Sant Jag pudlar.Något märkliga påpekanden Om nu införskaffande av en dyr klocka är det som ska lyftas fram att raljera över har man mycket att stå i i diverse trådar på forumet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sant Jag pudlar.Något märkliga påpekanden Om nu införskaffande av en dyr klocka är det som ska lyftas fram att raljera över har man mycket att stå i i diverse trådar på forumet.
Den här ska jag sno av dig och börja använda i tid och otid för att rättfärdiga allt jag gör när det kan uppstå kritik! Magisk line!Jag önskar att du finner dig lite lycka och "sukt" här i livet.
Finns ju rätt många referenser av RO i stål. Med olika komplikationer, färger och storlekar. Är ju inget konstigt alls att vilja ha mer än en.Utifrån det citatet tolkar jag det som att TS bara är ute efter att tjäna lite snabba cash. ”Åtminstone en stål Royal Oak” - speciellt med tanke på att han specifikt nämner stål också.
Vika upp kragen eller ta upp tvålen från golvet.... Kanske båda?Vik upp kragen som herren i den här videon. Då framgår det att du är någon att räkna med.
Jo det är ju iofs sant.Finns ju rätt många referenser av RO i stål. Med olika komplikationer, färger och storlekar. Är ju inget konstigt alls att vilja ha mer än en.
Något märkliga påpekanden Om nu införskaffande av en dyr klocka är det som ska lyftas fram att raljera över har man mycket att stå i i diverse trådar på forumet.
Nog för att man kan ha åsikter om TS frågeställning men lite trist att läsa hur nya medlemmar behandlas.
Hånfulla kommentarer haglar från var och varannan post, det är ju inte konstigt att aktiviteten på forumet dalar när folk beter sig hur som helst.
Han är nyreggad och borde då bemötas med lite varmare tongångar, vi har alla varit barn i början med bristande kunskap.Det kan man ju tycka, och egentligen brukar jag avhålla mig ifrån att kommentera liknande inlägg men det finns ett gammalt ordspråk som säger "dum fråga kräver dumt svar" och TS post tycker jag kvalificerar in i den kategorin. Jag menar inte att TS är dum som person, han har säkerligen lyckats bättre än de flesta i livet men inlägget och hela grejen att planera för att åka och smörja för att senare kunna få möjligheten att plocka ut en Ap och i samband med detta fråga forumet hur man ska bete sig blir ju ganska lustigt.
Men visst, alla spörsmål är ju välkomna på forumet och jag får väl be om ursäkt för min arrogans och att jag inte kunde "hålle min keft".
Jag får ursäkta om min ton uppfattades som kall. Lätt hänt när man läst sådana här frågeställningar så himla många gånger och svaren är i princip alltid samma, men jag menade aldrig något illa mot TS, som jag skrivit i flera av mina inlägg. Mina inlägg var en frustration riktad mot läget, inte mot TS.Reflekterade också över tonen vissa höll här.
Medlemmar som borde veta bättre efter några års medlemsskap.
Du har en poäng. Känner mig lite träffad. Eftersom jag bara bidragit med ett tramssvar kanske det är på sin plats att jag förtydligar lite. @AMG, jag önskar dig uppriktigt lycka till och jag hoppas att jag får se dig bumpa den här tråden med en rapport om framgång. Om inte så är det väl inte värre än att det blir en intressant erfarenhet och en kul resa med god mat och dryck. Knappast ett fullständigt misslyckande.Nog för att man kan ha åsikter om TS frågeställning men lite trist att läsa hur nya medlemmar behandlas.
Hånfulla kommentarer haglar från var och varannan post, det är ju inte konstigt att aktiviteten på forumet dalar när folk beter sig hur som helst.
Jo det är sant. My bad.Han är nyreggad och borde då bemötas med lite varmare tongångar, vi har alla varit barn i början med bristande kunskap.
Det är inte så svårt att uppträda hyggligt och försöka att hjälpa till istället för att håna livet ur medlemmar.
