Divemaster
Basic
Dom säger ju att man inte ska bada med AP. Men jag har sett många som gör deJa det skulle jag faktiskt våga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dom säger ju att man inte ska bada med AP. Men jag har sett många som gör deJa det skulle jag faktiskt våga.
Dom säger ju att man inte ska bada med AP. Men jag har sett många som gör de
Jaså det visste jag faktiskt inte, Är det på grund av tätheten eller är det någon annan anledning att man inte ska bada med den?Dom säger ju att man inte ska bada med AP. Men jag har sett många som gör de
En blå 15300 i bra skick för 150 tkr, gick att få för nått år sedan. En vit ligger ju lägre i pris om inte annat.Har äntligen fått chansen att prova en 15300ST och är övertygad om att det ska bli ett köp framöver. Jag är dock fortfarande såld på den blå tavlan. Har någon här en uppfattning om hur ofta de ligger ute numera samt till vilket pris? Har tidigare haft en budget på ca 150k, är det ens möjligt att få tag i ett bra ex till detta pris idag?
Nej du får ingen blå 15300 för 150k. Tyvärr. Vet att det nyligen såldes en blå 15300 för ~190Har äntligen fått chansen att prova en 15300ST och är övertygad om att det ska bli ett köp framöver. Jag är dock fortfarande såld på den blå tavlan. Har någon här en uppfattning om hur ofta de ligger ute numera samt till vilket pris? Har tidigare haft en budget på ca 150k, är det ens möjligt att få tag i ett bra ex till detta pris idag?
Har äntligen fått chansen att prova en 15300ST och är övertygad om att det ska bli ett köp framöver. Jag är dock fortfarande såld på den blå tavlan. Har någon här en uppfattning om hur ofta de ligger ute numera samt till vilket pris? Har tidigare haft en budget på ca 150k, är det ens möjligt att få tag i ett bra ex till detta pris idag?
Nej du får ingen blå 15300 för 150k. Tyvärr. Vet att det nyligen såldes en blå 15300 för ~190
Den är så obehagligt bra på något perverst vis .Guld på grått camo!
Ja! Stor men sitter ändå som en dröm, grotesk men ändå vacker... helt otrolig klocka faktiskt! Perverst är bara förnamnetDen är så obehagligt bra på något perverst vis .
Tur klockan är så grym för jag tycker verkligen inte bandet passar.Guld på grått camo!
Haha det är mest på kul! I mitt tycke är den som allra bäst på det svarta originalgummit!Tur klockan är så grym för jag tycker verkligen inte bandet passar.
Tack, då får jag nog ställa om min budget. Efter att ha sett den svarta i verkligheten finns det inga tvivel om att det är den blå som gäller.Nej du får ingen blå 15300 för 150k. Tyvärr. Vet att det nyligen såldes en blå 15300 för ~190
Den där klockan är så bra. Skyddsväst med valfritt under på så är outfiten klar. Rätt stört gedigen på länk också, tror dock jag tycker den är bäst på gymmi.Ja! Stor men sitter ändå som en dröm, grotesk men ändå vacker... helt otrolig klocka faktiskt! Perverst är bara förnamnet
Tack, då får jag nog ställa om min budget. Efter att ha sett den svarta i verkligheten finns det inga tvivel om att det är den blå som gäller.
Två frågor till er AP-köpare med lite erfarenhet:
- Hur har ni sett till att klockan ni köpt begagnat faktiskt har originaldelar? Skickar ni in dem direkt på services eller hur sköter ni detta?
- Finns det möjlighet att skicka in klockan och köpa en ny blå urtavla istället? Jag har inga problem att ta en resa ner till Schweiz om det underlättar.
Tack för svaret! Så du kollar aldrig upp huruvida delarna i klockan faktiskt är original?1. Köp av en seriös gråhandlare och eller en klocka med dokumenterad historik så är riskerna mindre..
2. I Genève boutiquen för 1,5 år sedan fick jag prisuppgift på 1500CHF för en blå tavla till min 15400.
Det har jag aldrig gjort. Känns overkill om man köper från en vettig person/handlare och dessutom som en jobbig process så fort man köper ny klockaTack för svaret! Så du kollar aldrig upp huruvida delarna i klockan faktiskt är original?
15400 vs 15500
Snyggt. Fler bilder!Separerade i 10veckor pga batteribyte. Skönt återseende.
Tycker att den nya varianten är något mer raffinerad, men nu kanske man svär i kyrkan
Äsch, har sett många som föredrar den nya! Min initiala känsla var samma som din men...
Jag tillhör de som föredrar 15400 för att:
- Tjockleken: 15500 är tjockare än 15400 vilket jag ogillar.
- Jag tycker de nya tim-markeringarna är för tjocka
- Urtavlan som jag först tyckte var mer "clean" uppfattar jag som tom nu.
Det jag gillar med den nya 15500 är:
- Urverket
Vad gäller tjocklek vågar jag inte uttala mig då jag inte gjorde någon nämnvärd efterforskning utan jag gick bara på min spontana känsla när jag såg produktbilden!
Om vi bortser får tjockleken så tycker jag om att loggan har blivit större, att datumfönstret är flyttat och att markeringarna faktiskt har blivit tjockare däremot så tror jag att det blir på bekostnad av elegans och det kanske är det som är hela grejen med royal oak men för mig som gillar att en klocka känns lite "toolig" så är det inget negativt
Helt fantastisk! Jag borde tagit ett lån ett par år tillbaka och köpt mig en concept, hade varit en rätt bra investering.RO Concept Supersonnierre