• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Tråden

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Vad går då de 1500kr till om det inte är till frakten. Jag fattade som att detta var för fraktkostnaden.

AP skickar fraktsedlar till samtliga AD´s i EU då dom själva styr vart reparation ska skickas till APSC som har minst att göra.
Det går även att skicka till AP själv som kund även om dom föredrar att den går via AD som kan se över skick och eventuella skador och förbereda/få kund att godkänna eventuella kostnader direkt i butik.
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Ska bli intressant att se hur länge det kommer att ta för att fixa min AP som bara stannade helt plötsligt. Lämnade in den på Nymans idag och den skickas direkt till AP. De förvarnade för en 2-3månader minst. De tog 1500kr också eftersom den ej var köpt hos dem. De kostnaden borde ju AP stå för kan man tycka.
Surt att bli av med en fin sommarklocka hela sommaren.
Sa Nymans något om varför de trodde den stannat?
 

ChumpTime

Panerai
Holy smokes. Priset innan höjning var 283K. 15% mitt under pandemin. Ballsy. Där hade man tur.
39728E44-A0B6-4708-A7B8-B29F1B370821.png 19330F20-6A30-49B6-8D33-496E1CE5B981.jpeg
 

ChumpTime

Panerai
Da galler det att DowJones fortsatter uppat....

Tydligen tycker man SEK utvecklats riktigt trakigt mot CHF. Listar fortfarande USD26800 har,men kanske uppdateras "var" hemsida/priser vid ett senare tillfalle?

Ser aven bilden ar fran Nymans hemsida. Vad galler om man gar in pa AP's hemsida i med svenskt IPnummer?

Inga priser med svenskt IP. För liten marknad för att uppdateras antar jag. Går att få fram priser i CHF, EUR och GBP med VPN. Extrapolera från EUR-priser med 5% extra moms ger ganska bra approximation.
 

Bonumm

Panerai
De verkar ha smällt på rejält. Har för mig att min 15450 kostade dryga 190k i våras, den listar ju 234k nu.
Köpte över list då men en bra bit under det nya priset. Känns ju bra nu :p
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Da galler det att DowJones fortsatter uppat....

Tydligen tycker man SEK utvecklats riktigt trakigt mot CHF. Listar fortfarande USD26800 har,men kanske uppdateras "var" hemsida/priser vid ett senare tillfalle?

Ser aven bilden ar fran Nymans hemsida. Vad galler om man gar in pa AP's hemsida i med svenskt IPnummer?

Som @Tjaeng redan skrivit, inga priser på AP´s sida oavsett land i EU.
 

jmspar123

Cartier
Som @Tjaeng redan skrivit, inga priser på AP´s sida oavsett land i EU.

Gjorde ett snabbt overslag. 325KSEK -19%moms=263KSEK
USD 26800x9.1x1.06=258KSEK

Precis som Rolex verkar man nu justera sina priser sa att de harmoniserar over hela jorden. Skall tydligen inte ga att aka jorden runt och spara stora pengar pa lokala skatter.
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Gjorde ett snabbt overslag. 325KSEK -19%moms=263KSEK
USD 26800x9.1x1.06=258KSEK

Precis som Rolex verkar man nu justera sina priser sa att de harmoniserar over hela jorden. Skall tydligen inte ga att aka jorden runt och spara stora pengar pa lokala skatter.

Stämmer men fortfarande under premium.
 

ChumpTime

Panerai
Gjorde ett snabbt overslag. 325KSEK -19%moms=263KSEK
USD 26800x9.1x1.06=258KSEK

Precis som Rolex verkar man nu justera sina priser sa att de harmoniserar over hela jorden. Skall tydligen inte ga att aka jorden runt och spara stora pengar pa lokala skatter.

Fortfarande möjligt mtp valutaflux. Verkar generellt vara dyrast i Amerikanska deltstater med hög sales tax och billigast i Schweiz, Singapore (bägge med tax refund) samt HK (ingen moms). Sverige+Norge är dock klart mindre attraktiva nu.
 

PJZ

Cartier
Är det svårt att få tag på Royal Oak modeller i butik eller hos AD?
Om du inte har historik eller en kontakt hos ADn är svaret JA.

Har försökt att prata med min lokala AP handlare och de kändes som att de va trötta på att få frågan om möjligheten att få köpa en RO. Jag har ingen köp historik hos dem och nu har butiken mer eller mindre klappat igen då AP ska öppna egen Boutique. Så det är väl positivt för mig... hoppas jag. Återstår att se
 
Topp