Du ”hånade” ändå några av hans uttryck/hans nick i några tidiga inlägg? Flera andra gjorde detsamma. Åtminstone var det så det tolkades. Det var min poäng.Jag får ursäkta om min ton uppfattades som kall. Lätt hänt när man läst sådana här frågeställningar så himla många gånger och svaren är i princip alltid samma, men jag menade aldrig något illa mot TS, som jag skrivit i flera av mina inlägg. Mina inlägg var en frustration riktad mot läget, inte mot TS.
AgreeNog för att man kan ha åsikter om TS frågeställning men lite trist att läsa hur nya medlemmar behandlas.
Nej där håller jag inte med dig, det var inte min mening. Och om det uppfattats som att jag hånade TS, ursäktar jag isåfall för det. Jag vill tro att det är uppenbart för de flesta att de delar av mina inlägg som verkar uppfattats av vissa som hån, inte var superseriösa utan lite mer åt det skojiga hållet? Och precis som jag skrivit i mina inlägg är absolut inget illa menat mot TS, utan situationen - samtidigt som jag hade lite kul med TS idé om att få tag på flertalet stål Royal Oaks - en fråga som uppkommer ofta här på KS precis som alla andra frågor om hur man enklast skaffar Stål-Råleks och annat som ökar i värde så fort man lämnar butiken, vilket jag (och jag skulle vilja tro många på KS) är väldigt trött på. Vilket leder till oseriösa svar.Du ”hånade” ändå några av hans uttryck/hans nick i några tidiga inlägg? Flera andra gjorde detsamma. Åtminstone var det så det tolkades. Det var min poäng.
Strunt samma. Verkar ju som att meddelandet nådde dit det skulle eftersom flera ursäktat sin dåliga ton. Jag har inte haft bäst ton alla gånger heller. Ibland slinter man. Denna gången lite väl många på samma gång.
Det här är ju helt fucked up. Trots mina 50 år är jag alldeles för mycket trotsig barnunge för sånt här. Jag skulle be dem dra åt heklefjell.@FlipSwede nämner ofta att han får höra hos inte bara flertalet handlare (boutiques, ADs mm från FLERA MÄRKEN), utan även i flera länder att de i regel inte säljer till folk som inte bor i "kvarteret". Med andra ord, klockorna SKA säljas lokalt.. kanske för att folk inte ska sätta upp sig på exklusiva stålmodeller hos mer wller mindre ALLA handlare i ett land eller på en kontinent...
Kan vara värt att tänka på..
Sen tänkte jag lika som dig, jag ville bygga upp en relation med AD och har köpt ett rejält lass med klockor (ett 20 tal) stämplade "Swiss Made", under en femårsperiod ca. Av dessa har ca en tredjedel varit damklockor, jag har ALLTID blivit bra bemött ska jag väl säga, men av dessa klockor har endast EN klocka varit en sk "listklocka", det var den näst sista jag köpte (I våras) den hade jag då väntat 3.5 år på och då ska jag vara ska "VIPkund", och jag vet med säkerhet att många förstagångsköpare och folk som spenderat betydligt mkt mindre än vad jag har gjort inte behövt vänta i närheten lika länge som jag på samma ref.
Nu när det var dags för dem att sälja mig en klocka som de hade lovat mig att få köpa. (Ett avtal som DE föreslog genom att säga att om jag köpte "den här klockan idag" så har jag lov att lova dig att du får köpa en Daytona I stål med valfri färg på tavla inom 24 månader)
Nu när 24 månader har gått så heter det att jag ju fick hämta ut en ANNAN efterfrågad klocka i våras och att de därför inte tycker att de behöver följa sin del av avtalet (som föreslogs av DEM)
Och detta trots min historik, köp av hyllvärmare för flera hundra, endast ETT köp av listklocka sedan tidigare, men de anser som sagt att eftersom de sålde mig en pepsi för 6 månader sedan (som jag redan "köat" 18 månader för när vi ingick avtalet ang daytonan, så de visste ju mkt väl att jag stod på listan för en sådan redan för 2 år sedan)
Aldrig under dessa 24 månader som gått, heller inte när jag köpte pepsin så har de ens antytt någonting om att jag endast skulle få köpa en av dessa, detta nämndes först i DET SISTA mailet de skickade mig efter en ca 3v lång diskussion fram och tillbaka där de ska ha kollat med säljare och dåvarande butikschefen mm mm.
