Alla dömer folk efter utseende, det är både praktiskt och naturligt. Sedan vet vettiga människor att alla är individer.det är nog ingen som blir kränkt men när TS dömer folk efter utseende så reagerar folk
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alla dömer folk efter utseende, det är både praktiskt och naturligt. Sedan vet vettiga människor att alla är individer.det är nog ingen som blir kränkt men när TS dömer folk efter utseende så reagerar folk
Men TS har i alla fall nog med självinsikt för att inse att han har fördomar? Ett första intryck av någon baseras till väldigt stor del på utseendet och en klocka ingår i utseendet. Epitet som "tråksub" och "värdetransportrånarklocka" slängs runt friskt på detta forum, så att det finns värderingar och åsikter angående en person relativt klocka borde inte komma som någon överraskning...det är nog ingen som blir kränkt men när TS dömer folk efter utseende så reagerar folk
gör det saken bättre? fördomar luktar skit, oavsett om han är medveten om dom eller ejMen TS har i alla fall nog med självinsikt för att inse att han har fördomar? Ett första intryck av någon baseras till väldigt stor del på utseendet och en klocka ingår i utseendet. Epitet som "tråksub" och "värdetransportrånarklocka" slängs runt friskt på detta forum, så att det finns värderingar och åsikter angående en person relativt klocka borde inte komma som någon överraskning...
nej alla dömer inte efter utseende, är det nåt jag lärt mig här i livet så är det just man inte ska göraAlla dömer folk efter utseende, det är både praktiskt och naturligt. Sedan vet vettiga människor att alla är individer.
+1nej alla dömer inte efter utseende, är det nåt jag lärt mig här i livet så är det just man inte ska göra
jag är inte ett dugg kränkt, folk med fördomar får mig att må illa,Att känna sig nödgad att reagera över att någon uttrycker sin avsky kan vara det säkraste tecknet på att man känner sig kränkt, tänker jag.
Jag vet inte vad jag tycker är töntigast egentligen – att tycka det är viktigt att poängtera att man ogillar något, eller att svara med indignation.
+1Är helt med dig, majoriteten väljer klocka för att antingen passa in i en grupp eller att visa status. De som inte gör det blir ändå påverkade av hur märket valt att profilera sig, man köper livsstilen med klockan. Sedan har ni nörd-tokarna som köper sådant man vet är uppskattat bland de man umgås med här så man får många hurrarop.
Det du skrivet att man ser olika typer av brukare i märkestrådarna är ju ren fakta, om man jämför folkgrupper med varandra så kommer de skilja sig. Att folk blir upprörda över detta är löjligt.
Många gillar att lura sig själv, helt ok. Vi granskar och kategoriserar, det är ett tecken på intelligens och har hjälp mänskligheten något enormt. Vad man sedan gör med informationen är en annan skild sak.nej alla dömer inte efter utseende, är det nåt jag lärt mig här i livet så är det just man inte ska göra
Det finns hur mycket forskning som helst som pekar på att alla människor har fördomar. Man kan motarbeta dem, visst, men att hävda att man är helt utan fördomar är med all sannolikhet ett tecken på dålig självkännedom.jag är inte ett dugg kränkt, folk med fördomar får mig att må illa,
ja men då har jag väl jävligt dålig självkännedom dåråDet finns hur mycket forskning som helst som pekar på att alla människor har fördomar. Man kan motarbeta dem, visst, men att hävda att man är helt utan fördomar är med all sannolikhet ett tecken på dålig självkännedom.
jag kan lätt säga att jag sett det mesta under mina år här på planeten, det gör att jag INTE dömer folk efter hur de ser ut, hur de beter sig, eller vad de har för jävla kläder på sig.Många gillar att lura sig själv, helt ok. Vi granskar och kategoriserar, det är ett tecken på intelligens och har hjälp mänskligheten något enormt. Vad man sedan gör med informationen är en annan skild sak.
Det är en biologisk egenskap alla har. Vissa har hyfs nog att inte uttrycka vad deras fördomar ger för signaler i huvudet, och andra inte, svårare är det inte. Sedan kan erfarenheter ändra på ens fördomar, vilket enkelt kan ses inom politiken idag. De som tidigare utan undantag var utsatta offer är idag inte det.jag kan lätt säga att jag sett det mesta under mina år här på planeten, det gör att jag INTE dömer folk efter hur de ser ut, hur de beter sig, eller vad de har för jävla kläder på sig.
trångsynta skitstövlar dömer folk till höger och vänster, antagligen för att de själva i grunden inte vågar ta tag i sin egen skit
jag kan lätt säga att jag sett det mesta under mina år här på planeten, det gör att jag INTE dömer folk efter hur de ser ut, hur de beter sig, eller vad de har för jävla kläder på sig.
