Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lol precis så."klossen"
Tackar! Precis en sån bild jag var ute efter... jag har ganska taniga handleder så jag är orolig för att 15400 blir för stor på mig. Kollar man recensioner på Youtube är det många som säger att 15400 är en stor klockaTyp såhär:
Jag upplevde 15202 som för liten på mig men perfekt på min vän som inte är 195cm lång (snarare 183 cm). Men det är en smaksak.
Du får testa och se, på mina 16,5cm sitter den ok bekvämlighetsmässigt men ser rätt stor ut. Beror ju vad man är ute efter för look/känsla. Folk brukar säga att den vita ser lite större ut.Tackar! Precis en sån bild jag var ute efter... jag har ganska taniga handleder så jag är orolig för att 15400 blir för stor på mig. Kollar man recensioner på Youtube är det många som säger att 15400 är en stor klocka
Edit: Jag är sugen på en med vit tavla om det gör någon som helst skillnad?!
Lol precis så.
Men jag kan förstå att vissa tycker det kan vara stort.
Det är dock ganska subjektiv.
Har svårt för hela diskussionen om att en klocka är för stor. En klocka kan bara vara för stor på någon som köpt en för stor klocka för sin egen handled. (Det är därför det är så skönt att de flesta modeller har lite olika storlekar, ni vet preferenser.
Själv rockar jag allt från 35mm till 44mm där min sweetspot ligger runt 40mm.
Tackar! Precis en sån bild jag var ute efter... jag har ganska taniga handleder så jag är orolig för att 15400 blir för stor på mig. Kollar man recensioner på Youtube är det många som säger att 15400 är en stor klocka
Edit: Jag är sugen på en med vit tavla om det gör någon som helst skillnad?!
För att den "potentiellt" kan öka värde med raketfart närmsta tiden såklart!15202 är en fantastisk (men platt och stor) sportklocka.
Varför någon skulle vilja köpa en 15400 kommer jag aldrig förstå. Utgår från att man bara vill ha en Royal Oak att steka med men är livrädd för servicekostnader på 15300 och saknar kapital för 15202.
För att den "potentiellt" kan öka värde med raketfart närmsta tiden såklart!
15202 är en fantastisk (men platt och stor) sportklocka.
Varför någon skulle vilja köpa en 15400 kommer jag aldrig förstå. Utgår från att man bara vill ha en Royal Oak att steka med men är livrädd för servicekostnader på 15300 och saknar kapital för 15202.
Nej, men däremot är det ju precis vad man intalar sig själv och andra när man köpt sin nästan-klockaHah, så är det nästan säkert du har rätt!
Det kan absolut inte vara för att man tycker den större varianten sitter bättre, ser bättre ut, samtidigt som man slipper höga (högre) servicekostnader, och dessutom slipper lägga ut mer pengar för en klocka som sitter sämre.
Den är ju uttagen ur produktion?Betvivlar det. Finns inget som tyder på det (IMHO).
Vad har du för omkrets runt handleden? På de flesta ser 15400 stor och klossig ut, men på dig verkar det i alla fall funkaLol precis så.
Men jag kan förstå att vissa tycker det kan vara stort.
Det är dock ganska subjektiv.
Har svårt för hela diskussionen om att en klocka är för stor. En klocka kan bara vara för stor på någon som köpt en för stor klocka för sin egen handled. (Det är därför det är så skönt att de flesta modeller har lite olika storlekar, ni vet preferenser.
Själv rockar jag allt från 35mm till 44mm där min sweetspot ligger runt 40mm.
Den är ju uttagen ur produktion?
Med tanke på hur dagens marknad ser ut och att de kommer försöka pusha Code 11:59 ist för tex. 15500 så känns det rätt troligt att 15400 kommer ökaFörvisso, men innebär det automatiskt att den ökar i värde? Vet att det finns de som bettar på det. Men utöver att den är uttagen ur produktion finns väl rätt lite som ger premium? (likhet med original estetiskt (5402, A/B/C), storleken (diffar från original), osv).
Det har också slutat levereras 15400 och 15500 kommer inte förrän i slutet på året, kombinerat med att det redan var kö för en 15400 kan de säkert gå upp. Luxurywatches säljer till ex. 15400 för 215kMed tanke på hur dagens marknad ser ut och att de kommer försöka pusha Code 11:59 ist för tex. 15500 så känns det rätt troligt att 15400 kommer öka
Finns RO i TT med rosé?
Provade en för ett par år sedanDet var som fan. Såg en snubbe som såg äkta ut. Klockan var jag osäker på för att det var TT i rosé.
Läser man TRF så verkar väldigt många amerikaner fortfarande yra om att tex 15202, 116500 mfl referenser är alldeles för små... så nog finns de folk som fortfarande vill ha för stora klockor. Därav släppet av YM WG på 42mm etc15202 är en fantastisk (men platt och stor) sportklocka.
Härligt fördomsfullt!Varför någon skulle vilja köpa en 15400 kommer jag aldrig förstå. Utgår från att man bara vill ha en Royal Oak att steka med men är livrädd för servicekostnader på 15300 och saknar kapital för 15202.
Ah!, AP... Rysk roulette med plånbokenJaha vad fan har hänt nu? upptäckte att datumet har stannat mitt emellan. Ska man prova att vrida om det för hand eller är det risk att man förstör något då?
Fick ju tillbaka den från AP och service för en vecka sedan !Ah!, AP... Rysk roulette med plånboken
Fick ju tillbaka den från AP och service för en vecka sedan !
Jag hade samma problem med en IWC Portofino ett tag, men då var det bara att vrida fram datumet manuellt så fixade det av sig själv efter ett tag. Vet inte om jag skulle våga med ett superkänsligt AP urverk dockJaha vad fan har hänt nu? upptäckte att datumet har stannat mitt emellan. Ska man prova att vrida om det för hand eller är det risk att man förstör något då?
Om den precis har varit på service så är det väl bara att vrida då den borde ha servicegaranti?Jaha vad fan har hänt nu? upptäckte att datumet har stannat mitt emellan. Ska man prova att vrida om det för hand eller är det risk att man förstör något då?
Ja det kan man väl tycka hela klockan är också fortfarande under garanti.Om den precis har varit på service så är det väl bara att vrida då den borde ha servicegaranti?
Vi får se om det händer något de bytte ju datumhjulet samtidigt som jag bytte tavlan så det kan ju vara något med det.Jag hade samma problem med en IWC Portofino ett tag, men då var det bara att vrida fram datumet manuellt så fixade det av sig själv efter ett tag. Vet inte om jag skulle våga med ett superkänsligt AP urverk dock
Jag fyller på med en 37aProvade en för ett par år sedan