JPG
Jag köpte gen1 när den släpptes, men sålde den ganska snart. I går skaffade jag mig en gen 2a som jag skall ha när jag springer och styrketränar. Inbyggd GPS, tabata-timer, samt att jag kan streama musik till trådlösa lurar utan att behöva konka med mig telefonen avgjorde ...

Hur gillar du nylonsnöret? Bara funnits på gummi när jag klämt och känt i affärer. Funderar på att köpa sportmodellen, i svart tror jag. Eller silver som blir lättare att kombinera med fler band.
 

Leviathan

Omega
2-Faktor
Hur gillar du nylonsnöret? Bara funnits på gummi när jag klämt och känt i affärer. Funderar på att köpa sportmodellen, i svart tror jag. Eller silver som blir lättare att kombinera med fler band.

Nylonbandet är min favorit att ha när jag springer/idrottar med klockan, av de jag testat. Både Nylon- och Gummibandet är grymt sköna, men nylonen vinner på att det känns som det sitter "säkrare" och att det går att microjustera.

Edit: det går inte att microjustera, blandade ihop det med en annan klocka. Det är dock fortfarande favoriten. :)
 

TCB

Cartier
Jag ser inte apple watch som en klocka och tycker att det ser ut ungefär som när löpare har fäst sin iphone i en sådan väska runt armen.
 

Carez

Cartier
2-Faktor
Med series 2 klarade jag mig nog nästan två dagar, när jag gick och la mig dag 1 hade jag 55% och klarade mig precis tills läggdags dag 2. Dock irriterade detta mig att behöva plocka av den konstant (sover gärna med klocka) så blev tillbaka till klassiska uret
 
Aldrig. Trots att jag har haft ett antal iPhones skulle jag aldrig dyka djupare i appleträsket. Oaktat det tycker jag att en klocka skall vara old school. Ny teknik har jag mer än nog av överallt annars.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Nämndes det i videon eller har du läst om det någon annan stans?

"Battery life has presented the biggest issue in implementing LTE connectivity on wearables. Most smartwatches have abysmal battery life to begin with, and LTE has only sucked up energy faster on wearables like Samsung's Gear S3 and LG's Watch Sport. Apple, for its part, says the Watch Series 3 will get up to 18 hours of juice with "a mix of LTE, Bluetooth, and Wi-Fi." By comparison, the Apple Watch Series 2 lasted about two days on a single charge. Beyond that, Apple's Battery Information page says that the new device will get just one hour of talk time when used strictly over LTE."

https://arstechnica.com/gadgets/201...ries-3-watch-with-new-standalone-lte-service/

Och ja, jag ogillar starkt när telefonen inte klarar sig längre än två dygn på en laddning.
 

Carez

Cartier
2-Faktor
"Battery life has presented the biggest issue in implementing LTE connectivity on wearables. Most smartwatches have abysmal battery life to begin with, and LTE has only sucked up energy faster on wearables like Samsung's Gear S3 and LG's Watch Sport. Apple, for its part, says the Watch Series 3 will get up to 18 hours of juice with "a mix of LTE, Bluetooth, and Wi-Fi." By comparison, the Apple Watch Series 2 lasted about two days on a single charge. Beyond that, Apple's Battery Information page says that the new device will get just one hour of talk time when used strictly over LTE."

https://arstechnica.com/gadgets/201...ries-3-watch-with-new-standalone-lte-service/

Och ja, jag ogillar starkt när telefonen inte klarar sig längre än två dygn på en laddning.
För min egna del hade det inte gjort något om dom gjort den lite större för att gå plats med ett större batteri.. Att gå ifrån dålig batteritid till sämre känns ju inte sådär jätte bra..
 

David

Bödeln
Man blev ju inte mindre sugen efter den här recensionen av Hodinkee:
https://www.hodinkee.com/articles/apple-watch-series-3-edition-review

So again, the Swiss were dismissive of the Apple Watch because it's not even a watch, right? How could someone who appreciates a fine timepiece ever want a disposable digital device on their wrist?

Still, we now have smartwatches from two of the three big luxury watch groups, and likely more to come. And that's before we actually talk about sales numbers of Apple versus the traditional players or the fact that all of theirs use what is the equivalent of an off-the-shelf caliber in Android OS while Apple's is, to borrow a term they'll understand, completely in-house. Ironic, really.


:)

Apple watch done right?