Och trots att jag har inspelade samtal med FLERA SÄLJARE, framförallt med mannen som föreslog att lm jag köpte en IWC för 120k, så skulle jag inom 24 månader få köpa en ny ståldaytona med tavla i valfri färg, där jag gång på gång får det bekräftat att avtalet existerar så ghostar de mig nu..
Jag ringde förra veckan för att försöka få tala med deras CEO, mannen som svarade sa att han skulle återkomma bla bla bla..
Så, är det verkligen en Royal oak du vill ha, för eget bruk så ksn jag garantera dig att du sparar rejält med pengar på att köpa den hos en shysst gråhandlare ist för att köpa en massa hyllvärmare som tappar 50% när du går it från butiken, i ett annat land, när butikerna trycker på om att sälja så lokalt som möjligt när det gäller dessa klockor iaf, de med "listor".
Så, kag antar att de inte lär hålla sin del av avtalet när det gäller mig, så då får jag, trots 5 år av att vara trogen kund till butiken, snällt väntat när kag ser att andra med mindre eller utan köphistorik går före i "köerna" tas emot såhär, då kan du ju tänka dig hur mkt skit du måste handla för för att ens få göra en intresseanmälan på en RO, får du köpa en så har du handlat Longines, Omega och mindre efterfrågade AP för en miljon, minst.
Värt det för qtt få äga en AP ROi stål jämfört med iofs (skyhöga) premiumpriset?
Mvh.
Ja. Jag tror det är slut på tiden då vi som inte kan handla för en miljon/år eller har svågerrelationer med anställda tjänar nåt speciellt på att försöka bygga upp en "trogen kund relation".Det här är ju helt fucked up. Trots mina 50 år är jag alldeles för mycket trotsig barnunge för sånt här. Jag skulle be dem dra åt heklefjell.
Tack för att du delar med dig av detta. Viktig info till folk som funderar i liknande banor.
Ja. Jag tror det är slut på tiden då vi som inte kan handla för en miljon/år eller har svågerrelationer med anställda tjänar nåt speciellt på att försöka bygga upp en "trogen kund relation".
Men slm jag skrev, jag HAR frågat efter att få tala med högre uppsatta, det KAN vara så att det är någon grinig mellanchwf som tror de ska stiga i graderna genom att spara butiken en daytlna, jag vet ju inte, därför vill jag inte nämna namnet på ADn innan jag fått ett svar från åtminstone en butikschef.
Eller tills jag tycker att förångas av mina mail och samtal har ignorerats.
Mvh.
Muntligt avtal med en SÄLJARE är som bekant kanske inte värt så mycket alla gånger. Tyvärr.@FlipSwede nämner ofta att han får höra hos inte bara flertalet handlare (boutiques, ADs mm från FLERA MÄRKEN), utan även i flera länder att de i regel inte säljer till folk som inte bor i "kvarteret". Med andra ord, klockorna SKA säljas lokalt.. kanske för att folk inte ska sätta upp sig på exklusiva stålmodeller hos mer wller mindre ALLA handlare i ett land eller på en kontinent...
Sen tänkte jag lika som dig, jag ville bygga upp en relation med AD och har köpt ett rejält lass med klockor (ett 20 tal) stämplade "Swiss Made", under en femårsperiod ca. Av dessa har ca en tredjedel varit damklockor, jag har ALLTID blivit bra bemött ska jag väl säga, men av dessa klockor har endast EN klocka varit en sk "listklocka", det var den näst sista jag köpte (I våras) den hade jag då väntat 3.5 år på och då ska jag vara ska "VIPkund", och jag vet med säkerhet att många förstagångsköpare och folk som spenderat betydligt mkt mindre än vad jag har gjort inte behövt vänta i närheten lika länge som jag på samma ref.
