• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Att bygga en Breitling SuperOcean 1004, aka. koka soppa på en spik

Strindberg

Patek
2-Faktor
Ska bara få ihop visarna, verksring och glas. Just nu fungerar den inte riktigt som den skall. Visarna sitter väldigt tight pga applicerade breitlingloggan och tror glaset är lite lågt. Även fel visare så det krävs nya såklart. En riktig franken som egentligen inte riktigt är ok. Tycker dock jag har "räddat" tavlan genom att sätta den i en bättre boett iaf. Ändå inte helt lätt rent principiellt.
Martin Luther King:
"Principer är bra, men de sätter inte mat på bordet."
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jo, hittade ju en boett som finns ett par inlägg tidigare. Sjukt dyrt.

Kan en Gruen Ocean Chief ha rätt boett? Svindyra förvisso ;)

Edit; visst är bandhornen annorlunda utformade?
FC358B10-C0E6-41A0-AB13-2CDDBC894E82.png
 
Senast ändrad:

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ska bara få ihop visarna, verksring och glas. Just nu fungerar den inte riktigt som den skall. Visarna sitter väldigt tight pga applicerade breitlingloggan och tror glaset är lite lågt. Även fel visare så det krävs nya såklart. En riktig franken som egentligen inte riktigt är ok. Tycker dock jag har "räddat" tavlan genom att sätta den i en bättre boett iaf. Ändå inte helt lätt rent principiellt.
Med tanke på den hemska boetten den stackars tavlan satt i när du köpte den så har du helt klart räddat tavlan från vanära och förnedring. :)
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Njae, den är nog klar för min del nu. Borde väl ha lite lysmassa på visarna så de kanske får bytas en dag.
Ska bara få ihop visarna, verksring och glas. Just nu fungerar den inte riktigt som den skall. Visarna sitter väldigt tight pga applicerade breitlingloggan och tror glaset är lite lågt. Även fel visare så det krävs nya såklart.
Fick du till detta?
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Vaddå, 10 000 dollar för en donatorklocka mycket pengar?

59F28F01-8427-4AD4-A913-59FCEF44BFF3.png
Tror den inte bli så mkt donator, utan blir klockan som får en vridning av en donator. Tavlan ser vid snabb koll mkt fin ut, så med en bra vridning blir klockan väldigt dyr. Boetten har jag inte så bra koll på men ser vass ut den också.

Men visst är det mkt pengar för en inkomplett klocka :)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Tror den inte bli så mkt donator, utan blir klockan som får en vridning av en donator. Tavlan ser vid snabb koll mkt fin ut, så med en bra vridning blir klockan väldigt dyr. Boetten har jag inte så bra koll på men ser vass ut den också.

Men visst är det mkt pengar för en inkomplett klocka :)
Jag avsåg att det hade varit en dyr ”donatorklocka” för Aurum i hans strävan att få ihop sin tavla med rätt delar
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Borde inte vara så svårt att tillverka en custom bezel i rostfritt. Har gjort det till mitt projekt att göra mig en egen klocka från grunden och det resultatet blev bra.
F8256904-67CF-4DA9-8E57-7C5D15C78314.jpeg

Och här med ett egentillverkat akryl insert
6806A200-6C29-4714-AE54-5AA6CDA42C65.jpeg
Nja, nje, det är ju inte en boett för vridring heller så. Nu är väl problemet främst visare. Boetten kan jag leva med, blir som Explorern.
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Väldigt kul tråd att läsa igenom. Räddningsprojekt är grymt skoj. Används den idag något?
 
Topp