• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Appointment hos AP

@AMG

Jag förstår inte riktigt vad du ska åka på för resa? Har du bokat någon AP upplevelse, typ guidning på fabriken? Eller bokat in dig på något event hos en AD? ”Provsmakning av AP”.

Eller ska du bara åka till en AD och titta på klockor? Kan ha missat informationen i tråden, men tycker att jag har letat.

Jag har iofs bett att få prata med deras CEO, mannen jag pratade med då sa att varken denne eller butikschefen var där och frågade vilka jag haft kontakt med, kag berättade det och han svarade att ja då har *** dina uppgifter då?
När kag bekräftat detta sa han att han skulle ta det en vända med butikschefen och återkomma. Detta var i torsdags.

Sen har jag iofs skickat mail till "butiken" och sagt att kag vill bli kontaktad av någon högre upp, för ett par v sedan och så skrev jag även till den säljaren som meddelade mig via mail att jag pga att jag hämtat ut en pepsi så "kunde det bli svårt att även leverera en daytona nu" (eller väldigt liknande) - det var iaf ett LITET utrymme för tolkning, där "nu" skulle kunna betyda att de inte kan hålla de 24 månaderna, men tänkt att ge mig en såfort det landar en, men jag tvivlar då jag inte får några svar.
Och jag kommer naturligtvis inte att släppa det då klockan jag köpte av dem, delvis pga det löftet kostade mig 120k, idag är den ka ske värd 80k.

Så, jag kan naturligtvis visa dig de mail och spela upp de samtal jag har, men, som jag nämnde, tänk OM jag har fel och de tänkt leverera så fort de kan och säljaren som mailade mig bara uttryckte sig jäkligt illa?

Men jag har väl ingen anledning att ljuga, eller? Jag har ju som sagt inspelade samtal (sedan de första gången frågade om jag hade "papper på avtalet"), och se säljare jag haft att göra med vet ju naturligtvis vad de har sagt och vad jag således KAN sitta på för samtal.

Hade inga samtal funnits så hade jag ju knappast haft en flugskits chans att få någon AD att tro att de fanns, men nu räcker det ju med att chefen frågar sina säljare, eller hur..?

@Hexagon ovan skrivna förklarar varför kag inte (iaf än) vill kasta upp ev mail och samtal.
sen vet kag inte om det är lagligt att släppa inspelade samtal offentligt, även om det är lagligt att spela in sålänge man själv deltar i samtalet.. :/

(Ursäkta off topic, men jag ville svara på detta)

Mvh.

hade det inte varit enklare att köpa klockan du vill ha på c24 eller något även om den är mycket dyrare? tänker på daytonan nu. kanske lätt sagt med facit i hand

det är så jag resonerar i alla fall. vill också ha en i stål med vit tavla, men jag vägrar fjäska för dessa butikssäljare och köpa på mig massa klockor jag inte vill ha. betalar hellre höga priset på gråmarknaden isåfall. fast det är jag det..

hade det inte varit enklare att köpa klockan du vill ha på c24 eller något även om den är mycket dyrare? tänker på daytonan nu. kanske lätt sagt med facit i hand

det är så jag resonerar i alla fall. vill också ha en i stål med vit tavla, men jag vägrar fjäska för dessa butikssäljare och köpa på mig massa klockor jag inte vill ha. betalar hellre höga priset på gråmarknaden isåfall. fast det är jag det..
Ibland ar det snurrigt varre i klockvarlden.....

Jag ville ha en speciell AP. Den kostade nar jag bestamde mig ungefar 20% over listpris plus svensk moms pa begmarknaden
Efter lite forhandlingar sa fick jag bestalla en,vantetid ungefar ett ar. Inga problem.

Men nar jag kom for att hamta ut klockan sa hade AP (de fulingarna!) hojt priset med ca 20%....och taxfree kunde jag tyvarr inte langre fa heller da efterfragan stigit enormt pa andrahandsmarknaden. Ville jag inte langre kopa klockan nar forutsattningarna andrats sa var det heller inga problem.Att tacka nej och vara utan efter att ha vantat kandes fel det ocksa. Jag ville ju ha klockan.
Nu blev klockan ca 120KSEK dyrare an vad jag raknat med fran borjan....och hade jag kopt direkt pa begmarknaden sa hade slutsumman blivit den samma som jag nu betalade efter vantan.
A andra sidan sa har ju begpriset stigit det med under aret som gatt....