Nu när det var dags för dem att sälja mig en klocka som de hade lovat mig att få köpa. (Ett avtal som DE föreslog genom att säga att om jag köpte "den här klockan idag" så har jag lov att lova dig att du får köpa en Daytona I stål med valfri färg på tavla inom 24 månader)
Nu när 24 månader har gått så heter det att jag ju fick hämta ut en ANNAN efterfrågad klocka i våras och att de därför inte tycker att de behöver följa sin del av avtalet (som föreslogs av DEM)
Och detta trots min historik, köp av hyllvärmare för flera hundra, endast ETT köp av listklocka sedan tidigare, men de anser som sagt att eftersom de sålde mig en pepsi för 6 månader sedan (som jag redan "köat" 18 månader för när vi ingick avtalet ang daytonan, så de visste ju mkt väl att jag stod på listan för en sådan redan för 2 år sedan)
Aldrig under dessa 24 månader som gått, heller inte när jag köpte pepsin så har de ens antytt någonting om att jag endast skulle få köpa en av dessa, detta nämndes först i DET SISTA mailet de skickade mig efter en ca 3v lång diskussion fram och tillbaka där de ska ha kollat med säljare och dåvarande butikschefen mm mm.
Och trots att jag har inspelade samtal med FLERA SÄLJARE, framförallt med mannen som föreslog att lm jag köpte en IWC för 120k, så skulle jag inom 24 månader få köpa en ny ståldaytona med tavla i valfri färg, där jag gång på gång får det bekräftat att avtalet existerar så ghostar de mig nu..
Jag ringde förra veckan för att försöka få tala med deras CEO, mannen som svarade sa att han skulle återkomma bla bla bla..
Så, är det verkligen en Royal oak du vill ha, för eget bruk så ksn jag garantera dig att du sparar rejält med pengar på att köpa den hos en shysst gråhandlare ist för att köpa en massa hyllvärmare som tappar 50% när du går it från butiken, i ett annat land, när butikerna trycker på om att sälja så lokalt som möjligt när det gäller dessa klockor iaf, de med "listor".
Så, kag antar att de inte lär hålla sin del av avtalet när det gäller mig, så då får jag, trots 5 år av att vara trogen kund till butiken, snällt väntat när kag ser att andra med mindre eller utan köphistorik går före i "köerna" tas emot såhär, då kan du ju tänka dig hur mkt skit du måste handla för för att ens få göra en intresseanmälan på en RO, får du köpa en så har du handlat Longines, Omega och mindre efterfrågade AP för en miljon, minst.
Värt det för qtt få äga en AP ROi stål jämfört med iofs (skyhöga) premiumpriset?
Mvh.
Lagom OT nu men ja det är lagligt så länge den som spelar in själv deltar i samtalet.Muntligt avtal med en SÄLJARE är som bekant kanske inte värt så mycket alla gånger. Tyvärr.
Kan du inte lägga upp inspelningarna? Hade ju vart både ett bra sätt att backa storyn på, och intressant att lyssna på. Är det lagligt att spela in någon utan att de vet om det ens?
Jag har iofs bett att få prata med deras CEO, mannen jag pratade med då sa att varken denne eller butikschefen var där och frågade vilka jag haft kontakt med, kag berättade det och han svarade att ja då har *** dina uppgifter då?OT för tråden, man jag förstår inte riktigt hur det kan vara så svårt att få tag på en butikschef? Det är ju en person som är där dagligen, så ett eller högst två samtal och sen har ni kontakt. Tycker att den delen känns en smula märkligt med din berättelse.
Gissar att det är olagligt att lägga ut det här iallafall…Muntligt avtal med en SÄLJARE är som bekant kanske inte värt så mycket alla gånger. Tyvärr.
Kan du inte lägga upp inspelningarna? Hade ju vart både ett bra sätt att backa storyn på, och intressant att lyssna på. Är det lagligt att spela in någon utan att de vet om det ens?
Stammer bra vad galler butikernas installning till "Turister"@FlipSwede nämner ofta att han får höra hos inte bara flertalet handlare (boutiques, ADs mm från FLERA MÄRKEN), utan även i flera länder att de i regel inte säljer till folk som inte bor i "kvarteret". Med andra ord, klockorna SKA säljas lokalt.. kanske för att folk inte ska sätta upp sig på exklusiva stålmodeller hos mer wller mindre ALLA handlare i ett land eller på en kontinent...
Mvh.