• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Appointment hos AP

Hoppas att du får köpa din drömklocka. Jag skiter i var du gör av dina pengar så länge det är inklusive moms på nytt, men glöm förnedringsprocessen för den gör dig eller någon annan ynklig. Visa mänsklig respekt så behåller båda parter sin värdighet. Kanske är det också nyckeln till ett köp? Jag tycker faktiskt att det är en rätt kul grej att göra, om än galen. Jag hoppas verkligen att du kommer att ha kul och lära dig något, få mer livserfarenhet och kanske kanske få komma hem med en klocka som du gillar. Kör kör men glöm inte att skriva i KS resereportage så vi kan följa dina dagar hos en AP-AD. Det ser jag fram emot.
 
Skulle aldrig falla mig in att smöra för en handlare för gunsten att köpa deras produkt. Go fuck yourself känns spontant som responsen på ett sådant upplägg.
 
Nog för att man kan ha åsikter om TS frågeställning men lite trist att läsa hur nya medlemmar behandlas.

Hånfulla kommentarer haglar från var och varannan post, det är ju inte konstigt att aktiviteten på forumet dalar när folk beter sig hur som helst.
 
Något märkliga påpekanden 👆 Om nu införskaffande av en dyr klocka är det som ska lyftas fram att raljera över har man mycket att stå i i diverse trådar på forumet.
Nog för att man kan ha åsikter om TS frågeställning men lite trist att läsa hur nya medlemmar behandlas.

Hånfulla kommentarer haglar från var och varannan post, det är ju inte konstigt att aktiviteten på forumet dalar när folk beter sig hur som helst.

Det kan man ju tycka, och egentligen brukar jag avhålla mig ifrån att kommentera liknande inlägg men det finns ett gammalt ordspråk som säger "dum fråga kräver dumt svar" och TS post tycker jag kvalificerar in i den kategorin. Jag menar inte att TS är dum som person, han har säkerligen lyckats bättre än de flesta i livet men inlägget och hela grejen att planera för att åka och smörja för att senare kunna få möjligheten att plocka ut en Ap och i samband med detta fråga forumet hur man ska bete sig blir ju ganska lustigt.
Men visst, alla spörsmål är ju välkomna på forumet och jag får väl be om ursäkt för min arrogans och att jag inte kunde "hålle min keft".
 
Det kan man ju tycka, och egentligen brukar jag avhålla mig ifrån att kommentera liknande inlägg men det finns ett gammalt ordspråk som säger "dum fråga kräver dumt svar" och TS post tycker jag kvalificerar in i den kategorin. Jag menar inte att TS är dum som person, han har säkerligen lyckats bättre än de flesta i livet men inlägget och hela grejen att planera för att åka och smörja för att senare kunna få möjligheten att plocka ut en Ap och i samband med detta fråga forumet hur man ska bete sig blir ju ganska lustigt.
Men visst, alla spörsmål är ju välkomna på forumet och jag får väl be om ursäkt för min arrogans och att jag inte kunde "hålle min keft".
Han är nyreggad och borde då bemötas med lite varmare tongångar, vi har alla varit barn i början med bristande kunskap.

Det är inte så svårt att uppträda hyggligt och försöka att hjälpa till istället för att håna livet ur medlemmar.
 
Reflekterade också över tonen vissa höll här.
Medlemmar som borde veta bättre efter några års medlemsskap.
Jag får ursäkta om min ton uppfattades som kall. Lätt hänt när man läst sådana här frågeställningar så himla många gånger och svaren är i princip alltid samma, men jag menade aldrig något illa mot TS, som jag skrivit i flera av mina inlägg. Mina inlägg var en frustration riktad mot läget, inte mot TS.
 
Nog för att man kan ha åsikter om TS frågeställning men lite trist att läsa hur nya medlemmar behandlas.

