• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

Lånar en dualtime av en vän :)
884155F4-1B92-4C6E-AB50-659A54EA4A6B.jpeg
BEBFB70C-A6CB-4FDF-824E-C548579A68F6.jpeg

Funderar på att buda hem en vintage AP RO 35mm med kvartsverk. I och med att det är ett kvartsverk i den tänker jag att servicepris inte blir blodigt sett till urverket och det jag läser är generellt gällande kvartsverk är att så länge batteriet går, går klockan och inget servicebehov sett till urverket finns. Är jag naiv om jag tänker såhär, eller borde jag se till att ha en krigskassa på kanske 20' redo? Läst mycket att servicekostnader på RO kan sticka iväg rätt rejält men vet inte om detta enbart avser mekaniska urverk. Någon här som haft en äldre RO med kvartsverk på service som kan berätta hur mycket det gick på?

Funderar på att buda hem en vintage AP RO 35mm med kvartsverk. I och med att det är ett kvartsverk i den tänker jag att servicepris inte blir blodigt sett till urverket och det jag läser är generellt gällande kvartsverk är att så länge batteriet går, går klockan och inget servicebehov sett till urverket finns. Är jag naiv om jag tänker såhär, eller borde jag se till att ha en krigskassa på kanske 20' redo? Läst mycket att servicekostnader på RO kan sticka iväg rätt rejält men vet inte om detta enbart avser mekaniska urverk. Någon här som haft en äldre RO med kvartsverk på service som kan berätta hur mycket det gick på?
Det behövs mer information för att kunna ge råd. Menar du med "vintage" sent 80-tal till tidigt 90-tal?

Bytte batteri och servade min 56175 utomlands, kostade 1500kr och gått fint i ett år nu.

Tillbaka
Topp