Kul att vara 1a agare ar det sjalvklart. Ingen annan har pillat pa klockan heller.
Men det ar inte alltid sa sjalvklart att det ar ekonomiskt battre att vanta pa AF an att handla begagnat till marknadspris. Tex den som kopte en SS Daytona for 2ar sedan betalade runt 25-28KUSD och ansags dum i hela huvudet.
Nu kostar en narmare 40K........

Senast ändrad:
Ibland ar det snurrigt varre i klockvarlden.....

Jag ville ha en speciell AP. Den kostade nar jag bestamde mig ungefar 20% over listpris plus svensk moms pa begarknaden
Efter lite forhandlingar sa fick jag bestalla en,vantetid ungefar ett ar. Inga problem.

Men nar jag kom for att hamta ut klockan sa hade AP (de fulingarna!) hojt priset med ca 20%....och taxfree kunde jag tyvarr inte langre fa heller da efterfragan stigit enormt pa andrahandsmarknaden. Ville jag inte langre kopa klockan nar forutsattningarna andrats sa var det heller inga problem.Att tacka nej och vara utan efter att ha vantat kandes fel det ocksa. Jag ville ju ha klockan.
Nu blev klockan ca 120KSEK dyrare an vad jag raknat med fran borjan....och hade jag kopt direkt pa begmarknaden sa hade slutsumman blivit den samma som jag nu betalade efter vantan.
A andra sidan sa har ju begpriset stigit det med under aret som gatt....

Kul att vara 1a agare ar det sjalvklart. Ingen annan har pillat pa klockan heller.
Men det ar inte alltid sa sjalvklart att det ar ekonomiskt battre att vanta pa AF an att handla begagnat till marknadspris. Tex den som kopte en SS Daytona for 2ar sedan betalade runt 25-28KUSD och ansags dum i hela huvudet.
Nu kostar en narmare 40K........

jadu, riktigt fult de tycker det är ok att bara ändra sig sådär när man är överens om något, men som sagt, det är ju säljare på många AD i ett nötskal. Jag vill inte säga alla ADs för det stämmer inte. Det finns många vettiga med

jadu, riktigt fult de tycker det är ok att bara ändra sig sådär när man är överens om något, men som sagt, det är ju säljare på många AD i ett nötskal. Jag vill inte säga alla ADs för det stämmer inte. Det finns många vettiga med
Att det inte blev taxfree haller jag inte saljaren ansvarig for. Det beslutet ar over hans huvud och i viss man forstar jag varfor och forklaingen jag fick.
Och jag ar ju anda nojd med hur det blev tillslut anda.
Min poang med mitt inlagg var att visa pa att det inte alltid ar sa bra ekonomiskt sett att vanta pa en AF jmfrt med att handla direkt pa begmarknaden.
Plus fordelen med att fa varan direkt och kunna ha kul nu istf om X tid.

Jag trodde jag hamnat i en tråd om adoption på familjeliv.se.

Efter lite googlande förstår jag bättre. Tydligen bör man ha med sig en present till personalen. Något svenskt låter väl spontant vettigt, så kanske en dalkulla att offra, lite norrsken på burk eller en lägenhet, det räcker säkert med en etta.

Jag förstår över huvudtaget inte hur detta kan locka men lycka till!
Jag tycker något ätbart känns mer lämpligt, kanske pitepalt eller surströmming skulle passa peronalen tro 🤔

Tycker att han i så fall kan skapa en egen tråd om den mytomspunna daytonan men det bästa vore ju att han hasplade ur sig vilka det gäller och går vidare i livet.

Eftersom det handlade om en IWC innan en Daytona kan vi väl räkna ut att det handlar om antingen Nymans eller Krons? Och eftersom ägarna är samma så gör det väl inte så stor skillnad. Hela upplägget med halvuthägning är lite märklig från början.

Eftersom det handlade om en IWC innan en Daytona kan vi väl räkna ut att det handlar om antingen Nymans eller Krons? Och eftersom ägarna är samma så gör det väl inte så stor skillnad. Hela upplägget med halvuthägning är lite märklig från början.
vi vet alla vilka det gäller men ut med språket eller så lägg ner beklagandet kan jag tycka

Nu när vi ändå är i diket....Den här tråden som handlar priser och tillgång och hur man spar/tjänar pengar på dinkorna har nu snabbt över hundra inlägg som vanligt. Jag startade för ett par dagar sedan en tråd om prisvärda "Haut Horlogerie" klockor och förslag på sådana. Där dök fyra fem tappra klockintresserade upp o tråden har tolv inlägg ... Jag har hängt på många olika intresseforum för bilar, MC, skidor etc men inget har varit så fullständigt fokuserat på priser och affärer. Det är inte så många egentligen som är särskilt intresserad av klockorna väl?🤭