Hånfulla kommentarer haglar från var och varannan post, det är ju inte konstigt att aktiviteten på forumet dalar när folk beter sig hur som helst.
Du har en poäng. Känner mig lite träffad. Eftersom jag bara bidragit med ett tramssvar kanske det är på sin plats att jag förtydligar lite. @AMG, jag önskar dig uppriktigt lycka till och jag hoppas att jag får se dig bumpa den här tråden med en rapport om framgång. Om inte så är det väl inte värre än att det blir en intressant erfarenhet och en kul resa med god mat och dryck. Knappast ett fullständigt misslyckande. :)
 
Jag får ursäkta om min ton uppfattades som kall. Lätt hänt när man läst sådana här frågeställningar så himla många gånger och svaren är i princip alltid samma, men jag menade aldrig något illa mot TS, som jag skrivit i flera av mina inlägg. Mina inlägg var en frustration riktad mot läget, inte mot TS.
Du ”hånade” ändå några av hans uttryck/hans nick i några tidiga inlägg? Flera andra gjorde detsamma. Åtminstone var det så det tolkades. Det var min poäng.

Strunt samma. Verkar ju som att meddelandet nådde dit det skulle eftersom flera ursäktat sin dåliga ton. Jag har inte haft bäst ton alla gånger heller. Ibland slinter man. Denna gången lite väl många på samma gång.
 
Jag gjorde ju samma resa som TS men till en annan AP Boutique. Min beskrivning aterfinns har


 
Du ”hånade” ändå några av hans uttryck/hans nick i några tidiga inlägg? Flera andra gjorde detsamma. Åtminstone var det så det tolkades. Det var min poäng.

Strunt samma. Verkar ju som att meddelandet nådde dit det skulle eftersom flera ursäktat sin dåliga ton. Jag har inte haft bäst ton alla gånger heller. Ibland slinter man. Denna gången lite väl många på samma gång.
Nej där håller jag inte med dig, det var inte min mening. Och om det uppfattats som att jag hånade TS, ursäktar jag isåfall för det. Jag vill tro att det är uppenbart för de flesta att de delar av mina inlägg som verkar uppfattats av vissa som hån, inte var superseriösa utan lite mer åt det skojiga hållet? Och precis som jag skrivit i mina inlägg är absolut inget illa menat mot TS, utan situationen - samtidigt som jag hade lite kul med TS idé om att få tag på flertalet stål Royal Oaks - en fråga som uppkommer ofta här på KS precis som alla andra frågor om hur man enklast skaffar Stål-Råleks och annat som ökar i värde så fort man lämnar butiken, vilket jag (och jag skulle vilja tro många på KS) är väldigt trött på. Vilket leder till oseriösa svar.

Aja, jag lämnar väl tråden då, jag har inget mer att tillägga som kan hjälpa TS mer än, precis som jag tidigare gjort - önska honom lycka till med detta väldigt, väldigt svåra uppdrag.
 
@FlipSwede nämner ofta att han får höra hos inte bara flertalet handlare (boutiques, ADs mm från FLERA MÄRKEN), utan även i flera länder att de i regel inte säljer till folk som inte bor i "kvarteret". Med andra ord, klockorna SKA säljas lokalt.. kanske för att folk inte ska sätta upp sig på exklusiva stålmodeller hos mer wller mindre ALLA handlare i ett land eller på en kontinent...

Kan vara värt att tänka på..

Sen tänkte jag lika som dig, jag ville bygga upp en relation med AD och har köpt ett rejält lass med klockor (ett 20 tal) stämplade "Swiss Made", under en femårsperiod ca. Av dessa har ca en tredjedel varit damklockor, jag har ALLTID blivit bra bemött ska jag väl säga, men av dessa klockor har endast EN klocka varit en sk "listklocka", det var den näst sista jag köpte (I våras) den hade jag då väntat 3.5 år på och då ska jag vara ska "VIPkund", och jag vet med säkerhet att många förstagångsköpare och folk som spenderat betydligt mkt mindre än vad jag har gjort inte behövt vänta i närheten lika länge som jag på samma ref.

