OK, utveckla gärna så man kanske slipper behöver göra samma misstag. Vad var det primärt som gjorde att du tröttande på den?Tröttnade på den efter tre dagar. 15710 alltså.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
OK, utveckla gärna så man kanske slipper behöver göra samma misstag. Vad var det primärt som gjorde att du tröttande på den?Tröttnade på den efter tre dagar. 15710 alltså.
OK, utveckla gärna så man kanske slipper behöver göra samma misstag. Vad var det primärt som gjorde att du tröttande på den?
OK tack för att du delade med dig även om mitt ha-begär fortfarande kvarstår (dock nu med lite smolk i bägaren)Jag tycker den är grymt snygg och ganska ball men tröttnade ändå efter tre dagar. Svårt att säga vad det var som gjorde att jag tröttnade men jag antar att det beror på att det finns annat som är bättre.
Mejlat till Nymans idag och frågade om man kunde byta till blå tavla på min 15 400 men det gick inte alls.
OK tack för att du delade med dig även om mitt ha-begär fortfarande kvarstår (dock nu med lite smolk i bägaren)
Ja, anledningen enligt svaret var att den blåa är limiterad.Satt och funderade på det härom dagen om man kunde byta tavla. Men då fick jag svaret nu då
Men kan man då byta mellan vit, svart eller grå? För de finns väl som 15400(?) annars är ju argumentet felaktigt och borde bytas ut till något annat att skylla på.Ja, anledningen enligt svaret var att den blåa är limiterad.
Ok, det gällde bara blåa. Trodde tavelbyte över lag var omöjligt.Ja, anledningen enligt svaret var att den blåa är limiterad.
Trodde jag också.Ok, det gällde bara blåa. Trodde tavelbyte över lag var omöjligt.
Jag frågade bara om det gick att byta till den blåa,, har skickat en förfrågan om dem andra färgerna nu.Ok, det gällde bara blåa. Trodde tavelbyte över lag var omöjligt.
Limiterad låter konstigt, dock är den blåa boutique edition och därav rimligt att inte Nymans skulle få slänga in en blå tavla.Ja, anledningen enligt svaret var att den blåa är limiterad.
Jo jag tror dig, syftade enbart på ett kasst svar från Nymans.Fick det här svaret om byte till blå tavla.
Jo jag tror dig, syftade enbart på ett kasst svar från Nymans.
Var av uppfattningen att limiterad var att det var ett visst antal av den specifika modellen, exempelvis nr 234 av 500 stycken.Inte alltid så lätt hur man ska formulera sig. Är den numrerat limiterad? Nej. Är den limiterad. Ja.
Det de så fint kallar för Boutique Edition är ju egentligen limiterat i den mån att de främst säljs just i deras egna butiker.
Har Albin från Nymans fel när han formulerar sig så? Nej det skulle jag inte påstå han har.
Var av uppfattningen att limiterad var att det var ett visst antal av den specifika modellen, exempelvis nr 234 av 500 stycken.
Boutique exclusiv att den bara säljs i butik. Kan givetvis vara ett bestämt antal då också men inte i fallet 15400.
Next step = limiterad AD exclusiv?
Lättast att definiera det som AP?Allt ligger i hur man definierar ordet limiterat
I fallet Audemars Piguet, ja.Lättast att definiera det som AP?
Boutique exclusive:
Limited edition:
Limiterad låter konstigt, dock är den blåa boutique edition och därav rimligt att inte Nymans skulle få slänga in en blå tavla.
Tråkigt!Gick inte att korta länken på något rimligt sätt. Antar att vi två helt enkelt inte var ämnade för varandra...
Koola klockor kan man inte korta på ett vettigt vis. Bara att bita i det sura äpplet och såga.Gick inte att korta länken på något rimligt sätt. Antar att vi två helt enkelt inte var ämnade för varandra...
Det är säkert som du säger men jag skulle inte våga mig på ett sånt ingrepp, ens om jag hade en bra guldsmedskontakt. Skulle jag korta ned den så att den passade mig skulle den ju vara i princip omöjlig för någon annan någonsin då den ju inte går att förlänga/återställa.Koola klockor kan man inte korta på ett vettigt vis. Bara att bita i det sura äpplet och såga.
Min Cartier var lite lättare, men inga länkbitar ska gå förlorade och jag kortar till en 155 mm handled.Det är säkert som du säger men jag skulle inte våga mig på ett sånt ingrepp, ens om jag hade en bra guldsmedskontakt. Skulle jag korta ned den så att den passade mig skulle den ju vara i princip omöjlig för någon annan någonsin då den ju inte går att förlänga/återställa.
Den få åka tillbaka till säljaren. Var dock en trevlig bekantskap under den tiden jag har haft den här....