Nu när vi ändå är i diket....Den här tråden som handlar priser och tillgång och hur man spar/tjänar pengar på dinkorna har nu snabbt över hundra inlägg som vanligt. Jag startade för ett par dagar sedan en tråd om prisvärda "Haut Horlogerie" klockor och förslag på sådana. Där dök fyra fem tappra klockintresserade upp o tråden har tolv inlägg ... Jag har hängt på många olika intresseforum för bilar, MC, skidor etc men inget har varit så fullständigt fokuserat på priser och affärer. Det är inte så många egentligen som är särskilt intresserad av klockorna väl?🤭

Puh, tur att man var inne och skrev i den tråden 🥳

Japp kanske dags att stänga tråden? Ping @Leben ?
@Hela dagen runt tavlan vad är det som tar emot så med att skapa en egen tråd istället för att surfa runt och kapa alla andras? Just nu börjar din story i alla trådar påminna om stroferna ur ”ingen vill veta vart du köpt din tröja” ;) . No offense but enough is enough!
Bara jag som får vibbar från Roffe Persson som hängde här för något år sedan som alltid kapade trådar och berättade samma sak om och om igen? :smug:

Japp kanske dags att stänga tråden? Ping @Leben ?
@Hela dagen runt tavlan vad är det som tar emot så med att skapa en egen tråd istället för att surfa runt och kapa alla andras? Just nu börjar din story i alla trådar påminna om stroferna ur ”ingen vill veta vart du köpt din tröja” ;) . No offense but enough is enough!
Jag har ju sagt ayt jag ska skapa en egen tråd, men när människor fortsätter ställa mig frågor så antar kag att de vill ha ett svar?

Läser du min första post så ser du att jag tydligt beskriver att jag tycker han borde överväga ett köp av gråhandlare ist för att lägga flera hundra eller en miljon på lagervaror för att tillåtas köpa den klockan han vill ha, sen tog jag ett egenupplect exempel. Jag anser det inte vara att kapa trådar.

Mvh.

Jag har ju sagt ayt jag ska skapa en egen tråd, men när människor fortsätter ställa mig frågor så antar kag att de vill ha ett svar?

Läser du min första post så ser du att jag tydligt beskriver att jag tycker han borde överväga ett köp av gråhandlare ist för att lägga flera hundra eller en miljon på lagervaror för att tillåtas köpa den klockan han vill ha, sen tog jag ett egenupplect exempel. Jag anser det inte vara att kapa trådar.

Mvh.
Förstår inte problemet med att starta tråden och sedan får folk söka sig dit istället. Med största sannolikhet kommer du vinna antalet kommentarer under November med den tråden. Som sagt; hoppas det löser sig, lycka till men sluta kapa trådar (slänga bensin på elden).

Tycker att han i så fall kan skapa en egen tråd om den mytomspunna daytonan men det bästa vore ju att han hasplade ur sig vilka det gäller och går vidare i livet.
Screenshot_20211104-171442_Facebook.jpg

Hur gick det @AMG? 🙂

Bara jag som får vibbar från Roffe Persson som hängde här för något år sedan som alltid kapade trådar och berättade samma sak om och om igen? :smug:
Haha, Roffe! Det var en riktig jävla karaktär. Han skrapade snabbt ihop tusentals inlägg varav de flesta frågade om man kunde använda en 5196 till mer vågade aktiviteter än ”att skriva brev”. Han försvann lika snabbt som han kom men ibland påminns man om honom (och inte på ett bra sätt).

Senast ändrad:
Tjena, folket. Nu är det som så att jag ska bege mig iväg nästa månad till Tyskland på ett möte med Audemars Piguet på en ut av deras 'boutiques', i hop om att bygga upp en god relation och sedan kunna fynda mig åtminstone en stål Royal Oak så småningom.

Ärligt talat så är man lite halvt nervös för att framstå som en total amatör, men det skiter jag i. Kommer gå dit som mig själv.

Hur som, är det något speciellt man bör tänka på, eller har ni gubbar några goa tips eller råd så hade de uppskattas.

Vänliga hälsningar, Mr. AMG. :angel:
Blev det någon stål-RO?

Tillbaka
Topp