Storleken som sabbar?Inte heller klassisk, diskret & tidlös.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Storleken som sabbar?Inte heller klassisk, diskret & tidlös.
Grym, grattisMin första men inte sista AP.
Väldigt nöjd
15400ST
Jag gjorde det för ca 1,5 år sen och då funkade det utmärkt.Är det någon som vet om man kan lämna in sin Ap på @Nymans Ur 1851 och få b1 täthetsservicen där? I garantiäftet står det att om man skickar in klockan inom 2 år efter inköpet så är det gratis och man utökar garantin med 1 år?
Har du inte tittat ut? Stoppa tillbaka den i skåpet och återkom om 6 månader tack...Dammat av sommarklockan och kört ett par dagar.
Jag har haft kontakt med Nymans Ur nu och det gäller inte längre.Jag gjorde det för ca 1,5 år sen och då funkade det utmärkt.
Närmare 200' typ?Gammal 15300 som tyvärr inte finns kvar längre.. Vad är vettigt att ge för ett fint exemplar med blå eller svart tavla nu för tiden?
Mycket pengar för nåt som är borta 3-4 månader per årNärmare 200' typ?
Är fortfarande så sjukt nöjd med den här
Reflektion: I dagsläget så kan man hitta en ny AP Perpetual Calender (26574ST) för ungefär samma pris som en begagnad Patek 5721/1A.
Tankar?
Min tanke är att AP:n ger betydligt mycket mer för pengarna sett till komplikation, liksom givetvis i relation till listpris (där priset för AP:n är nästan det dubbla). Men, båda är fantastiska klockor på sitt sätt. Jag gillar ofta tidigare generationer av RO Chrono bäst, men frågan är om inte detta är den finaste evighetskalendern som man någonsin har gjort.5712.
Men ja, jag skulle nog gå för APn. Väldigt trevlig modell.
Ska man maxa komplikationer för pengarna är nog dock varken AP eller PP rätt vägMin tanke är att AP:n ger betydligt mycket mer för pengarna sett till komplikation, liksom givetvis i relation till listpris (där priset för AP:n är nästan det dubbla). Men, båda är fantastiska klockor på sitt sätt. Jag gillar ofta tidigare generationer av RO Chrono bäst, men frågan är om inte detta är den finaste evighetskalendern som man någonsin har gjort.
Är lite sugen på en sådan i gulguld, refereras ofta till som bamboo. Känns 80-tal men har noll koll.Någon som vet något om denna? Referens, årtal eller så?
Manuell, vit/gulguld och 27 * 32 mm...
Är lite sugen på en sådan i gulguld, refereras ofta till som bamboo. Känns 80-tal men har noll koll.
AP, tycker den är snyggare.Reflektion: I dagsläget så kan man hitta en ny AP Perpetual Calender (26574ST) för ungefär samma pris som en begagnad Patek 5712/1A.
Tankar?
Jag har inte reflekterat över det, jag har sen första gången jag testat tyckt om storleken på den. Den är ju inte så liten, men jag gillar det.Hur upplever du storleken i längden? Har testat ngr dagar nu men den känns fortf stor tack vare bandhornen - men vänjer man sig?
Tror du att en ny 36mm AP kommer vara billigare än 140?Vad spås det för nyheter SIHH 2019 i januari? Sista året AP är med. Törs man hoppas på en stål-RO 36mm?
Jag har fastnat för 14790 men känns skevt att komma in på 140’
Har inte problem att lägga över 140 på något nytt kul men på just 14790 känns det smärtsamtTror du att en ny 36mm AP kommer vara billigare än 140?