• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Arbetsintervju - Klocka eller inte?

Klocka på arbetsintervju

• Ja

• Nej

• Enklare klocka ok

Resultatet är endast synligt efter enkät.
Speedyn har varit med mig på intervjuer och är 100%-ig hitills dvs har blivit erbjuden jobbet.
Perfekt balans lagom anonym, passar bra till skjortan/kostymen men framförallt är den ju jävligt snygg :)

Jag tror att det där helt beror på vilken bransch man verkar inom. Inom finans och sälj kan en dyr klocka tas emot bra då det kan vara en indikation på att personen lyckats med sitt tidigare. Politiker, statstjänstemän m.fl kan nog göra klokt i att inte ha på sig dyrgripen på intervjun.

En intervju är ju alltid en viss anspänning så utgå från vad som gör dig mer avslappnad. Viktigare är nog att du inte sitter och stirrar på den eller försöker ta klockbilder under intervjun.
Lätt hänt ändå! Man blir ju bra sugen när man kikar ner på handleden och ser hur ljuset bryter helt perfekt mot tavlan.. svårt att hålla sig då, intervju eller ej ;)

Bar Breitling på en arbetsintervju, fick frågan vad jag bar för klocka, de ville veta om jag var motiverad till att arbeta hårt för att fortsätta kunna köpa dyra klockor, fick jobbet.

Kör på vad du känner bäst för. Om någon dömmer dig pga vilken klocka du bär, må det vara en DW eller en Rolex i guld så ligger felet hos den och inte dig, och det är således ingen person du ändå skulle velat jobba med.

Senaste intervjun hade jag Datejust, en av intervjuarna hade Datejust, vi pratade lite om klockor i slutet när jag kommenterade hans klocka, vilket han blev positivt överraskad av. Jag fick jobbet.

Har du klocka i normala fall så tycker jag du kan ha klockan på dig.
Tar du på dig en dyr klocka som du sällan bär kan den distrahera dig.
Om du blir bedömd utifrån klocka?
Tror bara det är positivt att ha en fin klocka på sig.

Kör klocka. Ingen lär lägga märke till den.. Men i bästa fall skapar den ett skönt samtal en stund. Kanske en icebreaker:)

Haft klocka på två arbetsintervjuer och fått båda jobben.
När jag skrev kontrakt på ena jobbet så hade den personen jag skrev kontraket med också en pepsi :cool:

Jag har fått uppleva oerhört mycket dåligt på grund av mitt bilintresse.

Det här håller jag med om.

Hade inte vågat chansa när det gäller klocka på en arbetsintervju. Hälsningar fegis i mellanmjölkland.

Det här håller jag inte med om.

Det är fördelen med att inte en jäkel vet något om klockor. Så trycker man inte upp en guld-Rolex i ansiktet på någon så är det ingen som någonsin märker något - iaf. inte på ett negativt sätt.

Däremot en mellanmjölks-Porsche verkar sticka i ögonen på var och varannan människa något oerhört.

Oerhört intressant fenomen. Jantemög...

Tillbaka
Topp