bale
Basic
Haha beror väl på vad man jämför med så klart. Jag tycker att en 116655 är en hyfsat diskret klocka.Ja, den är ju rätt diskret
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha beror väl på vad man jämför med så klart. Jag tycker att en 116655 är en hyfsat diskret klocka.Ja, den är ju rätt diskret
Tack, har lite svårt att motivera skillnaden i pris mot 15706 "den gula". Tycker din är fräschare men det skiljer ca 80K, är den 80K fräschare?
Tack, har lite svårt att motivera skillnaden i pris mot 15706 "den gula". Tycker din är fräschare men det skiljer ca 80K, är den 80K fräschare?
Är "skruvarna" i ringen av vitguld ?Gör som jag gjorde häromdagen, klicka på ignorera.
Sen fokusera på AP istället.
Inte på Offshore endast RO.Är "skruvarna" i ringen av vitguld ?
Okej Är de i stål då på Offshore, går det inte att ha samma material som ringen är gjord av?Inte på Offshore endast RO.
Helt keramiska hade varit svårt/omöjligt men man hade såklart kunnat sätta på ett keramiskt huvud. Tycker däremot lite kontrast är snyggt.Okej Är de i stål då på Offshore, går det inte att ha samma material som ringen är gjord av?
Okej Är de i stål då på Offshore, går det inte att ha samma material som ringen är gjord av?
Gult och svart är en av mina färgkombinationer så jag har varit nära att köpa en 15706 flertalet gånger.Tack, har lite svårt att motivera skillnaden i pris mot 15706 "den gula". Tycker din är fräschare men det skiljer ca 80K, är den 80K fräschare?
Gult och svart är en av mina färgkombinationer så jag har varit nära att köpa en 15706 flertalet gånger.
Jag älskar looken av forged carbon men älskar inte nackdelarna... Rätt många 15706 behövde nya boetter redan vid första service, Audemars är schyssta och står för kostnaden men osäkerheten kring hur det hanteras i framtiden är lite skrämmande. Sen kanske bara min OCD, men Audemars gjorde en liten designmiss på 15706 i mitt och mångas tycke med triangeln kl. 12:
Jämför det med triangeln i min eller andra senare divers.
Sen föredrar jag keramisk kronor alla dagar i veckan. 15706 har "wet dial"/"engine turned " tavla vilket är mer tidskrävande än de stämplade. Sist men inte minst är det glasbaksida vs icke.... 80k? Monetära prisskillnaden är svår att ge rekommendation kring. 15706 var faktiskt dyrare nya, dock var 15707 boutique only.
...men plast och kol är rätt mjukt. Håller med om koolheten däremot. Undra hur många boetter som inte klarar kvalitetskontrollen? Videon jag såg avslutades med att man markerade något med en penna, så de kanske förbättrar dem med lite plast i efterhand? Någon som vet om de för något med ytan? Man känner inte kolfibrer i ytan?Visuellt är den där boetten svårslagen, väldigt effektfull - tillverkningsprocessen är ju också oerhört cool!
Instämmer x2, dessutom riktigt skön på handleden.Visuellt är den där boetten svårslagen, väldigt effektfull - tillverkningsprocessen är ju också oerhört cool!
...men plast och kol är rätt mjukt. Håller med om koolheten däremot. Undra hur många boetter som inte klarar kvalitetskontrollen? Videon jag såg avslutades med att man markerade något med en penna, så de kanske förbättrar dem med lite plast i efterhand? Någon som vet om de för något med ytan? Man känner inte kolfibrer i ytan?
Finns(eller i alla fall har funnits) några klipp från delar av processen på youtube. Du kan nog ha rätt att ytorna inte behövs poleras men kanterna filas till lite för hand.Mig veterligen så är det minimalt med errors på kolfiber boetterna då dom gjuts i formar under 10 tons tryck med värme.
Polering och slipning behövs ej med dessa formar.
Gult och svart är en av mina färgkombinationer så jag har varit nära att köpa en 15706 flertalet gånger.
Jag älskar looken av forged carbon men älskar inte nackdelarna... Rätt många 15706 behövde nya boetter redan vid första service, Audemars är schyssta och står för kostnaden men osäkerheten kring hur det hanteras i framtiden är lite skrämmande. Sen kanske bara min OCD, men Audemars gjorde en liten designmiss på 15706 i mitt och mångas tycke med triangeln kl. 12:
Jämför det med triangeln i min eller andra senare divers.
Sen föredrar jag keramisk kronor alla dagar i veckan. 15706 har "wet dial"/"engine turned " tavla vilket är mer tidskrävande än de stämplade. Sist men inte minst är det glasbaksida vs icke.... 80k? Monetära prisskillnaden är svår att ge rekommendation kring. 15706 var faktiskt dyrare nya, dock var 15707 boutique only.
Finns(eller i alla fall har funnits) några klipp från delar av processen på youtube. Du kan nog ha rätt att ytorna inte behövs poleras men kanterna filas till lite för hand.
Tack! Svårt att dementera hårdtryckt fakta. Vet du förresten säkert att de inte filar och jobbar på kanterna? Tittar man på videon här när det jobbas på kronskydden till en grand prix carbon så åker en fil fram:
Stämmer inte. Du tänker förmodligen på denna filmDet han gör är att ta bort film resterna med en trä pinne (Minns ej korrekt benämning för verktyget)
Tack! Svårt att dementera hårdtryckt fakta. Vet du förresten säkert att de inte filar och jobbar på kanterna? Tittar man på videon här när det jobbas på kronskydden till en grand prix carbon så åker en fil fram:De borde väl behöva göra motsvarande på boetterna också?
@The lord fick behålla sin när han bytteKan man få behålla orginaltavlan om man vill byta från vit till svart 15300?
Vart är du?Undra om de kan tänka sig att sälja det blåa visningsexemplaret...
SchweizVart är du?
Undra om de kan tänka sig att sälja det blåa visningsexemplaret...
Mitt nya inköp som jag pratade om igår, ingen AP men en annan trevlig rackare.
https://klocksnack.se/threads/den-stora-paketöppningstråden.23957/page-762#post-3101371
Köööör!Har haft svårt för 15500 men den där blå tavlan - satan!
Åh! Min Panerai-graal!!
AP vill inte längre serva de gamla kvartsarna vad jag förstått. @Ernesto kanske kan fylla på då han haft det problemet med 56023