Självklart trollar Moser för uppmärksamhetens skull, och alla som köper klockan kommer att bära den hipsterironiskt. Apple Watch är störtful för att tekniken i dagsläget kräver det, halva poängen med en riktig klocka är att den kan vara något annat än ful.
 

addelito

Omega
2-Faktor
Nej, det är LTE som gör den användbar, så jag väntar.
Låter rimligt, men jag själv har alltid iPhonen med mig så känns väl lite onödigt. Jag hade den första generationen när den släpptes men kände att den var alldeles för långsam. Men funderar på att köpa en Apple watch nu igen, får se om det blir en series 1, 2 eller 3, skiljer ju inte jättemycket i pris mellan dessa.
 
Med series 2 klarade jag mig nog nästan två dagar, när jag gick och la mig dag 1 hade jag 55% och klarade mig precis tills läggdags dag 2. Dock irriterade detta mig att behöva plocka av den konstant (sover gärna med klocka) så blev tillbaka till klassiska uret

Jag bär min S1 i princip dygnet runt, även när jag sover. De enda gånger jag laddar den är när jag ändå tar av den för att exempelvis duscha. Det fungerar felfritt för mig. Men givetvis, desto mer man använder den desto oftare behöver den laddas; som med allt annat. Jag använder den främst som en klocka och skulle nog kunna få ut uppåt tre dagar i nuläget (verkar gå runt 20-30% per dag).
 
Någon som har tänkt köpa nya series 3 idag? Har själv inte bestämt mig ännu.
Jag köpte min S1 p.g.a. billigast modellen endast för att prova på. Har bestämt mig för att jag kommer ha AW som min beater under en lång tid framöver, så det är dags att uppgradera. Visst, den ser aldrig lika bra ut som mina ”analoga” klockor, men ska jag bära den dagligen så får den gärna se så bra ut som möjligt. Därmed hade jag gärna köpt en S3 i rostfritt och kompletterat med ett läckert Hirschläder. Men...

...den röda kronan alltså. Det är nog ett av de enskilt sämsta designbesluten jag sett. Och på det så säljs inte den rostfria utan LTE, och LTE säljs inte i Sverige, så den där uppgraderingen - it ain’t happening any time soon.
 
Konstigt att nästan alla här inte tycker det är en klocka! Jag ser både tiden och nyttan med den :) Först i början var det en kul grej men nu använder jag den mer för alla det funktioner man faktiskt har nytta av, men det är ju jag och någon annan ser det på ett annat sätt.

Den röda kronan visar att det är en LTE.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Å ena sidan vill jag ha en AW för att det är en otroligt häftig liten teknisk pryl, men å andra sidan har jag absolut ingen nytta av den och jag tycker inte den kan ersätta mina klockor rent estetiskt eller känslomässigt. Jag tror att jag borde prova en AW i en vecka eller liknande...
 

Carez

Cartier
2-Faktor
Å ena sidan vill jag ha en AW för att det är en otroligt häftig liten teknisk pryl, men å andra sidan har jag absolut ingen nytta av den och jag tycker inte den kan ersätta mina klockor rent estetiskt eller känslomässigt. Jag tror att jag borde prova en AW i en vecka eller liknande...
Så gick jag tillväga när jag köpte mi första AW, köpte den billigaste som jag kunde hitta (begagnad) körde den 2v och insåg att det var min grej.

Då jag köpt den billigt hade den samma värde när jag sålde vidare den, köpte sedan den modell och färg jag ville ha.

Nu dock så kör jag mekanisk klocka igen då jag blev tokig att ladda konstant.
 

dodger

Breitling
Funderar på an AW S3, synd att LTE varianten inte säljs i Sverige ännu, eller inte. Kolla engadgets recension av klockan!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Tyckte lte funktionen var lite flopp.. Bättre att ha en billig Kinaklocka med simkort..
Men erhm, vad är själva floppen då? Det kan ju inte vara mobilnätsuppkopplingen eftersom det tydligen är bättre att "ha en billig Kinaklocka med simkort". Är det priset som är en flopp?

Jag kan tänka mig att det här är en sån grej som man inte visste att man behöver förrän man har det...
 

Carez

Cartier
2-Faktor
Jag hade förväntat mig en stånd alone klocka..
Men erhm, vad är själva floppen då? Det kan ju intevara mobilnätsuppkopplingen eftersom det tydligen är bättre att "ha en billig Kinaklocka med simkort". Är det priset som är en flopp?

Jag kan tänka mig att det här är en sån grej som man inte visste att man behöver förrän man har det...
 
Topp