Nu när det var dags för dem att sälja mig en klocka som de hade lovat mig att få köpa. (Ett avtal som DE föreslog genom att säga att om jag köpte "den här klockan idag" så har jag lov att lova dig att du får köpa en Daytona I stål med valfri färg på tavla inom 24 månader)

Nu när 24 månader har gått så heter det att jag ju fick hämta ut en ANNAN efterfrågad klocka i våras och att de därför inte tycker att de behöver följa sin del av avtalet (som föreslogs av DEM)

Och detta trots min historik, köp av hyllvärmare för flera hundra, endast ETT köp av listklocka sedan tidigare, men de anser som sagt att eftersom de sålde mig en pepsi för 6 månader sedan (som jag redan "köat" 18 månader för när vi ingick avtalet ang daytonan, så de visste ju mkt väl att jag stod på listan för en sådan redan för 2 år sedan)
Aldrig under dessa 24 månader som gått, heller inte när jag köpte pepsin så har de ens antytt någonting om att jag endast skulle få köpa en av dessa, detta nämndes först i DET SISTA mailet de skickade mig efter en ca 3v lång diskussion fram och tillbaka där de ska ha kollat med säljare och dåvarande butikschefen mm mm.

Och trots att jag har inspelade samtal med FLERA SÄLJARE, framförallt med mannen som föreslog att lm jag köpte en IWC för 120k, så skulle jag inom 24 månader få köpa en ny ståldaytona med tavla i valfri färg, där jag gång på gång får det bekräftat att avtalet existerar så ghostar de mig nu..

Jag ringde förra veckan för att försöka få tala med deras CEO, mannen som svarade sa att han skulle återkomma bla bla bla..

Så, är det verkligen en Royal oak du vill ha, för eget bruk så ksn jag garantera dig att du sparar rejält med pengar på att köpa den hos en shysst gråhandlare ist för att köpa en massa hyllvärmare som tappar 50% när du går it från butiken, i ett annat land, när butikerna trycker på om att sälja så lokalt som möjligt när det gäller dessa klockor iaf, de med "listor".

Så, kag antar att de inte lär hålla sin del av avtalet när det gäller mig, så då får jag, trots 5 år av att vara trogen kund till butiken, snällt väntat när kag ser att andra med mindre eller utan köphistorik går före i "köerna" tas emot såhär, då kan du ju tänka dig hur mkt skit du måste handla för för att ens få göra en intresseanmälan på en RO, får du köpa en så har du handlat Longines, Omega och mindre efterfrågade AP för en miljon, minst.

Värt det för qtt få äga en AP ROi stål jämfört med iofs (skyhöga) premiumpriset?

Mvh.
 
@FlipSwede nämner ofta att han får höra hos inte bara flertalet handlare (boutiques, ADs mm från FLERA MÄRKEN), utan även i flera länder att de i regel inte säljer till folk som inte bor i "kvarteret". Med andra ord, klockorna SKA säljas lokalt.. kanske för att folk inte ska sätta upp sig på exklusiva stålmodeller hos mer wller mindre ALLA handlare i ett land eller på en kontinent...

Kan vara värt att tänka på..

Sen tänkte jag lika som dig, jag ville bygga upp en relation med AD och har köpt ett rejält lass med klockor (ett 20 tal) stämplade "Swiss Made", under en femårsperiod ca. Av dessa har ca en tredjedel varit damklockor, jag har ALLTID blivit bra bemött ska jag väl säga, men av dessa klockor har endast EN klocka varit en sk "listklocka", det var den näst sista jag köpte (I våras) den hade jag då väntat 3.5 år på och då ska jag vara ska "VIPkund", och jag vet med säkerhet att många förstagångsköpare och folk som spenderat betydligt mkt mindre än vad jag har gjort inte behövt vänta i närheten lika länge som jag på samma ref.

