Är du en glad amatör eller är du bara rädd att framstå som en sådan? Och om det första påståendet stämmer, hur kommer det sig att du just är ute efter en RO? För att sälja vidare eller för att du verkligen gillar klockan?
Bara att läsa runt lite på forumet så inser man snart att de flesta AD i den högre skolan skiter i om du lär dig deras förnamn, är en superbussig kille eller kommer med en kartong Merci, (tror inte ens det skulle fungera om du sjunger sången samtidigt), utan det är cash, cash och åter cash som gäller. Färskt i minnet kan du fråga
@Hela dagen runt tavlan och
@Fixxxer hur lojlitet har betalat sig när det kommer till att få ställa sig i kö på populära referenser.
Om du nu har en stor hög med pengar och verkligen vill ha en RO i stål är det nog en bättre strategi att avboka flygresen och istället köpa en biljett på lokaltrafiken, gå av vid Östermalmstorg och kliva in på LV. Än så länge verkar det inte som någon större ekonomisk risk även om du får betala 3-4 X list eller vad nu dagens vansinniga pris ligger på.
Om du inte bara är ute efter att casha in så finns det andra alternativ bland stålsport med integrerad länk där du slipper hela förnedringsprocessen. Chopard Eagle är väl det jag kommer att tänka på som väl fortfarande går att köpa från AD utan bisarra väntetider? Pingar in
@jerka2.0 som gananterat har bättre info än mig i den frågan.
Eller varför inte göra som
@ChumpTime och shoppa en fantastisk Czapek Antarctique. Paketöppningstråd för inspiration
Hej KS, här kommer utlovad paketöppning. Jag har tidigare dokumenterat beställningsprocessen i den andra tråden: https://klocksnack.se/threads/tråden-om-czapek-cie.136857/ Sammanfattningsvis är Czapek ett gammalt klockmärke med anor från första iterationen av Patek (Czapek, Patek & Cie...
klocksnack.se