Det är en spännande frågeställning i vilket fall som TS tar upp, för nog ligger varumärkets marknadsföring och även "image" till viss del i bakhuvudet när man köper en klocka. Skulle Speedmastern vara en lika given modern klassiker som den är om den inte varit "månklockan"?
De saker vi bär på kroppen signalerar medvetet eller omedvetet vissa saker (och olika saker för olika personer!). För vissa betyder en pälsjacka "Wow vad fin" och för vissa är det "mördare".
Sen har jag nog inte samma fördomar som TS, ett bokstavligen gyllene exempel är @Asplund s bild på sida 1 som jag tycker är magisk. Lite som att ha tatueringar och att ha smoking på sig. Gillar. Kontraster förhöjer!
Men på samma sätt tycker jag (och jag ber på förhand om ursäkt för detta
) däremot överlag att Richard Mille bärs av personer som jag anser rätt osmakliga, typ det saudiska kungahuset, Dan Bilzerian m.fl. Det har för mig helt dödat intresset för varumärket, trots att jag är fascinerad av deras tekniska framsteg. Ser jag en RM så för det direkt tankarna till dessa "anti-ambassadörer" om man får uttrycka det så.
De saker vi bär på kroppen signalerar medvetet eller omedvetet vissa saker (och olika saker för olika personer!). För vissa betyder en pälsjacka "Wow vad fin" och för vissa är det "mördare".
Sen har jag nog inte samma fördomar som TS, ett bokstavligen gyllene exempel är @Asplund s bild på sida 1 som jag tycker är magisk. Lite som att ha tatueringar och att ha smoking på sig. Gillar. Kontraster förhöjer!
Men på samma sätt tycker jag (och jag ber på förhand om ursäkt för detta