Nu när det var dags för dem att sälja mig en klocka som de hade lovat mig att få köpa. (Ett avtal som DE föreslog genom att säga att om jag köpte "den här klockan idag" så har jag lov att lova dig att du får köpa en Daytona I stål med valfri färg på tavla inom 24 månader)

Nu när 24 månader har gått så heter det att jag ju fick hämta ut en ANNAN efterfrågad klocka i våras och att de därför inte tycker att de behöver följa sin del av avtalet (som föreslogs av DEM)

Och detta trots min historik, köp av hyllvärmare för flera hundra, endast ETT köp av listklocka sedan tidigare, men de anser som sagt att eftersom de sålde mig en pepsi för 6 månader sedan (som jag redan "köat" 18 månader för när vi ingick avtalet ang daytonan, så de visste ju mkt väl att jag stod på listan för en sådan redan för 2 år sedan)
Aldrig under dessa 24 månader som gått, heller inte när jag köpte pepsin så har de ens antytt någonting om att jag endast skulle få köpa en av dessa, detta nämndes först i DET SISTA mailet de skickade mig efter en ca 3v lång diskussion fram och tillbaka där de ska ha kollat med säljare och dåvarande butikschefen mm mm.

Och trots att jag har inspelade samtal med FLERA SÄLJARE, framförallt med mannen som föreslog att lm jag köpte en IWC för 120k, så skulle jag inom 24 månader få köpa en ny ståldaytona med tavla i valfri färg, där jag gång på gång får det bekräftat att avtalet existerar så ghostar de mig nu..

Jag ringde förra veckan för att försöka få tala med deras CEO, mannen som svarade sa att han skulle återkomma bla bla bla..

Så, är det verkligen en Royal oak du vill ha, för eget bruk så ksn jag garantera dig att du sparar rejält med pengar på att köpa den hos en shysst gråhandlare ist för att köpa en massa hyllvärmare som tappar 50% när du går it från butiken, i ett annat land, när butikerna trycker på om att sälja så lokalt som möjligt när det gäller dessa klockor iaf, de med "listor".

Så, kag antar att de inte lär hålla sin del av avtalet när det gäller mig, så då får jag, trots 5 år av att vara trogen kund till butiken, snällt väntat när kag ser att andra med mindre eller utan köphistorik går före i "köerna" tas emot såhär, då kan du ju tänka dig hur mkt skit du måste handla för för att ens få göra en intresseanmälan på en RO, får du köpa en så har du handlat Longines, Omega och mindre efterfrågade AP för en miljon, minst.

Värt det för qtt få äga en AP ROi stål jämfört med iofs (skyhöga) premiumpriset?

Mvh.
Det här är ju helt fucked up. Trots mina 50 år är jag alldeles för mycket trotsig barnunge för sånt här. Jag skulle be dem dra åt heklefjell.
Tack för att du delar med dig av detta. Viktig info till folk som funderar i liknande banor.
 
Det här är ju helt fucked up. Trots mina 50 år är jag alldeles för mycket trotsig barnunge för sånt här. Jag skulle be dem dra åt heklefjell.
Tack för att du delar med dig av detta. Viktig info till folk som funderar i liknande banor.
Ja. Jag tror det är slut på tiden då vi som inte kan handla för en miljon/år eller har svågerrelationer med anställda tjänar nåt speciellt på att försöka bygga upp en "trogen kund relation".

Men slm jag skrev, jag HAR frågat efter att få tala med högre uppsatta, det KAN vara så att det är någon grinig mellanchwf som tror de ska stiga i graderna genom att spara butiken en daytlna, jag vet ju inte, därför vill jag inte nämna namnet på ADn innan jag fått ett svar från åtminstone en butikschef.
Eller tills jag tycker att förångas av mina mail och samtal har ignorerats.

Mvh.
 
