Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nån med 14790st i Stockholm som kan tänka sig ses i veckan så jag får prova? Bjuder gärna på kaffe, öl, lunch, julbord (!) whatever
Kanske inte upplevs annorlunda? Det är ju din 4100 som är startskottet på det här projektet. Provade ju den på Scandic Anglais inför vintage gtgn och älskade denVad skiljer 14790st från 4100st? Kollade några bilder jag hittade och lite annorlunda spänne... Vad mer?
Min 4100 kan du komma och prova när du vill...
4100 är någon millimeter mindreVad skiljer 14790st från 4100st? Kollade några bilder jag hittade och lite annorlunda spänne... Antar att själva verket är annat. Vad mer?
Min 4100 kan du komma och prova när du vill...
4100 är någon millimeter mindre
It's a boutique edition these days; thus not possible to buy in Sweden (unless it´s from a gray dealer)..Anyone got a heartbeat on 15202ST waiting time here in Sweden?
Thanks Palemkovic. I was under the impression it should be available since Nymans are listed on the website.
I called the Geneva boutique and they suggest 5(!!!) years. I don't know how much is marketing scare tactics to push away the tire kickers. I would have been OK with 2, just in time to celebrate entering a new decade in my life. But at "5 years possibly less depending on dropouts" it's a little too ambiguous for me.
Anyone with experience?
Try to haggle while you're there.You're actually making a lot of sense, Echo Delta.
I called the parallel boutique in Grand Hotel and landed on a nicer, more chatty, salesperson. He confirmed that they expect 15-16 pieces to be delivered in Geneva under 2019 and hinted that the 5 years suggested by his colleague may be too long.
The wife been pushing for a Geneva trip for a while, and with the slick tongue of the AP rep the trip is now booked for January with the intention to shake hands and get on the list!
I guess if I waited a year for a car, 2 for a watch (hopefully) isn't too bad. Will also get the itch to buy something out of my system for a long while....
For those of you who did get the 15202ST from a waiting list situation, I assume it's list price "take it or leave it" situation?
That is quite certain, but my leverage is weak to none existent when the salesperson is well aware I travelled specifically to get in line. If anyone did managed to squeeze something out, that would be helpful to hear about (even via PM)
Usually I'm good with negotiations but I never made a waiting-list watch purchase so I'm unsure what applies...
Quite honestly I'm willing to pay list price, but would not like to learn that the guy before me managed to squeeze 10%.
I bought a 15400 and there was absolutely no wiggle room on the price, despite my best efforts. On a 15202 there would be even less chance I'd say, so practically impossible.Usually I'm good with negotiations but I never made a waiting-list watch purchase so I'm unsure what applies...
Quite honestly I'm willing to pay list price, but would not like to learn that the guy before me managed to squeeze 10%.
Stjärnhimlen får mig att tänka på Lange.Verkar som att det har kommit ut lite läckor från SIHH.
Den är ju grym! Inte sett den tidigare faktiskt... Har allmänt rätt risig koll på AP om jag ska vara ärlig.. Om jag ska vara helt ärlig har jag ingen koll alls.Är inte dessa lite mysiga eller är de bara fula 90-talare?
skitmysiga och fett undervärderade i dagens marknad där puckon hellre vill ha bankrånar-offshore för 10x pengarna än dessa pärlor!Är inte dessa lite mysiga eller är de bara fula 90-talare?
Är inte dessa lite mysiga eller är de bara fula 90-talare?
Är inte dessa lite mysiga eller är de bara fula 90-talare?
Ja får man pynta 30k service för ett time-only verk så..skitmysiga och fett undervärderade i dagens marknad där puckon hellre vill ha bankrånar-offshore för 10x pengarna än dessa pärlor!
(möjl varning för servicekostnad?)
Rätt kul, men är man uppe i dessa summor vill man ha en evighetskalender. Tycker dock det mesta är sådär på den rent utseendemässigt. Fortfarande roligare än det mesta iofs.Är inte dessa lite mysiga eller är de bara fula 90-talare?
Detta är väl ändå evighetskalendrar (Perpetual Calendar)?Rätt kul, men är man uppe i dessa summor vill man ha en evighetskalender. Tycker dock det mesta är sådär på den rent utseendemässigt. Fortfarande roligare än det mesta iofs.
Saknar väl skottårsindikator?Detta är väl ändå evighetskalendrar (Perpetual Calendar)?
Fel av mig verkar det som? Få som specar verket. Trodde faktiskt det var en enklare version typ triple-date. Vad trevligt, nu finns det fler möjliga kandidater. Men den saknar ju så klart skottårsindikator som @bbits ovan nämnde.Detta är väl ändå evighetskalendrar (Perpetual Calendar)?