trångsynta skitstövlar dömer folk till höger och vänster, antagligen för att de själva i grunden inte vågar ta tag i sin egen skit
Du är säkert ingen skitstövel, men du verkar vilja förstå din omvärld genom att förenkla den genom kategorisering. Verkligheten bakom varje klockval och varje person bakom valet är mer komplicerat och individuellt än så. Du gör dig själv en otjänst att tro att det är så enkelt att skapa förståelse för något. Du får rätt inför dig själv då dessa grupperingar finns, men det finns ännu fler människor som inte stämmer in i din kategorisering och då blir din samlade slutsats mer fel än rätt.Efter att ha plöjt igenom 170 sidor i Cartiertråden inser jag att det inte är särskilt mycket tatueringar eller dåligt sittande kläder som förstör intrycket av klockan. En grupptillhörighet som dessutom passar mig bra.
I Rolextråden slås jag ofta av att det är diverse tatuerade armar samt att det blivit ett märke att tjäna pengar på i ren spekulation (avtändande).
Omega gör fina urverk och klockor men komplexet mot Rolex design/status finns ständigt där och som många skrivit är det mellanchefens märke.
Breitling känns som ett märke för gymfolket, stora blingiga klockor med en design som fungerade på 90-talet.
Jag inser att mitt val av klocka är en positionering i samhället lika mycket som en uppskattning av urverk/design.
Hur tänker ni andra om ert märke och andra som ni aktivt valt bort?
Slutligen måste jag återigen skriva om tatueringar, finns inget värre än sober stilren klocka som sitter på en tatuerad arm. Blir som att ha en fin tavla med en ful ram och jag dömer direkt personen för avsaknad av smak. Jag inser också att jag är en skitstövel.
Att döma är en överlevnadsinstinkt och det är användbart för att avgöra om det är fara och om man ska fly eller fäkta.Alla dömer folk efter utseende, det är både praktiskt och naturligt. Sedan vet vettiga människor att alla är individer.
Efter att ha plöjt igenom 170 sidor i Cartiertråden inser jag att det inte är särskilt mycket tatueringar eller dåligt sittande kläder som förstör intrycket av klockan. En grupptillhörighet som dessutom passar mig bra.
I Rolextråden slås jag ofta av att det är diverse tatuerade armar samt att det blivit ett märke att tjäna pengar på i ren spekulation (avtändande).
Omega gör fina urverk och klockor men komplexet mot Rolex design/status finns ständigt där och som många skrivit är det mellanchefens märke.
Breitling känns som ett märke för gymfolket, stora blingiga klockor med en design som fungerade på 90-talet.
Jag inser att mitt val av klocka är en positionering i samhället lika mycket som en uppskattning av urverk/design.
Hur tänker ni andra om ert märke och andra som ni aktivt valt bort?
Slutligen måste jag återigen skriva om tatueringar, finns inget värre än sober stilren klocka som sitter på en tatuerad arm. Blir som att ha en fin tavla med en ful ram och jag dömer direkt personen för avsaknad av smak. Jag inser också att jag är en skitstövel.
Finns säkert dom som köper av just den anledningenFolk ba "Fast JAG köper i alla fall Rolex för att JAG tilltalas av utseendet & kvalitén"
Jag dömer inte, jag konstaterarAtt inte "döma" efter hur folk beter sig är väl ganska extremt....
Trådstartaren "döms" ju av dig baserad på hans beteende i text.
Plus att du har problem med versaler, gemener och punkt. Kämpa broder!ja men då har jag väl jävligt dålig självkännedom dårå
Vad vinner du på att gå till personangrepp??Plus att du har problem med versaler, gemener och punkt. Kämpa broder!![]()
jag kan lätt säga att jag sett det mesta under mina år här på planeten, det gör att jag INTE dömer folk efter hur de ser ut, hur de beter sig, eller vad de har för jävla kläder på sig.
Att inte "döma" efter hur folk beter sig är väl ganska extremt....
Trådstartaren "döms" ju av dig baserad på hans beteende i text.
Jag dömer inte, jag konstaterar
När det kommer till att döma en människa så brukar det i regel vara att man har förutfattade åsikter om folk.Det var inte helt poenget. kostantera/döma är mera av sematisk än pratisk betydelse.
Jag var mest nyfiken på hur du skapar dig en uppfattning av en annan människa när du inte gör det baserad på hur personen ser ut, har för kläder eller beter sig.
Det är väl i princip allt du har att gå på i normala fall?