Ja. Jag tror det är slut på tiden då vi som inte kan handla för en miljon/år eller har svågerrelationer med anställda tjänar nåt speciellt på att försöka bygga upp en "trogen kund relation".

Men slm jag skrev, jag HAR frågat efter att få tala med högre uppsatta, det KAN vara så att det är någon grinig mellanchwf som tror de ska stiga i graderna genom att spara butiken en daytlna, jag vet ju inte, därför vill jag inte nämna namnet på ADn innan jag fått ett svar från åtminstone en butikschef.
Eller tills jag tycker att förångas av mina mail och samtal har ignorerats.

Mvh.

OT för tråden, man jag förstår inte riktigt hur det kan vara så svårt att få tag på en butikschef? Det är ju en person som är där dagligen, så ett eller högst två samtal och sen har ni kontakt. Tycker att den delen känns en smula märkligt med din berättelse.
 
Inte AP utan det där märket dom flesta här jagar... råkade vara i Berlin förra året när nya OP släpptes och kunde visas i alla sina färger. Mycket trevlig expedit som glatt plockade fram vad önskade klämma på inkl då rätt nya 41mm Sub. Men hon var tydlig med att en klocka beställer du hemma i Sverige och inte här.
 
@FlipSwede nämner ofta att han får höra hos inte bara flertalet handlare (boutiques, ADs mm från FLERA MÄRKEN), utan även i flera länder att de i regel inte säljer till folk som inte bor i "kvarteret". Med andra ord, klockorna SKA säljas lokalt.. kanske för att folk inte ska sätta upp sig på exklusiva stålmodeller hos mer wller mindre ALLA handlare i ett land eller på en kontinent...

Kan vara värt att tänka på..

Sen tänkte jag lika som dig, jag ville bygga upp en relation med AD och har köpt ett rejält lass med klockor (ett 20 tal) stämplade "Swiss Made", under en femårsperiod ca. Av dessa har ca en tredjedel varit damklockor, jag har ALLTID blivit bra bemött ska jag väl säga, men av dessa klockor har endast EN klocka varit en sk "listklocka", det var den näst sista jag köpte (I våras) den hade jag då väntat 3.5 år på och då ska jag vara ska "VIPkund", och jag vet med säkerhet att många förstagångsköpare och folk som spenderat betydligt mkt mindre än vad jag har gjort inte behövt vänta i närheten lika länge som jag på samma ref.

Nu när det var dags för dem att sälja mig en klocka som de hade lovat mig att få köpa. (Ett avtal som DE föreslog genom att säga att om jag köpte "den här klockan idag" så har jag lov att lova dig att du får köpa en Daytona I stål med valfri färg på tavla inom 24 månader)

Nu när 24 månader har gått så heter det att jag ju fick hämta ut en ANNAN efterfrågad klocka i våras och att de därför inte tycker att de behöver följa sin del av avtalet (som föreslogs av DEM)

Och detta trots min historik, köp av hyllvärmare för flera hundra, endast ETT köp av listklocka sedan tidigare, men de anser som sagt att eftersom de sålde mig en pepsi för 6 månader sedan (som jag redan "köat" 18 månader för när vi ingick avtalet ang daytonan, så de visste ju mkt väl att jag stod på listan för en sådan redan för 2 år sedan)
Aldrig under dessa 24 månader som gått, heller inte när jag köpte pepsin så har de ens antytt någonting om att jag endast skulle få köpa en av dessa, detta nämndes först i DET SISTA mailet de skickade mig efter en ca 3v lång diskussion fram och tillbaka där de ska ha kollat med säljare och dåvarande butikschefen mm mm.

Och trots att jag har inspelade samtal med FLERA SÄLJARE, framförallt med mannen som föreslog att lm jag köpte en IWC för 120k, så skulle jag inom 24 månader få köpa en ny ståldaytona med tavla i valfri färg, där jag gång på gång får det bekräftat att avtalet existerar så ghostar de mig nu..

