• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Att tillhöra en grupp genom klockan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
image.jpeg

Jag gillar inte den här tråden.

Efter att ha plöjt igenom 170 sidor i Cartiertråden inser jag att det inte är särskilt mycket tatueringar eller dåligt sittande kläder som förstör intrycket av klockan. En grupptillhörighet som dessutom passar mig bra.

I Rolextråden slås jag ofta av att det är diverse tatuerade armar samt att det blivit ett märke att tjäna pengar på i ren spekulation (avtändande).

Omega gör fina urverk och klockor men komplexet mot Rolex design/status finns ständigt där och som många skrivit är det mellanchefens märke.

Breitling känns som ett märke för gymfolket, stora blingiga klockor med en design som fungerade på 90-talet.

Jag inser att mitt val av klocka är en positionering i samhället lika mycket som en uppskattning av urverk/design.

Hur tänker ni andra om ert märke och andra som ni aktivt valt bort?

Slutligen måste jag återigen skriva om tatueringar, finns inget värre än sober stilren klocka som sitter på en tatuerad arm. Blir som att ha en fin tavla med en ful ram och jag dömer direkt personen för avsaknad av smak. Jag inser också att jag är en skitstövel.

7232289C-DD5C-4EE1-BAE5-F3F3C7AE43CE.jpeg

EA38153B-5AF3-46BF-9300-032253A2132A.jpeg

Puss puss

Bilagor

• B1D7299F-772F-416B-B6A0-51C3A6D5ED59.jpeg
    B1D7299F-772F-416B-B6A0-51C3A6D5ED59.jpeg
    175.6 KB · Visningar: 5
Tycker ändå det är intressant med människors iakttagelser vare sig de stämmer eller ej. Brukar själv detaljstudera människor i kön på Ica för att lista ut hur de kan tänkas vara, på så sätt slipper jag känna att tiden i kön är bortkastad. Nu passar jag inte in på just TS observationer fast jag äger både Breitling, Rolex och Omega.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp