• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Tycker ni 41mm är för stor? Tycker personligen den ser helt perfekt ut.
Själv kör jag en gammal tropic 4100st (36mm) och tycker den är perfekt storlek så ja :)
IMG_20180908_131830.jpg

Eftersom RO är så kantig och har integrerad länk tycker jag att det ser knasigt ut när den sticker utanför handleden vilket en 41mm def hade gjort på mig. När den blir så stor tappar den elegans i mitt tycke. Det eleganta men ändå sportiga är vad jag gillar med RO.

Grejjen är inte vad du tycker är perfekt utan när du väl tröttnar och vill sälja så blir den svårsåld pga storleken som inte passar många handleder, dvs jag tror att marknaden vill ha mindre när det kommer till AP RO.
Tror du det?
Jag tror att det garanterat säljs fler 41mm idag än 39mm, och 37/36mm är ju hur kalla som helst på marknaden.
Garantifrågan vägen nog också tungt när man ska köpa AP :)

Grejjen är inte vad du tycker är perfekt utan när du väl tröttnar och vill sälja så blir den svårsåld pga storleken som inte passar många handleder, dvs jag tror att marknaden vill ha mindre när det kommer till AP RO.
En 15400 är långt ifrån svårsåld skulle jag säga. Det är ju kö hos AD för att ens få köpa en.
Nu är min erfarenhet av ADs mest ifrån Asien, men här ute kan du inte ens hitta en 41mm i stål hos en butik, det är kölista på allt.

En 15400 är långt ifrån svårsåld skulle jag säga. Det är ju kö hos AD för att ens få köpa en.
Nu är min erfarenhet av ADs mest ifrån Asien, men här ute kan du inte ens hitta en 41mm i stål hos en butik, det är kölista på allt.

15400 är mer accepterad idag av flera anledningar. Folk har vant sig vid den, 15202 kostar 300, 15300 har blivit dyr och det gäller även dåliga exemplar, mer folk som trånar efter att stå på listan och göra cash... m.m.

Tror du det?
Jag tror att det garanterat säljs fler 41mm idag än 39mm, och 37/36mm är ju hur kalla som helst på marknaden.
Garantifrågan vägen nog också tungt när man ska köpa AP :)
Du tänker nya 15450 med 37/36? Den kan jag hålla med om pga av dess proportioner. Men skulle säga om folk får välja mellan 15300 vs 15400 tror jag 15300 vinner, dock blir det ju svårt att avgöra då den inte tillverkas längre.

• Like
Reactions: Bas
Du tänker nya 15450 med 37/36? Den kan jag hålla med om pga av dess proportioner. Men skulle säga om folk får välja mellan 15300 vs 15400 tror jag 15300 vinner..
Jo det har du rätt i. Personligen föredrar jag 15300. Men priserna på dom har också börjat skena och då tror jag fler accepterar 41mm i större utsträckning. Dels pga skick som @Götlaborg skrev och garanti frågan självklart :)

Att de säljs övervägande 41mm är säkerligen för att den fortsatt produceras och går att få tag på.

Min analys är att de som har en 39mm t.ex 15300 eller 15202 behåller dem i stöttre utsträckning än andra ROs. Upplever att 39mm RO är en ikonisk klocka som hamnat hos personer utan flipp beteende för att de läst in sig på armbandsur och vill särskilja sig från personer som bär Rolex.

Tillbaka
Topp