Jag ringde förra veckan för att försöka få tala med deras CEO, mannen som svarade sa att han skulle återkomma bla bla bla..

Så, är det verkligen en Royal oak du vill ha, för eget bruk så ksn jag garantera dig att du sparar rejält med pengar på att köpa den hos en shysst gråhandlare ist för att köpa en massa hyllvärmare som tappar 50% när du går it från butiken, i ett annat land, när butikerna trycker på om att sälja så lokalt som möjligt när det gäller dessa klockor iaf, de med "listor".

Så, kag antar att de inte lär hålla sin del av avtalet när det gäller mig, så då får jag, trots 5 år av att vara trogen kund till butiken, snällt väntat när kag ser att andra med mindre eller utan köphistorik går före i "köerna" tas emot såhär, då kan du ju tänka dig hur mkt skit du måste handla för för att ens få göra en intresseanmälan på en RO, får du köpa en så har du handlat Longines, Omega och mindre efterfrågade AP för en miljon, minst.

Värt det för qtt få äga en AP ROi stål jämfört med iofs (skyhöga) premiumpriset?

Mvh.
Muntligt avtal med en SÄLJARE är som bekant kanske inte värt så mycket alla gånger. Tyvärr.

Kan du inte lägga upp inspelningarna? Hade ju vart både ett bra sätt att backa storyn på, och intressant att lyssna på. Är det lagligt att spela in någon utan att de vet om det ens?
 
Muntligt avtal med en SÄLJARE är som bekant kanske inte värt så mycket alla gånger. Tyvärr.

Kan du inte lägga upp inspelningarna? Hade ju vart både ett bra sätt att backa storyn på, och intressant att lyssna på. Är det lagligt att spela in någon utan att de vet om det ens?
Lagom OT nu men ja det är lagligt så länge den som spelar in själv deltar i samtalet.
 
Som andra berört: inte särskilt förvånansvärt att aktiviteten minskar om detta är vad man bemöts av som ny på KS.

Innan jag skriver vidare vill jag tydligt poängtera att jag långt ifrån är en ängel och har själv, som så många andra, ibland varit för snabb på svarsknappen och lämnat mycket onödiga kommentarer. Alla, mig själv inkluderat, bör tänka på hur vi förhåller oss till varandra här på forumet som i slutet av dagen handlar om att vi delar denna fantastiska hobby (om än med olika ”inriktningar”).

Huruvida vissa av kommentarerna var med glimten i ögat eller inte låter jag vara osagt. Tror säkerligen ingen egentligen menar något illa mot @AMG. Förstår att det finns ett växande underliggande ”hat” mot hur varumärken som Rolex, AP, Patek m.fl. ”behandlar sina kunder”, men vi kanske bör hjälpas åt att undvika låta detta ”hat” riktas mot enskilda individer. Vissa av kommentarerna var mycket smaklösa.

Tillbaka till Topic. Hoppas du får en mycket trevlig resa. Ser fram emot att följa hur det går :D
 
OT för tråden, man jag förstår inte riktigt hur det kan vara så svårt att få tag på en butikschef? Det är ju en person som är där dagligen, så ett eller högst två samtal och sen har ni kontakt. Tycker att den delen känns en smula märkligt med din berättelse.
Jag har iofs bett att få prata med deras CEO, mannen jag pratade med då sa att varken denne eller butikschefen var där och frågade vilka jag haft kontakt med, kag berättade det och han svarade att ja då har *** dina uppgifter då?
När kag bekräftat detta sa han att han skulle ta det en vända med butikschefen och återkomma. Detta var i torsdags.

Sen har jag iofs skickat mail till "butiken" och sagt att kag vill bli kontaktad av någon högre upp, för ett par v sedan och så skrev jag även till den säljaren som meddelade mig via mail att jag pga att jag hämtat ut en pepsi så "kunde det bli svårt att även leverera en daytona nu" (eller väldigt liknande) - det var iaf ett LITET utrymme för tolkning, där "nu" skulle kunna betyda att de inte kan hålla de 24 månaderna, men tänkt att ge mig en såfort det landar en, men jag tvivlar då jag inte får några svar.
Och jag kommer naturligtvis inte att släppa det då klockan jag köpte av dem, delvis pga det löftet kostade mig 120k, idag är den ka ske värd 80k.

Så, jag kan naturligtvis visa dig de mail och spela upp de samtal jag har, men, som jag nämnde, tänk OM jag har fel och de tänkt leverera så fort de kan och säljaren som mailade mig bara uttryckte sig jäkligt illa?

Men jag har väl ingen anledning att ljuga, eller? Jag har ju som sagt inspelade samtal (sedan de första gången frågade om jag hade "papper på avtalet"), och se säljare jag haft att göra med vet ju naturligtvis vad de har sagt och vad jag således KAN sitta på för samtal.

Hade inga samtal funnits så hade jag ju knappast haft en flugskits chans att få någon AD att tro att de fanns, men nu räcker det ju med att chefen frågar sina säljare, eller hur..?

@Hexagon ovan skrivna förklarar varför kag inte (iaf än) vill kasta upp ev mail och samtal.
sen vet kag inte om det är lagligt att släppa inspelade samtal offentligt, även om det är lagligt att spela in sålänge man själv deltar i samtalet.. :/

(Ursäkta off topic, men jag ville svara på detta)

Mvh.
 
Senast ändrad:
Muntligt avtal med en SÄLJARE är som bekant kanske inte värt så mycket alla gånger. Tyvärr.

Kan du inte lägga upp inspelningarna? Hade ju vart både ett bra sätt att backa storyn på, och intressant att lyssna på. Är det lagligt att spela in någon utan att de vet om det ens?
Gissar att det är olagligt att lägga ut det här iallafall…
 
@FlipSwede nämner ofta att han får höra hos inte bara flertalet handlare (boutiques, ADs mm från FLERA MÄRKEN), utan även i flera länder att de i regel inte säljer till folk som inte bor i "kvarteret". Med andra ord, klockorna SKA säljas lokalt.. kanske för att folk inte ska sätta upp sig på exklusiva stålmodeller hos mer wller mindre ALLA handlare i ett land eller på en kontinent...

Kan vara värt att tänka på..

Sen tänkte jag lika som dig, jag ville bygga upp en relation med AD och har köpt ett rejält lass med klockor (ett 20 tal) stämplade "Swiss Made", under en femårsperiod ca. Av dessa har ca en tredjedel varit damklockor, jag har ALLTID blivit bra bemött ska jag väl säga, men av dessa klockor har endast EN klocka varit en sk "listklocka", det var den näst sista jag köpte (I våras) den hade jag då väntat 3.5 år på och då ska jag vara ska "VIPkund", och jag vet med säkerhet att många förstagångsköpare och folk som spenderat betydligt mkt mindre än vad jag har gjort inte behövt vänta i närheten lika länge som jag på samma ref.

Nu när det var dags för dem att sälja mig en klocka som de hade lovat mig att få köpa. (Ett avtal som DE föreslog genom att säga att om jag köpte "den här klockan idag" så har jag lov att lova dig att du får köpa en Daytona I stål med valfri färg på tavla inom 24 månader)

Nu när 24 månader har gått så heter det att jag ju fick hämta ut en ANNAN efterfrågad klocka i våras och att de därför inte tycker att de behöver följa sin del av avtalet (som föreslogs av DEM)

Och detta trots min historik, köp av hyllvärmare för flera hundra, endast ETT köp av listklocka sedan tidigare, men de anser som sagt att eftersom de sålde mig en pepsi för 6 månader sedan (som jag redan "köat" 18 månader för när vi ingick avtalet ang daytonan, så de visste ju mkt väl att jag stod på listan för en sådan redan för 2 år sedan)
Aldrig under dessa 24 månader som gått, heller inte när jag köpte pepsin så har de ens antytt någonting om att jag endast skulle få köpa en av dessa, detta nämndes först i DET SISTA mailet de skickade mig efter en ca 3v lång diskussion fram och tillbaka där de ska ha kollat med säljare och dåvarande butikschefen mm mm.

Och trots att jag har inspelade samtal med FLERA SÄLJARE, framförallt med mannen som föreslog att lm jag köpte en IWC för 120k, så skulle jag inom 24 månader få köpa en ny ståldaytona med tavla i valfri färg, där jag gång på gång får det bekräftat att avtalet existerar så ghostar de mig nu..

Jag ringde förra veckan för att försöka få tala med deras CEO, mannen som svarade sa att han skulle återkomma bla bla bla..

Så, är det verkligen en Royal oak du vill ha, för eget bruk så ksn jag garantera dig att du sparar rejält med pengar på att köpa den hos en shysst gråhandlare ist för att köpa en massa hyllvärmare som tappar 50% när du går it från butiken, i ett annat land, när butikerna trycker på om att sälja så lokalt som möjligt när det gäller dessa klockor iaf, de med "listor".

Så, kag antar att de inte lär hålla sin del av avtalet när det gäller mig, så då får jag, trots 5 år av att vara trogen kund till butiken, snällt väntat när kag ser att andra med mindre eller utan köphistorik går före i "köerna" tas emot såhär, då kan du ju tänka dig hur mkt skit du måste handla för för att ens få göra en intresseanmälan på en RO, får du köpa en så har du handlat Longines, Omega och mindre efterfrågade AP för en miljon, minst.

Värt det för qtt få äga en AP ROi stål jämfört med iofs (skyhöga) premiumpriset?

Mvh.
Stammer bra vad galler butikernas installning till "Turister"

Det som ligger i montern,inga problem. Det kan vem som helst kopa.

Men varfor i H-e skulle vi salja en turist nagot kul? Vad tjanar vi pa det? Ingenting om du nu inte koper en hog med skit samtidigt sa affaren gar pa ett ut for oss.

Det roliga sparar vi for aterkommande (och da oftast ocksa lokalt boende) goda kunder som vi i framtiden ser oss gora affarer med,dar vi (butiken) tjanar pa att sa;ja nagot roligt till just DIG.

Och detta ar ingenting personligt eller elakt. Enbart vad varenda vinstdrivande affar forsoker och ska gora. Maximera sin vinst

Sedan sa ar ju marknadspriset det pris som galler om man ska kunna kopa en eftertraktad klocka/bil/bat/bostad/vadfansomhelst som det finns fler kopare an saljare pa utan att vanta i aratal eller kopa krafs man oftast inte vill ha.
Och vad ar det for fel med det? Du tjanar som kund kanske ingenting pa affaren raknat i kronor och oren,men just i kopesogonblicket har du heller inte betalat for mycket,utan gett just marknadspris.

Jag som ar en snal javel vill kopa till listpris. Och medan jag vantar sa hojdes listpriset 20%....vilket var marknadspris nar jag stallde mig i ko.
da hade jag ju lika garna kunnat kopa av en grahandlare och sluppit vanta....snurrigt varre
 
Senast ändrad:
Da kan jag ge en liten uppdatering om hur "min" saljare hos AP svarar pa mail.

Skickar mail 10.00 med forfragan om han har nagon ny info sedan vi talades vid sist.
10.10 har jag ett svar. 10.20 svarar jag pa svaret och 10.45 har jag ett utforligt svar pa nar vad och varfor.

Det tycker jag ar god kundservice jamfort med andra butiker dar mail till namngiven person verkar ga i skrapposten direkt och manader kan ga utan att ens fa bekraftelse att de motagit,an mindre last mitt mail....
Da har jag oftast ledsnat och antingen ringt eller besokt butiken.....
 
Tillbaka
Topp